2021-08-25, 16:10
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Väldigt väntat skulle jag säga.

I princip lika många funktionella idioter i år som året innan.
Så länge som Covid är såpass mild infektion att dom flesta idioterna överlever kommer vi få dras med skiten.

Vi får hoppas att Covid skärper till sig.

Det verkar som "idioterna" även är motståndskraftiga mot ett ännu värre virus än C19... utpressning och propaganda.
Citera
2021-08-25, 16:12
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att jag skulle vara rädd är ju trams, jag vet hur man skyddar sig mot viruset. Den som däremot är rädd är kurt-sune som är livrädd för vaccinpass. Att jag oroar mig för virusets konsekvenser är inte samma sak som att man är rädd.

Även du borde vara rädd för vaccinpasset.

Tycker du kinas social scoring system (som inte är ett påhitt) är något att eftersträva?

https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2019/09/china-social-credit-score-prev.jpg
Citera
2021-08-25, 16:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Om det visar sig att vaccination av barn stoppar hela pandemin, ändrar du ståndpunkt då?

Det kommer det inte att göra. Det kommer gå bättre för oss som tog smällen förra året än länder som enbart satsar på vaccination och lockdowns. Och vi har desutom en hög vaccinationsvilja.

Barn ska inte vara med i detta experiment överhuvudtaget anser jag. Det är inte deras fel att folk inte kan ta hand om sin hälsa. Pandemin hade varit hanterbar om inte folk sket fullständigt i sin hälsa.
Citera
2021-08-25, 16:15
Medlem
Dille24s avatar
Ryktet i fikarummet säger att många känner att de gjort sitt med vaccin och kommer vägra framtida sprutor. Hur ser det ut hos er?
Citera
2021-08-25, 16:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Även du borde vara rädd för vaccinpasset.

Tycker du kinas social scoring system (som inte är ett påhitt) är något att eftersträva?

https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2019/09/china-social-credit-score-prev.jpg

Jag är inte rädd för vaccinpasset, räknar kallt med att det tas bort när pandemin är över. Kinas system är för jävligt och något sådant skit vill jag inte se här. Jag vill att vi kommer ur det här så fort som möjligt så vi kan återgå till normaltillståndet.
Citera
2021-08-25, 16:26
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finns ju tre alternativ.

1. Nedstängning på obestämd tid och kontaktförbud för allt och alla.
2. Smitta ned hela befolkningen inkl barn av ett lab-framställt kinesiskt fladdermusvirus, där vi vet att vissa barn drabbas av hyperinflammation bla.
3. Vaccinering så att viruset inte gör oss så sjuka.

Du har ju uppenbarligen fastnat för alternativ nr 2. Frågan som nog många ställer sig, men som du aldrig riktigt besvarat är varför du tror det är bäst?

Jag har ju å andra sidan förordat alternativ 1 till dess vi kan uppnå punkt 3, dvs vaccinerat 90% av befolkningen så vi får stopp på smittspridningen. Det skulle hindra många från att bli allvarligt sjuka och i värsta fall dö. All tillgänglig data pekar på att viruset är minst 1000 gånger farligare än mRNA-vaccinen som nu används. Väger man risk mot nytta talar ju allt för vaccinering.

WAIT ... A... MINUTE...!

Nu så tar vi det lilla lugna i Alarmsit-trollskogen...

Tycker ni inte det är dags för en liten uppföljning kring era tidigare domedagsprofetior?
Gräva fram något av alla de alarmistiska inlägg och jämföra sedan med verkligheten?

Ska vi börja med dig IMBILDEN?
Sprida lite ljus över sanningen.. din förmåga att se in i framtiden?

Någon mer som tycker detta är en bra idé.. så kan vi hjälpas åt lite?

(Ni övriga kan sitta still i båten.. er tur kommer så småningom)
Citera
2021-08-25, 16:28
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finns ju tre alternativ.

1. Nedstängning på obestämd tid och kontaktförbud för allt och alla.
2. Smitta ned hela befolkningen inkl barn av ett lab-framställt kinesiskt fladdermusvirus, där vi vet att vissa barn drabbas av hyperinflammation bla.
3. Vaccinering så att viruset inte gör oss så sjuka.

Du har ju uppenbarligen fastnat för alternativ nr 2. Frågan som nog många ställer sig, men som du aldrig riktigt besvarat är varför du tror det är bäst?

Jag har ju å andra sidan förordat alternativ 1 till dess vi kan uppnå punkt 3, dvs vaccinerat 90% av befolkningen så vi får stopp på smittspridningen. Det skulle hindra många från att bli allvarligt sjuka och i värsta fall dö. All tillgänglig data pekar på att viruset är minst 1000 gånger farligare än mRNA-vaccinen som nu används. Väger man risk mot nytta talar ju allt för vaccinering.

Vi vet att 1 hade passat din livsstil, men för 99,99999% av svenska befolkningen är det inte ett alternativ.

Jag dör hellre fri än fängslad i mitt hem
Citera
2021-08-25, 16:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det kommer det inte att göra. Det kommer gå bättre för oss som tog smällen förra året än länder som enbart satsar på vaccination och lockdowns. Och vi har desutom en hög vaccinationsvilja.

Barn ska inte vara med i detta experiment överhuvudtaget anser jag. Det är inte deras fel att folk inte kan ta hand om sin hälsa. Pandemin hade varit hanterbar om inte folk sket fullständigt i sin hälsa.

Nu var frågan om du kunde ändra åsikt och så är tydligen inte fallet. Hur det kommer att gå framöver vill jag inte sia om, men hoppas vaccinerna har god effekt.

De verkar som barnen är med i fladdermusexperimentet, vilket jag anser är galenskap. Vi har ingen aning om vad viruset kan ge för långsiktiga effekter hos barnen. Kineserna varnade tidigt för att det kan påverka spermieproduktionen hos män och ombad alla smittade män att undersöka det. Denna frågan har begravts fullständigt och folk har stoppat huvudet i sanden, kanske förståeligt? Hur skulle det se ut med en massa sterila ulltottar?
Citera
2021-08-25, 16:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej unga och friska hamnar sällan på sjukan och riskgrupperna har redan fått sitt vaccin. Just därför kan vi börja andas ut och öppna upp. Om inte borde vi ifrågasätta varför vi skulle vaccinerade oss från första början? Antingen tror man på vaccinet eller inte.

Alla riskgrupper har inte vaccinerats. En del är inte medvetna om att de tillhör en riskgrupp. Dessutom händer det också att personer utanför riskgrupperna drabbas hårt. Bara cirka 50% av befolkningen är fullvaccinerad så det återstår en bra bit.
Citera
2021-08-25, 16:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vi vet att 1 hade passat din livsstil, men för 99,99999% av svenska befolkningen är det inte ett alternativ.

Jag dör hellre fri än fängslad i mitt hem

Om du läst hela inlägget hade du sett att alternativ 3 är målet. Då cirka 50% numera är fullvaccinerade och ytterligare en del har fått i alla fall första dosen kan jag utan omsvep påstå att min syn på saken är dominerande, dvs jag har majoriteten med mig.
Citera
2021-08-25, 16:34
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
WAIT ... A... MINUTE...!

Nu så tar vi det lilla lugna i Alarmsit-trollskogen...

Tycker ni inte det är dags för en liten uppföljning kring era tidigare domedagsprofetior?
Gräva fram något av alla de alarmistiska inlägg och jämföra sedan med verkligheten?

Ska vi börja med dig IMBILDEN?
Sprida lite ljus över sanningen.. din förmåga att se in i framtiden?

Någon mer som tycker detta är en bra idé.. så kan vi hjälpas åt lite?

(Ni övriga kan sitta still i båten.. er tur kommer så småningom)
Det kan säkert bli kul, men det kommer ju inte att leda till något.

Om någon är road av detta ändå så kan man ju lägga upp varannan provaccinare och varannan motvaccinares felaktiga profetsior.

Det är rätt kul att läsa vad väletablerade forskare och läkare trodde om corona/covid våren 2020, nästan ingen hade rätt oavsett vad de trodde.
Citera
2021-08-25, 16:34
Medlem
Citat:
Allt det fetade smittar inte.

Nej det är ingen placeboeffekt, vad är det för jävla skitsnack. Min dotter lider av det och jag känner minst 5 stycken till som lider av det, alla arbetar 100% och betalar skatt till ditt socialbidrag. Jävla tramsresonemang!

Vad ska jag vara rädd för, jag är vaccinerad?

Hänt att Även vaccinerade personer har fått en smäll av Coviden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in