2021-08-25, 14:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Enig i at skramme kunne blitt avsatt på tlf så kan ha vært i ei lomme under et fall og avdekket ved avkledning og innpakking. Det må ha oppstått en situasjon ved angrepet som utløste bevegelsen. Tipper motverge fra aeh.

Mulig motverge, eller et fall som følge av giftvirkning, eller..? Det mest slående med denne
telefonen er vel egentlig at den har vært i bevegelse i 51 minutter (jfr. VG) etter "siste livstegn", men
ikke i aktiv bruk. Trass i at flere har forsøkt å ringe henne.

Citat:
Politiet satser på kryptosporet og det må være en grunn til at ressurser brukes her.

Vel, det er det de sier at de gjør. De etterforsker nok andre spor parallelt, men vil kanskje
ikke uttale seg om dette av taktiske årsaker. De vil vel helst ikke at oppmerksomheten
rettes mot objekter eller personer de har under oppsikt.
Senast redigerad av Svartediket 2021-08-25 kl. 14:55.
Citera
2021-08-25, 14:58
Medlem
Jeg er overrasket over at de aller fleste i tråden her avfeier BMW-sporet i Ås med "mediumdamer" elker usannsynlig fordi politiet har lagt bort/dødt sporet. Menns fantasien hos flere av de samme brukerne ikke ser ut til å ha grenser for hva som er plangt villedning i denne saken.

Ytters få ønsker å diskutere i "jeg tror-form" men hoster gjerne opp samling av avisutklipp, påståtte løgner, pistolsamling m.m. som beviser på at 70-åringen er en morder.
Citera
2021-08-25, 15:08
Medlem
Ler fortsatt av denne ass

Citat:
Hva skjedde med Anne-Elisabeth Hagen? Hvor er hun, ble hun kidnappet av vinningskriminelle eller er det mannen hennes som kan ha fått henne til å forsvinne?
Citera
2021-08-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Jeg er overrasket over at de aller fleste i tråden her avfeier BMW-sporet i Ås med "mediumdamer" elker usannsynlig fordi politiet har lagt bort/dødt sporet. Menns fantasien hos flere av de samme brukerne ikke ser ut til å ha grenser for hva som er plangt villedning i denne saken.

Ytters få ønsker å diskutere i "jeg tror-form" men hoster gjerne opp samling av avisutklipp, påståtte løgner, pistolsamling m.m. som beviser på at 70-åringen er en morder.

Helt eni med deg. Det er noe med dette BMW sporet.. Disse damene finner jo ikke bare på dette, noe har de jo sett. Hu ene laget ett notat på jobben sin om dette, og snakket med sin sjef, da hu var på jobb da hu gjorde observasjonen. Så lenge vi ikke veit hvilken bil dette var, hvem satt i forsete, hvem var damen i baksete og hva var formålet med turen, så er dette helt åpent.. Bassert på vitnene er dette en plommerød x3, generasjon 3, type G01, 2017 eller nyere. (eldre x3 har ikke denne svære prydende blanke grillen som beskrevet). I tilegg har denne bilen ett helt spesielt hvitt / grått x-drive drivstofflokk. Dette er svært spesielt. Det er neppe mer en 20 biler i Norge med denne kombo. Bmw Norge finner denne bilen om de ønsker. Se bilde. https://imgur.com/a/zUOERAw
Citera
2021-08-25, 17:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman

Når BMW-sporet legges til side, så har det med flere ting å gjøre.

#Politiet har funnet spor som tyder på at hun ble kvalt til døde. Rettsm.Inst. støtter politiet i dette.
De er så sikker i sin sak, at de har satt henne på listen over uoppklarte drap.

#Tidspunktet for observasjon av BMW samsvarer ikke med tidspunktet for politiet mener at hun forsvant. Hun forsvant på morgenen, mens BMWen ble observert mange timer etterpå.
Det tar vel bare en halvtime å kjøre til Ås.

#Det er unaturlig plassere en kidnappet person i en bil med u-sotede vinduer slik at alle kan se personen.

#Det er unaturlig å bruke en bil som det finnes kanskje 20 stykker av i Norge.
Bare fargen i seg selv er sjelden, og så dette M-påfyllingslokket på toppen av det hele.

#Vitnene ventet i lange tider med å kontakte politiet, noe som kan tyde på at det kanskje ikke var så dramatisk likevel.

#Opptrinnet skjedde i forbindelse med en bråbrems og hyl i dekk, noe som kan ha gjort at damen så helt forskrekket ut.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-08-25 kl. 17:09.
Citera
2021-08-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Når BMW-sporet legges til side, så har det med flere ting å gjøre.

#Politiet har funnet spor som tyder på at hun ble kvalt til døde. Rettsm.Inst. støtter politiet i dette.
De er så sikker i sin sak, at de har satt henne på listen over uoppklarte drap.

#Tidspunktet for observasjon av BMW samsvarer ikke med tidspunktet for politiet mener at hun forsvant. Hun forsvant på morgenen, mens BMWen ble observert mange timer etterpå.
Det tar vel bare en halvtime å kjøre til Ås.

#Det er unaturlig plassere en kidnappet person i en bil med u-sotede vinduer slik at alle kan se personen.

#Det er unaturlig å bruke en bil som det finnes kanskje 20 stykker av i Norge.
Bare fargen i seg selv er sjelden, og så dette M-påfyllingslokket på toppen av det hele.

#Vitnene ventet i lange tider med å kontakte politiet, noe som kan tyde på at det kanskje ikke var så dramatisk likevel.

#Opptrinnet skjedde i forbindelse med en bråbrems og hyl i dekk, noe som kan ha gjort at damen så helt forskrekket ut.

Jeg er enig med deg. Men det ene vitnet laget ett notat på jobben, og snakket med sjefen om dette, allerede samme dag som observasjonen ble gjort. Hu var også oppskaket over hva hun hadde sett til sin ektefelle samme dag. Men, jeg er eni i alt du skriver. Likevell mener jeg denne observasjonen er spesiell, og all den tid vi ikke vet hva dette var. Dette hadde vært greit å fått ut av verden.
Citera
2021-08-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Ler fortsatt av denne ass

Jeg har også funnet en artikkel der den er nevnt vinningskriminelle.

Forsvinningen fremstår som profesjonell og godt planlagt.

En annen nabo, Rolf Letvik, ble også kontaktet av politiet. Da fortalte de en annen historie.

– Jeg var på hytta og fikk over telefonen beskjed om å holde øynene oppe fremover fordi det var vinningskriminelle i området, sier Letvik.

https://www.nrk.no/norge/naboer-ringte-for-a-advare-om-mystiske-handverkere-og-lys-som-stod-pa-1.14416031
Citera
2021-08-25, 18:00
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg er enig med deg. Men det ene vitnet laget ett notat på jobben, og snakket med sjefen om dette, allerede samme dag som observasjonen ble gjort. Hu var også oppskaket over hva hun hadde sett til sin ektefelle samme dag. Men, jeg er eni i alt du skriver. Likevell mener jeg denne observasjonen er spesiell, og all den tid vi ikke vet hva dette var. Dette hadde vært greit å fått ut av verden.

Ja, hun hadde vel spurt ektemannen om han hadde hørt noe i nyhetene.
Det var et vitne til, ei med kort krøllete hår. Hun sto lengre nedi gata, og mente at hun hadde sett samme bilen. Men det er jo rart hvis de har finlandshette eller liknende, når registreringsnummer vises, og ellers andre ting ved bilen som skiller seg ut.
Om det virkelig var Anne som satt der, (hvis vi ser bort fra tegn som tyder på drap i S4) så tror jeg uansett at det er TH som står bak, og at hun ble drept etter at bilen hadde kommet dit den skulle. Jeg nekter å tro at det er tilfeldig at hun blir borte samtidig som at hun ville skilles.
Hvis de to damene hadde tatt kontakt med en gang, så kanskje det hadde vært muligheter å finne ut noe.
Jeg mener å huske at også Holden hadde sagt at BMWen mest sannsynlig ikke hadde noe med saken å gjøre.
Citera
2021-08-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg har også funnet en artikkel der den er nevnt vinningskriminelle.

Forsvinningen fremstår som profesjonell og godt planlagt.

En annen nabo, Rolf Letvik, ble også kontaktet av politiet. Da fortalte de en annen historie.

– Jeg var på hytta og fikk over telefonen beskjed om å holde øynene oppe fremover fordi det var vinningskriminelle i området, sier Letvik.

https://www.nrk.no/norge/naboer-ringte-for-a-advare-om-mystiske-handverkere-og-lys-som-stod-pa-1.14416031

Jo, men det var jo bare en bortforklaring og løgn om hva de egentlig drev med.
Citera
2021-08-25, 18:49
Medlem
Citat:
Det var et vitne til, ei med kort krøllete hår. Hun sto lengre nedi gata, og mente at hun hadde sett samme bilen. Men det er jo rart hvis de har finlandshette eller liknende, når registreringsnummer vises, og ellers andre ting ved bilen som skiller seg ut.
Om det virkelig var Anne som satt der, (hvis vi ser bort fra tegn som tyder på drap i S4) så tror jeg uansett at det er TH som står bak, og at hun ble drept etter at bilen hadde kommet dit den skulle. Jeg nekter å tro at det er tilfeldig at hun blir borte samtidig som at hun ville skilles.
Hvis de to damene hadde tatt kontakt med en gang, så kanskje det hadde vært muligheter å finne ut noe.
Jeg mener å huske at også Holden hadde sagt at BMWen mest sannsynlig ikke hadde noe med saken å gjøre.

Jeg også er veldig enig i ting du skriver her. Uten sotede ruter med en dame ved bevisthet i baksetet er hinnsides klønete. Nå tror jeg aldri politiet har sagt at sporet er dødt, men etterforsket og lagt til siden.

Bilen behøver selvsagt ikke være norsk men uansett en rar farge å benytte om det stemmer. De to damene kjenner ikke hverandre og observasjonene ble gjort med 900 meters mellomrom. Det er ganske langt. Første damen kontaktet politiet så fort saken ble kjent. Hun andre, (som spurte mannen sin om det hadde vært noen nyheter om en kidnappet dame) når hun så innslaget om den første damen på Åsted Norge.

Jeg mener Holden kun har kritisert politiet for ikke å gjøre mer med tipset. Men det er jo tross alt jobben hans.

Alt av kameraer er vel slettet for lenge siden og skiltene er sannsynligvis falske så noen bomringer gir kanskje lite svar.
Citera
2021-08-25, 18:51
Medlem
Citat:

Jeg er fremdeles eni med deg, selv om det var hun, så står TH bak. Det stemmer at det var to vitner ja. Hvis saken hadde blitt blåst i media den 28 okt, så hadde disse vitnene tatt kontakt med en gang. Men som vi vet, så gikk tiden uten at noe skjedde i media. Ang synlig reg nr, så var jo dette helt sikkert ett falskt / stjålet skilt. Jeg klarer ikke slippe denne bmw. Men det er ikke slik at jeg tror aeh ble kidnappet. Jeg støtter deg i alt du sier å mener i denne saken.
Citera
2021-08-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg er veldig usikker på opplysningene om det antatte fallet i trappen.

Da dette ble kjent opplyste politiet noe lignende at telefonen skal ha falt raskere enn om den bare ble sluppet eller kastet alene ned trappen.

Synes dette høres ut som noe tvilsom fysikk.

Er det mulig å måle forskjell på fart en telefon faller med, over en høyde på kun 2-3 meter. Vil ikke et menneske falle langsommere ned en trapp, en kropp bli mer forsinket i sammenstøt med trappetrinn og veggen langs trappeløpet, enn hva en telefon alene ville blitt.

Jeg er usikker på om denne opplysningen er reell, eller om informasjonen er preget av "politiets mediestrategi".

I fritt fall skal alle objekter i utgangspunktet oppnå samme fart, korrigert for luftmotstand og eventuelt kraft fra dytt, kast eller lignende.

Men kan hende at kraften fra dytt eller kast vil påvirke farten objektet oppnår. Det kan være riktig. Jeg vet ikke.

Snabbare går det om man har en kanon att skjuta iväg telefonen med eller har hackat positionsdatan så den kan blippa runt i huset på ingen tid alls.

Det intressanta är antagligen hur långsamt den rörde sig...

Normal gång nedför trappan: några sekunder
Två personer bär en kropp nedför trappan: lägg till några sekunder extra
En person släpar/drar en kropp nedför trappan(och är försiktig med att inte ramla eller söla ner för mycket): ?(det kanske tog en stund)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in