2021-08-25, 15:22
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Att kasta ur sig namn till familjemedlemmar, vänner och annat går väldigt fort.
Internet, var knappt uppfunnet.
Så kasta ur sig skit om folk på Facebook är lika dumt som att säga att Lisbeth Palme hade kommit på maken med homoporr på Facebook.
Facebook?
Citera
2021-08-25, 15:22
Medlem
VanitaToftbys avatar
Lugnt utanför tingsrätten vid 1445. Ett par fotografer tar bilder på Tingsrätten och en polisbil parkerad utanför. Två poliser vankar av och an.
Citera
2021-08-25, 15:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Nån som har bild på brodern?
Inte för att jag tror det ger så mycket, men varsågod.
https://se.linkedin.com/in/peter-levin-2946aa133

Denna kan vem som helst söka upp ändå. Tror den redan länkats här.
Citera
2021-08-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowcaff
Men herre, vad tror vissa här inne om polisen i Mariestad…? Klart som korvspad att man kan förhöras inne på polishuset. Blev själv det som vittne för bara något år sedan. Det är inte Hyltebruk vi bor i för bövelen
Nej, Mariestad - världsmetropolen...
Citera
2021-08-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Jag har läst tråden men undrar över en sak som kanske ni mer insatta kan svara på. Platsen där det förmodade övergreppet ska ha skett beskrivs som en gångväg. Den bil som två vittnen observerat stod i närheten av platsen. Stod den alltså på gångvägen där det borde vara förbjudet att köra..? Eller var det en bilväg? Det jag tänker på är om hon blev påkörd av någon.
Det finns en programserie på P4 Skaraborg, jag rekommenderar att söka efter den och läsa igenom förhörsprotokollet och eller titta på de bilder som finns där,
så slipper inlägg som detta att skrivas.

Som svar på frågan,
Nej ungdomarna i bilen som såg en vit bilen köra på CYKELVÄGEN som går utmed skogsområdet på sidan mot villaområdet på andra sidan skogsområdet som löper utmed Ekuddenvägen.

Den bil ungdomarna satt i, stod parkerad på Hällristningsvägen.
Citera
2021-08-25, 15:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snesilop
I tio år har ni diskuterat olika gärningsmän, men aldrig har ngn nämnt Herr Levin 🤔

Just efternamnet Levin har förekommit i tråden sporadiskt sedan 2011. Jag frågade redan 2011 runt bland folk med Mariestads-anknytning om det namnet, men ingen hade något matnyttigt att komma med. Inte ens Judaland vet vem den nu specificerade mannen Claes Levin är. Inte lätt att snoka vidare då, inte! I övrigt förefaller han ju vara okänd för nästan alla, vad det verkar.

Jag har läst lite nyheter under dagen och fick uppfattningen att Peter Nyhlén menar att flera personer skulle komma att förhöras under augusti. (Det ska han ha sagt i början av augusti.) Jag är övertygad om att "mannen med pilotglasögon" kommer att vara bland dem som tas in för nya förhör.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-08-25 kl. 15:32.
Citera
2021-08-25, 15:30
Medlem
greta-forvetens avatar
2019 fick polisen svar på DNA i Helena s fall. Prov togs från skon och en o identifieratd mans DNA fanns på skon. Gissar att de berättat att ny teknik tagit fram DNA spår som var bättre än förr. Sedan funderade han i en minut och erkände efter en kort överläggning med sin advokat.
Citera
2021-08-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Det finns en programserie på P4 Skaraborg, jag rekommenderar att söka efter den och läsa igenom förhörsprotokollet och eller titta på de bilder som finns där,
så slipper inlägg som detta att skrivas.

Som svar på frågan,
Nej ungdomarna i bilen som såg en vit bilen köra på CYKELVÄGEN som går utmed skogsområdet på sidan mot villaområdet på andra sidan skogsområdet som löper utmed Ekuddenvägen.

Den bil ungdomarna satt i, stod parkerad på Hällristningsvägen.

Tack för ditt svar men jag menar de andra vittnena på cykel som såg en vit bil med tonade rutor stå parkerad någonstans i anslutning till den förmodade platsen för incidenten. . Var den bilen parkerad på en gång eller cykelväg eller en väg tillåten för biltrafik?
Citera
2021-08-25, 15:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
2019 fick polisen svar på DNA i Helena s fall. Prov togs från skon och en o identifieratd mans DNA fanns på skon. Gissar att de berättat att ny teknik tagit fram DNA spår som var bättre än förr. Sedan funderade han i en minut och erkände efter en kort överläggning med sin advokat.

Möjligen som stödbevisning, men tror knappast det var därför han anhölls.
Citera
2021-08-25, 15:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Tack för ditt svar men jag menar de andra vittnena på cykel som såg en vit bil med tonade rutor stå parkerad någonstans i anslutning till den förmodade platsen för incidenten. . Var den bilen parkerad på en gång eller cykelväg eller en väg tillåten för biltrafik?

Den bilen stod mycket märkligt parkerad på just gång-/cykelvägen nära platsen där skor och ringar hittades.
Citera
2021-08-25, 15:35
Medlem
Citat:
Den var parkerad på samma cykelväg, men längre ner, precis vid sista gatan i villaområden, där cykelvägen svänger ut mot Ekuddenvägen.

Vet inte om det var exakt där, men klistra in dessa i google så bör det dyka upp ett resultat till Google Maps
58.71058165430951, 13.80046669413022
Citera
2021-08-25, 15:35
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godeman
https://www.nyariks.se/claes-bertil-levin-haktad-for-30-ar-gammalt-mord/

Står här att han är född i Tibro. Så nån gammal skolkatalog från början av 80 talet borde han ju finnas med i?
Oseriös källa/tidning. När de skrev detta var inte CL häktad.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Hade de häktade en vit bil
När du skrev detta var ingen häktad.

Helvete vad jag blir trött på folk som inte vet vad häktad betyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in