2021-08-25, 17:43
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
I rest my case 🙃

Det finns typ 10 förespråkare för cåvid vaccinet i denna tråd. Och jag har lyckats få 3 på mig.
Bara grundidén om att ni jagar folk som orkar tänka lite mer gör det hela mycket roligare.

Ska vi säga såhär: (?)

Du vaccinerar dig.
Jag gör inte det.

Så hörs vi av hör om, 1år?

Så får vi se hur du mår, och hur jag mår.

Jag vill lova att du antagligen mår rätt bra.
Och det gör nog jag också.

Sen fortsätter vi såhär tills någon av oss trillar av pinnen. Där och då får den överlevande skratta.
Du är uppenbarligen inte så intresserad av att diskutera och förstå fakta så det låter som en bra idé att avbryta här, fast jag struntar i att skratta när någon dör.
Citera
2021-08-25, 17:44
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du skrattar åt de som dog i covid för att de inte vaccinerade sig?

Dom flesta ovaccinerade som dött, dog innan vaccinet ens fanns tillgängligt för allmänheten..

Dirty little trick det där
Citera
2021-08-25, 17:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Dom flesta ovaccinerade som dött, dog innan vaccinet ens fanns tillgängligt för allmänheten..

Dirty little trick det där

Jag svarade på ett inlägg som du uppenbarligen inte läste.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Skitsnack!
Känner inte en enda som resonerar så..

Men nu vet jag iofs inte hur Ni på Samhall har det.. kanske är lite lägre IQ där

Samtidigt är inte alla som du som tycker om att ta massa sprutor.
Citera
Medlem
Citat:
Jag svarade på ett inlägg som du uppenbarligen inte läste.
har du donerat än?
Citera
2021-08-25, 17:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
har du donerat än?

Nej, varför skulle jag? Sluta skitposta. Jag tycker inte synd om vuxna människor som dör i covid för att de inte vaccinerat sig men jag skrattar inte åt dem om de inte gjort något som förtjänar det. Som att skriva i den här tråden att vi är dumma i huvudet.
Citera
2021-08-25, 17:52
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Samtidigt är inte alla som du som tycker om att ta massa sprutor.

Hörde på radion att alla älskar att ta sprutor
Citera
2021-08-25, 17:52
Medlem
Citat:
Nej, varför skulle jag? Sluta skitposta. Jag tycker inte synd om vuxna människor som dör i covid för att de inte vaccinerat sig men jag skrattar inte åt dem om de inte gjort något som förtjänar det. Som att skriva i den här tråden att vi är dumma i huvudet.

vart är din solidaritet? vill du inte hjälpa kvinnan som precis förlorat sina älskade söner?
Citera
2021-08-25, 17:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Något som jag har funderat på en hel del, fastän jag definitivt inte är antivaxxer (!), är vad gäller just detta ämne som nu snart har sprutats in i alla och envar; Hur funkar det t ex vid en blodtransfusion? Jag har svårt att tro att Blodcentralerna har koll på vilka blodgivare som är vaccinerade och vilka som inte är det - men hur går det när en fullvaccinerad ger blod till en icke-vaccinerad? Har den människan då fått del av vaccinet? Eller kanske ännu mera, när en fullvaccinerad ger blod till en fullvaccinerad...? Har de senare då fått sin booster-dos eller...?

Som gammal blodgivare funderar jag lite. Nu vet jag ju inte om man ens kollar blodgivare med ett Covid 19 - test för att se om de bär på smittan, men jag fick själv för ett tag sedan en rejäl dipp i mina blodvärden utan någon rimlig förklaring, och läkaren ville skicka in mig på sjukhuset med ambulans för blodtransfusion, - - - men sa samtidigt något som fick mina små grå att gå igång: "Men det vill du kanske inte med tanke på Corona-smittan...?"

Någon som har några bra funderingar kring denna eventuella smittväg nu så här lite i bakvattnet av allting akut kring Covid-19...? Eller som vet hur dessa vacciner (och inte bara viruset) kan överföras via blodet? Tacksam för om här är någon som inte bara kill-gissar...!
Intressant frågeställning.
Man borde ju ha hört något om sådant för länge sedan om det skulle vara så att antikroppar överföras via blodet.

Det lilla jag vet om antikroppar är att de ofta (kanske alltid) produceras i benmärgen, dvs. inte i blodet.

Hoppas du inte tycker det är för mycket killgissning.
Citera
2021-08-25, 17:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är bara 5,4 miljoner som är färdigvaccinerade av totalt 10,2 miljoner invånare. Det betyder att cirka hälften ännu inte är färdigvaccinerade.

Men herregud vilken vaccinnazi du är. Ska nyfödda vaxxas? Lämna barnen ifred tack!
Citera
2021-08-25, 17:56
Medlem
KTM_s avatar
Citat:

De flesta som dött dog innan vaccinet var tillgängligt och de flesta som dött är 80+ och multisjuka
Deras tid var kommen.
Citera
2021-08-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är klart jag räknar in barnen. Tror du de lever isolerat på en egen ö? De ingår i populationen som alla andra. 90% krävs för att nå flockimmunitet. Fler behöver vaccineras. I annat fall kommer vi leva i denna pandemi för evigt.

Jag är ledsen att behöva meddela dig att flockimmunitet av nuvarande vaccin mot ett coronavirus aldrig kommer inträffa. Det är en myt som politiker och myndigheter (exempelvis fauci) använt sig av för att motivera strategin att vaccinera alla. Först påstod de att 60-70% räcker, sedan 90% och nu är den idén död. Vaccinets effekt har sjunkit till under 50% och således kommer aldrig flockimmunitet inträffa. Läs själv vad experterna på området till och med vågar säga högt nu.

Experts including the director of the Oxford Vaccine Group (sir Andrew Pollard)

”Herd immunity “is not a possibility” because the delta variant can spread among vaccinated individuals”

”I suspect that what the virus will throw up next is a variant which is perhaps even better at transmitting among vaccinated populations and so that's even more of a reason not to be making a vaccine program around herd immunity”

Francois Balloux, director of the Genetics Institute at University College London:

”It is not so much anymore a ‘duty to others’ to get vaccinated but a protection for oneself. There won’t be any ‘herd immunity wall’ to hide behind”

https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/herd-immunity-mythical-goal-will-never-reached-says-oxford-vaccine/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in