2021-08-25, 16:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
WAIT ... A... MINUTE...!

Nu så tar vi det lilla lugna i Alarmsit-trollskogen...

Tycker ni inte det är dags för en liten uppföljning kring era tidigare domedagsprofetior?
Gräva fram något av alla de alarmistiska inlägg och jämföra sedan med verkligheten?

Ska vi börja med dig IMBILDEN?
Sprida lite ljus över sanningen.. din förmåga att se in i framtiden?

Någon mer som tycker detta är en bra idé.. så kan vi hjälpas åt lite?

(Ni övriga kan sitta still i båten.. er tur kommer så småningom)

Shoot! Passa gärna samtidigt på att berätta varför du är så kåt på att smitta ned hela svenska folket. 2 miljoner smittade har förorsakat 70 tusen sjukhusinläggningar, 15 tusen döda och en enorm vårdskuld. Akutmottagningar som inte hinner med och Lex-anmälningar till IVO. Vad tror du skulle hända om 10 miljoner blev smittade? 350 tusen på sjukhus och 75 tusen döda? Varför är det ett så eftersträvansvärt mål? Jobbar du på Fonus eller?
Citera
2021-08-25, 16:37
Medlem
Enda problemet är väl att inte sjukvården klarar att hantera så många Covid- patienter. Lägg så mycket resurser som krävs på sjukvården så att de kan hantera alla sjuka så är det inget problem längre.
Citera
2021-08-25, 16:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hänt att Även vaccinerade personer har fått en smäll av Coviden.

Visst är det så, det var känt redan i fas 3 studierna att vaccinet inte är 100% effektiva.
Citera
2021-08-25, 16:38
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Ryktet i fikarummet säger att många känner att de gjort sitt med vaccin och kommer vägra framtida sprutor. Hur ser det ut hos er?

Skitsnack!
Känner inte en enda som resonerar så..

Men nu vet jag iofs inte hur Ni på Samhall har det.. kanske är lite lägre IQ där
Citera
2021-08-25, 16:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Ryktet i fikarummet säger att många känner att de gjort sitt med vaccin och kommer vägra framtida sprutor. Hur ser det ut hos er?
Vet inte, men jaggg hahahahaarrr inttte fåfåtttt någggra bivvverkningar avvv vavavaccinnnetttt så jag kör nog på en ddddos till.
Citera
2021-08-25, 16:40
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag är inte rädd för vaccinpasset, räknar kallt med att det tas bort när pandemin är över. Kinas system är för jävligt och något sådant skit vill jag inte se här. Jag vill att vi kommer ur det här så fort som möjligt så vi kan återgå till normaltillståndet.

Så varför vill du ha Kinas Social Scoring System "på prov" "tillfälligt" om du tycker det är för djävligt?

Finns det något som varit tillfälligt kring denna pandemi?
Det om något är en tydlig indikator på hur permanent vaccinpasset kommer bli.. Sverige är en del i global plan och du har väl inte missat hur passet redan nu används i andra länder

Nej.. det gäller att tvärvägra passet och stå upp för den frihet vi alla åtnjutit alla dessa år.
Citera
2021-08-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Med tanke på som hände när man vaccinerade barn mot svininfluensan skulle jag avvakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Aktiefadern
Enligt tv4 så vill en majoritet det i "deras undersökning" som det heter.
Detta gällande förslaget att vaccinera ner till 12 år.
De hade ett nyhetsinslag om en familj som ville att deras yngsta skulle vaccineras.
De menade på att han inte kunde träffa sina äldre släktingar om han inte vaccineras för då kan han ju bli sjuk och smitta.
Om de äldre släktingarna är vaccinerade förstår jag inte vad problemet är om ekvationen lyder vaccin = immun.
Man kan fråga sig varför ingen berättat för varken tv4 eller familjen att vaccinerade fortfarande kan bli sjuka och smitta?
Och vad är felet med ett simpelt covid test.
Kan inte ungjäveln ta ett test som visar negativt och träffa vilka han vill?

Uppenbart att det bara pushas för att sälja mer vaccin och hålla skrämselpropaganda uppe så alla mediagamar fortsätter ha sitt nyhetskadaver att mumsa på.
Jag har inte träffat en enda som vill vaccinera sina egna barn.

Det är ju främst vi föräldrar i hushållet som riskerar att smittas av våra barn. Jag köper det till 100% om något syskon eller förälder är i allvarlig riskgrupp, men det absolut sista jag skulle göra är att medicinera mina friska barn för att de ska bilda en levande mur runt sina fullt friska föräldrar, mot en sjukdom som vi numera dessutom är vaccinerade mot. Det är ju helt befängt. Oavsett hur sällsynta biverkningarna är så handlar det om principen. Man spelar inte tärning med sina barns hälsa för att skydda sig själv.

Som du säger. Jag köpte några antigen-test på apoteket som ungarna kan spotta i om man anar förkylningssymptom, eller om man ska träffa någon hyperkänslig släkting. Problem solved.
Citera
2021-08-25, 16:43
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Enda problemet är väl att inte sjukvården klarar att hantera så många Covid- patienter. Lägg så mycket resurser som krävs på sjukvården så att de kan hantera alla sjuka så är det inget problem längre.
Det finns minst två problem med det du föreslår.
  1. Ingen vill betala för en vårdapparat som har resurser att klara av en pandemi vart femtionde år utan att övrig vård påverkas.
  2. All personal som inte får något att göra mellan pandemierna kommer att tappa sin kompetens.
Citera
2021-08-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Alla riskgrupper har inte vaccinerats. En del är inte medvetna om att de tillhör en riskgrupp. Dessutom händer det också att personer utanför riskgrupperna drabbas hårt. Bara cirka 50% av befolkningen är fullvaccinerad så det återstår en bra bit.

68% är fullvaccinerade.

Dessutom börjar viruset komma in på äldreboende och smitta fullvaxade.
Fortfarande inte snack om boosterdos trots att många sitter med det svagare Astra vaccinet.
Sverige väljer återigen en egen väg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2021-08-25, 16:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Så varför vill du ha Kinas Social Scoring System "på prov" "tillfälligt" om du tycker det är för djävligt?

Det om något är en tydlig indikator på hur permanent vaccinpasset kommer bli.. Sverige är en del i global plan och du har väl inte missat hur passet redan nu används i andra länder

Nej.. det gäller att tvärvägra passet och stå upp för den frihet vi alla åtnjutit alla dessa år.
Du är nog en av de räddaste personer jag stött på genom livet.

Du kan nog vara lugn för att det kommer att bli motstånd om någon försöker införa något som ens liknar Kinas system något lite.
Citera
2021-08-25, 16:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det är inte samma system, ge dig nu. Om du tror att det handlar om the great reset så fine, det kanske det är, vem vet.

Tvärvägra du, det står dig fritt.
Citera
2021-08-25, 16:53
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du verkar upprörd!?
Är det bara för att du inte kan visa att det du påstår stämmer?

Vad av det jag frågat dig efter framgår av din länk?
Versaler brukar få folk att fatta.
Ok, det framstod inte? Men då kan jag rekommendera dig att trycka på länken. Sen läser du.
Du kan skriva så jag antar att du kan läsa.
För du har uppenbart inte tryckt på länken.

Du påstod att poliovaccinet inte genomfört djuriska tester i mer än 10 år.
Vilket dom uppenbart har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in