Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Nu har jag skrivit flera ggr och ingen som ens vill försöka komma med en förklaring.
Bara upprepningar i tråden nu.
Finns det någon här som kan gissa vad det betyder att Claes fanns i utredningen men inte som misstänkt? Ansågs inte tänkbar!
Vad kan det betyda?
Hade han alibi, eller vad menar dem med "ej tänkbar"? Och varför fanns han ens i utredningen, vilket skäl? Som vittne?
Tycker detta vore väldigt intressant att veta.
Det går ju inte att veta, givetvis. Men utredningen bör ju innehålla otroligt många namn, och kanske har han intervjuats av polis då, när det begav sig, som vittne eller bara för att han var i stan den natten. Polisen pratade ju med alla som var poå Stadt, och ännu fler människor. hade han varit intressant, men haft ett alibi, skulle jag tro att det varit mer fokus på han betydligt tidigare.
Så min gissning är att utredarna från Kalla Fall sett samband och röda trådar i utredningen efter en gedigen genomläsning och analys av utredningen.
Men hur han förekommit tidigare i materialet kan vi ju bara gissa, men om det fastställs att CL är den skyldige så kommer det ju bli klarlagt.