Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Det är väldigt ovanligt att någon ärver fastigheter efter någon som man inte är släkt med, förutom om man heter Majkgård, då är det helt plötsligt vanligt.
Känns som det perfekta åldringsbrottet. Leta upp någon förmögen gubbe som inte har bröstarvingar, lite kuttrasju och bullar till kaffet så skrivs det på testamente till både höger och vänster.
Lite svårt att bevisa att tvång inte har använts och ingen orkar dra åt gång en process.
Majkgård har kanske undsluppit en dom för sina brott men hon får leva med att hon anses vara omoralisk i sina grannars ögon.
Dessa bröder hade inga naturliga arvingar. Det vill säga de hade inga syskonbarn eller kusiner. Pengarna skulle gå till allmän arvsfonden. När AA blir ’snuvade’ på ett arv på grund av ett testamente. Kopplar de nästan alltid in kammarkollegiet för att granska. Just precis av den anledningen du nämner, att det kanske vore det perfekta åldringsbrottet. Att påstå att det är vanligt för Majken är väll att ta i. Det har hänt en gång och då var det ett brödrapar som lät henne ärva deras gemensamma hus. Jag har inte upplevt att grannarna tyckt hon är omoralisk, inte i det lilla som kommit fram i media.
-Hon hade hjälp dem mycket, sa någon.
Citat:
Känns som det perfekta åldringsbrottet. Leta upp någon förmögen gubbe som inte har bröstarvingar, lite kuttrasju och bullar till kaffet så skrivs det på testamente till både höger och vänster.
Lite svårt att bevisa att tvång inte har använts och ingen orkar dra åt gång en process.
Intresant, exakt det du skriver är ju vad många tror att är precis vad Ebba gjort. Det har lyfts fram massa punkter där lyfter exempel på att det är just så.
1) Esbjörns besvikelse.
2) Ebbas sista brev.
3) Ebbas behov av att misstänkliggöra folk runt Esbjörn.
4) Ebbas lögner på social media.
5) Att Ebba enligt många tjatat och varit ihärdig.
Jag tror jag nämnde 10 punkter någon gång, du får schrolla tillbaka och se.
Vad tycker du talar för att inte Ebba gjort just detta. Ja, med ett kontrakt då, inte med testamente?
Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Han har inte sagt att det var ett förkontrakt så den lögnen behöver du inte plantera i tråden.
Nej det är sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
nighter825
Du hänvisar till köpeskillingen inte har betalas, men enligt det avtal de båda skrev på skulle de göra likvidavräkning innan köpeskillingen betalas ut.
Esbjörn är den som har ångrat sig enligt dig, så det är han som ska då betala kostnader som uppstått för Busch på grund av hävningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Esbjörn, du och jag har ingen skyldighet att vara tillgängliga när tidstjuvarna är i farten.
Allt i denna sak handlar om avtalet, och när Esbjörn ville något, var Ebba inte tillgänglig. Då stadfästes deras relation. När. man tvistar är det bra att allt sker skriftligt och mellan ombuden. Ombuden har haft möte nyligen som inte ledde till något, så varför tror du att något bra skulle ske med att Esbjörn möter Ebba?
Du tycker väl inte, att det har varit bra för Ebba att skriva ner sina synpunkter om tvisten på Facebook? Det gick definitivt inte bra när hon framförde sina synpunkter om motpartsombudet. Hon vidhåller fortfarande att en spade är en spade, i stället för att be om ursäkt. Hade hon låtit sin avokat sköta tvisten hade hon vunnit på det. De personer hon smutskastar är Esbjörns bekantskapskrets, en sak varken du eller jag skulle tolerera.
En gordisk knut upplöses med ett Alexanderhugg. Den enkla lösningen är att undvika bråkiga personer och låta ombudet sköta tvisten
Vad jag undrar är om en hävning utan grund oxå är en hävning? För jag kan köpa att hävningen 3/09, kanske är grund lös. Men när Ebba inte betalat till den 17/09, har hon då accepterat att en (grundlös) hävning är gjord? Att hon fick brevet har han ju själv bekräftar via Facebook.
För om Ebba inte uppfattat Esbjörns brev som en hävning, borde hon ju iallafall deponerat summan någonstans det datumet. Alla förstår ju att det är viktigt att betala.
Meningen med min fråga är, om en ogiltig hävning acceptera av säljaren ( som hävnings försök, inte som giltigt hävning).
Borde det inte vara så att kontraktet ska skrivas om om ett hävningsförsök gjorts ? Men gäller det ogiltig hävning oxå.
Och den 18/09 har Esbjörn plötsligt en hävning med grund. Kan han då använda det som en ny hävning?