2021-08-25, 16:43
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Som jag kan läsa mig till så är det i stort sett enbart ovaccinerade personer som hamnar på IVA just nu. Om detta stämmer så tänker jag att den som inte vill vaccinera sig borde få betala sin egen sjukvård. Detta undantaget de personer som inte kan vaccinera sig på grund av olika sjukdomstillstånd.
Betalar redan för min egen vård via skattsedeln, har jobbat vartenda dag av mitt vuxna liv så knip igen!
Citera
2021-08-25, 16:43
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Är du rädd för verkligheten?
Verkligheten? Ja. Det är väl det enda man ska vara rädd för, eller hur? Inte sitta och vara rädd för fantasifulla påståenden om dödliga vaccin och vaccin som inte fungerar (de är varken dödliga och de fungerar). Är däremot rädd för dumhet, men den är i högsta grad verklig.
Citera
2021-08-25, 17:00
Medlem
Hej.
Jag är en av dessa 5%, några frågor på det?
Citera
2021-08-25, 17:25
Medlem
Citat:
Och hur skall samhället kunna kontrollera din fina idé ? Låt höra din smarta lösning !!
Nä det är du som tänker fel
En stor studie visar att om man motionerar så blir man inte så lätt smittad o blir man det är det lätta symtom.

Så med ditt resonemang ska dom som äter nyttigt och motionerar inte behöva betala för chipsätande läskdrickande soffpotatisar med diabetes typ2 hjärtinfarkter eller högt blodtryck mm.

Vaccinet är ju inte godkänt annat än för nödläges bruk.
Citera
2021-08-25, 18:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgriaForsakring
Betydligt fler än 5% som inte är vaccinerade särskilt bland yngre. Detta är bara en propagandatråd borde raderas eller få rubrik ändrad.

Över 80% har tagit dos 1 och över 65% har tagit dos 2. Klart rubriken är felaktig nu men för varje dag som går blir den mer och mer sann. Om ett par månader är det säkert bara 5% av den vuxna befolkningen som inte tagit vaccin.
Citera
2021-08-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Över 80% har tagit dos 1 och över 65% har tagit dos 2. Klart rubriken är felaktig nu men för varje dag som går blir den mer och mer sann. Om ett par månader är det säkert bara 5% av den vuxna befolkningen som inte tagit vaccin.

har faktiskt svårt att se 5% som endast är ovaccinerad.. lär bli fler än så i slutänden.
Citera
2021-08-25, 18:28
Medlem
Citat:
Och hur skall samhället kunna kontrollera din fina idé ? Låt höra din smarta lösning !!

För rökare skulle man kunna tänka sig en mätning av utandningsluften en gång per vecka eller så. Om luften inte visar några spår av rökning, så blir vaccinpasset grönt för en vecka till. Om luften visar spår av rökning så blir vaccinpasset ogiltigt, och man spärras från att besöka platser där man riskerar att påverka omgivningen med passiv rökning, t.ex. butiker, kollektivtrafik, vårdcentraler, uteserveringar etc.
Citera
2021-08-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
För rökare skulle man kunna tänka sig en mätning av utandningsluften en gång per vecka eller så. Om luften inte visar några spår av rökning, så blir vaccinpasset grönt för en vecka till. Om luften visar spår av rökning så blir vaccinpasset ogiltigt, och man spärras från att besöka platser där man riskerar att påverka omgivningen med passiv rökning, t.ex. butiker, kollektivtrafik, vårdcentraler, uteserveringar etc.
problemet är väl samma som aklolås, du kan be en nykter eller som i detta fall göra testet åt dig, eller som ett annat exempel drogtest ta med dig urin från en icke pundare
Citera
2021-08-25, 18:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
har faktiskt svårt att se 5% som endast är ovaccinerad.. lär bli fler än så i slutänden.

Det märker vi om några månader. Men man måste såklart räkna på den del av befolkningen som får vaccinet. Alltså går nån miljon barn bort.
Citera
2021-08-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det märker vi om några månader. Men man måste såklart räkna på den del av befolkningen som får vaccinet. Alltså går nån miljon barn bort.
tror du på det själv? 1miljon barn ska dö i sverige altså?

EDIT: jag läste fel! jag fattar vad du menar.. men då blir det ju inte 95% av befolkningen..
Senast redigerad av Porky123 2021-08-25 kl. 18:45.
Citera
2021-08-25, 18:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
tror du på det själv? 1miljon barn ska dö i sverige altså?

EDIT: jag läste fel! jag fattar vad du menar.. men då blir det ju inte 95% av befolkningen..

Nej men det menar inte rubriken på tråden heller. Vilka är det som blir erbjudna vaccin och säger nej handlar det om.
Citera
2021-08-25, 18:55
Medlem
Citat:
problemet är väl samma som aklolås, du kan be en nykter eller som i detta fall göra testet åt dig, eller som ett annat exempel drogtest ta med dig urin från en icke pundare

Testet måste förstås ske under läkarkontroll eller motsvarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in