2021-08-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
GW fick rätt igen.

Fast oskyldig ? Det vet ju ingen än eftersom han fortfarande är misstänkt . Polisen väntar på DNA som fanns på Helenas sko . Polisen har även gjort ” fynd och föremål och uppgifter från mannen som gör att han är fortfarande misstänkt . Att bevisa något utan en kropp och ett erkännande kräver otroligt arbete av polis och åklagare som tex starka indicier och andra bevis som vittnen mm . Får de en träff på skon så har han nog ett och annat att förklara för polisen . Tyvärr kan han tex säga att han träffat henne och det blev bråk men hon levde när de skildes åt 🤔 Försvinnandet är 29 år så knäcker polisen detta är det otroligt bra arbete som ligger bakom in i minsta detalj , eller att han bryter ihop och erkänner … tvivlar eftersom han i såfall knipit i snart 30 år 😕
Citera
2021-08-25, 23:08
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det tror jag verkligen inte. GW är ingen guru.
GW är coolt tvärsäker och underhållande, MEN, har inte alltid rätt. Nej här är något ovanligt, så här långt efter försvinnandet och efter flera tidigare resultatlösa häktning. Ingen hastigt påkommen häktning med ovanligt lång förhandling. Vad ligger bakom?
Senast redigerad av snigel1 2021-08-25 kl. 23:11.
Citera
2021-08-25, 23:10
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Jag vill minnas att jag hörde honom uttala sig om det på ett klipp på youtube (nyhetsmorgon) för några år sedan. Har för mig att han i sambandet kritiserade utredningen kring Helena och att han nämnde att det hittats 2 st ringar men att när fynd skulle tittas på återigen så fattades en ring, varav den före detta förunderöknugsledaren sade att nog mediumet "Saida" hade den kvar och att dom nog ej fått tbka den efter det.
Ska se om jag kan hitta länken.
(Och om jag minns rätt&#128580

Fattas EN RING!

Vilken ring, vilket finger och varför saknas EN ring?

Kan det vara en trofé
Citera
2021-08-25, 23:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Jag fick en känsla av att man fått tips om denne man, jittat något fysiskt som tyder på koppling till Helena (snarare tidningsurklipp än ryggsäcken dock) och att mannen på något sätt antytt kontakt med Helena eller mordplatsen.

Allt detta tror jag pga det åklagaren sa till media. Han är ju misstänkt delvis pga vad han själv uppgett och på föremål de hittat.

Är det ett gammalt hederligt "nej jag gick förbi platsen och hittade en grej"?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-08-25 kl. 23:16.
Citera
2021-08-25, 23:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag vill minnas att jag hörde honom uttala sig om det på ett klipp på youtube (nyhetsmorgon) för några år sedan. Har för mig att han i sambandet kritiserade utredningen kring Helena och att han nämnde att det hittats 2 st ringar men att när fynd skulle tittas på återigen så fattades en ring, varav den före detta förunderöknugsledaren sade att nog mediumet "Saida" hade den kvar och att dom nog ej fått tbka den efter det.
(Och om jag minns rätt )

Edit- "Honom" = GW

Hittade länken https://youtu.be/gq4l1r0NQ2k
(Ca 1.23 in i klippet nämner han ringen. )
Det har skrivits fler ggr om det, senast igår.
Mediet Saida fick låna dem och sen slarvade hon bort dem.
Citera
2021-08-25, 23:16
Medlem
Citat:
(Och om jag minns rätt&#128580

Edit- "Honom" = GW

Aha, ok! Tack för svar. Du behöver inte leta, jag ska se om jag hittar den själv men tack ändå . Slarvigt av Saida att inte lämnade tillbaka den o polisen verkar ju inte ha brytt sig heller, om det nu är så. Det kanske var en fin ring så hon ville behålla den . Jag undrar vad Saida kom fram till då? Ska googla på det och se vad jag hittar!
Citera
2021-08-25, 23:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Aha, ok! Tack för svar. Du behöver inte leta, jag ska se om jag hittar den själv men tack ändå . Slarvigt av Saida att inte lämnade tillbaka den o polisen verkar ju inte ha brytt sig heller, om det nu är så. Det kanske var en fin ring så hon ville behålla den . Jag undrar vad Saida kom fram till då? Ska googla på det och se vad jag hittar!

Som den bedragare Saida var så är stöld av ring helt i linje med hennes person.
Citera
2021-08-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Fattas EN RING!

Kan det vara en trofé

Denna ring har det skrivits om 1000 ggr . Ringarna skickades av polisen till Saida ( medium på -90 talet . Tyvärr så försvann den ena ringen . Om det var Saida som slarvade bort den eller när den fraktades har såvitt jag vet inte nämnts .
Helenas svarta rygg säck är försvunnen , men skorna och två ringar återfanns varav den ena finns kvar bara .
Citera
2021-08-25, 23:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Någon har kört bil på en gångbana/cykelbana.

Har kanske kört på någon fått panik.
Tvivlar att någon kommit upp i så hög fart där, otroligt långsökt och varför ta med en kropp?
Hade varit lättast och bara sticka.
Citera
2021-08-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74

Editerade mitt inlägg, (kolla länk där) hittade klippet och ca 1.23 in i det så pratar GW om det.
Haha, ja...man undrar ju.
Citera
2021-08-25, 23:22
Medlem
Citat:
Fattas EN RING!

Kan det vara en trofé

Nej nej, detta var en ring som polis saknade som hade funnits bland deras fynd.
Saida hade den enligt GW.
Se länk i mitt tidigare inlägg
Citera
2021-08-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag fick en känsla av att man fått tips om denne man, jittat något fysiskt som tyder på koppling till Helena (snarare tidningsurklipp än ryggsäcken dock) och att mannen på något sätt antytt kontakt med Helena eller mordplatsen.

Allt detta tror jag pga det åklagaren sa till media. Han är ju misstänkt delvis pga vad han själv uppgett och på föremål de hittat.

Är det ett gammalt hederligt "nej jag gick förbi platsen och hittade en grej"?
Tror mer på ryggsäcken eller något plagg från Helena än tidningsurklipp för att åklagaren skulle dra till med sannolika skäl för mord i häktningsframställan. Många här i tråden har nog också tidningsurklipp om Helena hemma hos sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in