2021-08-25, 15:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Två stycken alltså, eller kanske några till.

Hur många blir det kvar som dött om du klipper du bort alla döda över 70 år?

Utan bakomliggande sjukdomar är det väl några hundra? och ju längre ner i åldrarna du kommer desto färre blir det kvar. Inget att dra för stora växlar på med andra ord. Bendover tror ju att om man inte vaccinerar sig så dör man.
Citera
2021-08-25, 15:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja du hur ska det gå att undvika med den spridning vi har nu i världen? Och varför skulle barn vara i fara? Det är något som inte stämmer här.

Citat:
Två stycken alltså, eller kanske några till.

Hur många blir det kvar som dött om du klipper du bort alla döda över 70 år?

Att jag skulle vara rädd är ju trams, jag vet hur man skyddar sig mot viruset. Den som däremot är rädd är kurt-sune som är livrädd för vaccinpass. Att jag oroar mig för virusets konsekvenser är inte samma sak som att man är rädd.
Citera
2021-08-25, 15:57
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att jag skulle vara rädd är ju trams, jag vet hur man skyddar sig mot viruset. Den som däremot är rädd är kurt-sune som är livrädd för vaccinpass. Att jag oroar mig för virusets konsekvenser är inte samma sak som att man är rädd.
Sorry!

Jag har inte uppfattat att du är rädd, men du hängde liksom med.
Citera
2021-08-25, 15:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ja du hur ska det gå att undvika med den spridning vi har nu i världen? Och varför skulle barn vara i fara? Det är något som inte stämmer här.

Finns ju tre alternativ.

1. Nedstängning på obestämd tid och kontaktförbud för allt och alla.
2. Smitta ned hela befolkningen inkl barn av ett lab-framställt kinesiskt fladdermusvirus, där vi vet att vissa barn drabbas av hyperinflammation bla.
3. Vaccinering så att viruset inte gör oss så sjuka.

Du har ju uppenbarligen fastnat för alternativ nr 2. Frågan som nog många ställer sig, men som du aldrig riktigt besvarat är varför du tror det är bäst?

Jag har ju å andra sidan förordat alternativ 1 till dess vi kan uppnå punkt 3, dvs vaccinerat 90% av befolkningen så vi får stopp på smittspridningen. Det skulle hindra många från att bli allvarligt sjuka och i värsta fall dö. All tillgänglig data pekar på att viruset är minst 1000 gånger farligare än mRNA-vaccinen som nu används. Väger man risk mot nytta talar ju allt för vaccinering.
Citera
2021-08-25, 15:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Att försöka skydda sig om covid är som att försöka skydda sig mot att bli förkyld. Du kommer att få det. Det är bara en fråga om tid. Spelar ingen roll om du är vaccinerad du kommer att få det ändå. Enda sättet att bli skyddad på riktigt är att bli infekterad på riktigt. Eller ska du leva resten av ditt som eremit i skogen?
Citera
2021-08-25, 16:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Sorry!

Jag har inte uppfattat att du är rädd, men du hängde liksom med.

Ingen fara, känns som det blivit mycket pajkastning på sistone i tråden. Blir väl intressant framåt att se hur det här kommer att utveckla sig. Såg att en skola fick stänga ner idag och en vecka framåt som exempel, kan ju bli så på löpande band nu.
Citera
2021-08-25, 16:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finns ju tre alternativ.

1. Nedstängning på obestämd tid och kontaktförbud för allt och alla.
2. Smitta ned hela befolkningen inkl barn av ett lab-framställt kinesiskt fladdermusvirus, där vi vet att vissa barn drabbas av hyperinflammation bla.
3. Vaccinering så att viruset inte gör oss så sjuka.

Du har ju uppenbarligen fastnat för alternativ nr 2. Frågan som nog många ställer sig, men som du aldrig riktigt besvarat är varför du tror det är bäst?

Jag har ju å andra sidan förordat alternativ 1 till dess vi kan uppnå punkt 3, dvs vaccinerat 90% av befolkningen så vi får stopp på smittspridningen. Det skulle hindra många från att bli allvarligt sjuka och i värsta fall dö. All tillgänglig data pekar på att viruset är minst 1000 gånger farligare än mRNA-vaccinen som nu används. Väger man risk mot nytta talar ju allt för vaccinering.

Jag tror personligen att den enda lösningen på pandemin är om de flesta smittas naturligt och att det kombineras med vaccinering. Enbart vaccinering har inte fungerat någonstans.

Varför har du blivit så hjärntvättad av big pharma? Alla behöver inte alls vaccineras och i synnerhet inte barn och unga. Det räcker gott och väl med riskgrupperna och alla som vill ta vaccinet frivilligt. Vi har en hög vaccinationsvilja i det här landet.
Citera
2021-08-25, 16:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Att försöka skydda sig om covid är som att försöka skydda sig mot att bli förkyld. Du kommer att få det. Det är bara en fråga om tid. Spelar ingen roll om du är vaccinerad du kommer att få det ändå. Enda sättet att bli skyddad på riktigt är att bli infekterad på riktigt. Eller ska du leva resten av ditt som eremit i skogen?

Nu lever jag inte som en eremit, men det kan bli som du säger att man smittas förr eller senare, då är det bra att vara vaccinerad.
Citera
2021-08-25, 16:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag tror personligen att den enda lösningen på pandemin är om de flesta smittas naturligt och att det kombineras med vaccinering. Enbart vaccinering har inte fungerat någonstans.

Varför har du blivit så hjärntvättad av big pharma? Alla behöver inte alls vaccineras och i synnerhet inte barn och unga. Det räcker gott och väl med riskgrupperna och alla som vill ta vaccinet frivilligt. Vi har en hög vaccinationsvilja i det här landet.

Om de flesta smittas naturligt kommer det ofrånkomligen leda till att många blir väldigt sjuka i värsta fall dör. Sjukvården kommer bli ännu mer överbelastad. Varför tror du inte på vaccinering?
Citera
2021-08-25, 16:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu lever jag inte som en eremit, men det kan bli som du säger att man smittas förr eller senare, då är det bra att vara vaccinerad.

Ja absolut. men det är viktigare för riskgrupper som inte blivit smittade att vaccinera sig än för personer som inte tillhör någon riskgrupp och som dessutom redan haft viruset på naturlig väg.

Jag har aldrig sagt att alla inte bör vaccinera sig. Tvärtom anser jag absolut att överviktiga och multisjuka verkligen borde springa till vaccinationsbåsen.

Men friska barn? Nej de har ingen skyldighet att skydda vuxna och har inget att tjäna på att vaccinera sig.
Citera
2021-08-25, 16:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja absolut. men det är viktigare för riskgrupper som inte blivit smittade att vaccinera sig än för personer som inte tillhör någon riskgrupp och som dessutom redan haft viruset på naturlig väg.

Jag har aldrig sagt att alla inte bör vaccinera sig. Tvärtom anser jag absolut att överviktiga och multisjuka verkligen borde springa till vaccinationsbåsen.

Men friska barn? Nej de har ingen skyldighet att skydda vuxna och har inget att tjäna på att vaccinera sig.

Om det visar sig att vaccination av barn stoppar hela pandemin, ändrar du ståndpunkt då?
Citera
2021-08-25, 16:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om de flesta smittas naturligt kommer det ofrånkomligen leda till att många blir väldigt sjuka i värsta fall dör. Sjukvården kommer bli ännu mer överbelastad. Varför tror du inte på vaccinering?

Nej unga och friska hamnar sällan på sjukan och riskgrupperna har redan fått sitt vaccin. Just därför kan vi börja andas ut och öppna upp. Om inte borde vi ifrågasätta varför vi skulle vaccinerade oss från första början? Antingen tror man på vaccinet eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in