2021-08-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 300zip
Tänker att om den här CL skyller på en idag avliden gärningsman och menar att han kom in i bilden först när Helen redan var död. Det blir ju väldigt svårt att motbevisa det om man inte kan höra den andra mannen.
Om de bara har indicier så är det nog så. Nu har de höjt misstankegraden så de har nog mer än bara "jag vet vad som hände, men det var inte jag" på mannen
Citera
2021-08-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, nu häktas alltså mannen, vilket ger polis och åklagare i första läget ytterligare 14 dagars arbetsro innan åtal måste vara väckt - dock kan häktningstiden förlängas, vilket sker ofta. Men nog ser det hoppfullt ut, alltid!

Paradoxalt nog kommer mannen nu att få komma "hem" till Mariestad igen, då polisen från och med i eftermiddag inte längre är ansvarig för mannen. Det ansvaret faller nu i stället på Kriminalvården, vilket betyder att mannen placeras i häktet i Mariestad.

Menar du att han varit någon annanstans? Han greps i Mariestad, men har förhören skett på annan ort?
Citera
2021-08-25, 13:54
Medlem
Vore ju skönt om de som tjatar mest, höll tyst en liten stund.
Säkert 90 % av er var inte ens födda vid händelsen.
Citera
2021-08-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Nån som har bild på brodern?

Googla Peter Lev*n Kramfors, det är han som är chef inom tekniska förvaltningen i kommunen
Citera
2021-08-25, 13:56
Medlem
4Motions avatar
Vi är många som sitter som på nålar just nu om vad som skall komma fram i eftermiddag.
Har följt denna tråd i 10 år och då läst på mig vad som skrivits ca en gång per månad.
Ett fantastiskt arbete många av er lagt ned här med olika kopplingar samt teorier.
Får vi snart en förklaring av vad som hänt så är det många vinnare i detta fall.
Inte minst för familjen men även dom som var oskyldigt misstänkta i snart 30 års tid.
Som tidigare skrivit så tycker jag att denna enorma tråd borde bevaras samt dokumenteras.
Citera
2021-08-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Detta du delat är Häktningsframställan

Anhållen kan du bli efter 5 minuter, när du kommit in på förhör, du kan även bli anhållen i din utevaro som det heter

När skall Folk lära sig begreppen
Ja och det blev han ju också. Jag har koll på begreppen men i utevaro var ju aldrig aktuellt.
Citera
2021-08-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Menar du att han varit någon annanstans? Han greps i Mariestad, men har förhören skett på annan ort?
Polisstationen i Skövde med största sannolikhet.
Citera
2021-08-25, 14:00
Medlem
Att kasta ur sig namn till familjemedlemmar, vänner och annat går väldigt fort.
Internet, var knappt uppfunnet.
Så kasta ur sig skit om folk på Facebook är lika dumt som att säga att Lisbeth Palme hade kommit på maken med homoporr på Facebook.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godeman
https://www.nyariks.se/claes-bertil-levin-haktad-for-30-ar-gammalt-mord/

Står här att han är född i Tibro. Så nån gammal skolkatalog från början av 80 talet borde han ju finnas med i?

Född i Tibro innebär att hans mamma var folkbokförd där då han föddes. Skolkataloger var inte så vanligt på den tiden mer än i högstadiet, brorsan fick sin första 1985 och då gick han i nian, i just Tibro- och jag tror inte han bodde där så länge ens.
Är själv från Tibro men är yngre än han, men efter en liten rundcheck till mina äldre bekanta är det ingen som minns honom, nu säger ju det ingenting egentligen.
Ska gräva lite till och se om jag hittar något. Har ett vagt minne att ett foto på en person med det namnet har varit uppe i en grupp jag är med i
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jo absolut. Jag bara tycker att det låter lite omständligt att släpa in en ovillig person i en bil ”bara sådär”. Skorna och ringarna hittades väl en bit upp i skogen? Att sparka av sig skorna är ju inga konstigheter i en våldsam situation, tycker då det är märkligare att ringen flugit iväg.

Men det är förstås, han kan ju ha åkt ner till cykelvägen bara för att hiva in prylarna.

Alt. Slagit henne medvetslös och kastat in allt i skogen
Säkert ett våldtäktsförsök som gått snett. Inte konstigare än så. Får hoppas han berättar vad han gjorde av kroppen nu. Det som oroar är hur illa hans hälsotillstånd är. Hur mycket han klarar dessa situationer med förhör, osv. Hoppas vi kan få någorlunda ordentlig klarhet i detta vad som hände.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4Motion
Vi är många som sitter som på nålar just nu om vad som skall komma fram i eftermiddag.
Har följt denna tråd i 10 år och då läst på mig vad som skrivits ca en gång per månad.
Ett fantastiskt arbete många av er lagt ned här med olika kopplingar samt teorier.
Får vi snart en förklaring av vad som hänt så är det många vinnare i detta fall.
Inte minst för familjen men även dom som var oskyldigt misstänkta i snart 30 års tid.
Som tidigare skrivit så tycker jag att denna enorma tråd borde bevaras samt dokumenteras.
I tio år har ni diskuterat olika gärningsmän, men aldrig har ngn nämnt Herr Levin 🤔
Citera
2021-08-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snesilop
I tio år har ni diskuterat olika gärningsmän, men aldrig har ngn nämnt Herr Levin 🤔

Facebook fanns inte 1992...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in