2021-08-25, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
På vilket sätt var CL tidigare "inblandad i utredningen"? Vittne från Statt?

Någonting som återkommer till mig är frågan: VAD är det som gör att han i detta läge blivit intressant. Har gubben helt tappat det och pratat öppet inför hemvårdpersonal? Nya vittnen? Har man hittat någon konkret bevisning?

Jag tror inte två kompetenta cold casare drar ett namn ur hatten och arbetar utifrån gamla kända fakta. Är bergsäker på att någonting nytt har tillkommit. Men VAD och HUR?

Kan ju bara vara så att det finns indicier, uppgifter som inte stämmer m.m. tillsammans med en suspekt personlighet som passar in på någon profil, och så hoppas de på att han ska kasta in handduken under förhör.

En sak som är lite speciell och som jag skulle vilja höra typ GW's kommentar på är att i detta fall är den en gärningsman som lyckats gömma kroppen så att den inte dyker upp senare. De lyckas ju de flesta inte med. Vad säger det?
Citera
2021-08-25, 09:43
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Jag börjar mer och mer luta åt teorin att GM tvingat / utnyttjat Claes att hjälpa till att stöka undan bevis o.s.v.

Claes är inte ensam skyldig och kanske inte ens skyldig till mord.

Är det Claes som är nya vittnet???
Citera
2021-08-25, 09:45
Medlem
Murvelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Jag börjar mer och mer luta åt teorin att GM tvingat / utnyttjat Claes att hjälpa till att stöka undan bevis o.s.v.

Tror inte Claes är det nya vittnet men tror som du att han inte är genomfört det här själv.
Citera
2021-08-25, 09:52
Medlem
Liknar mer och mer dubbelmordet i linköping.
Hoppas detta nu är riktigt så familjen får svar. Och alla vi andra som berörts av detta fall.
Citera
2021-08-25, 09:58
Medlem
Citat:

Ja, så kände jag från första stund ang Claes. Jag tror han ev kan ha varit vittne till de 2 gärningsmännen, vilka de nu är, och i alla fall hotats att hjälpa till att skaffa undan kroppen och /eller hennes väska.

(Off topic är det lite störande att vissa i tråden försöker diktera vad andra ska skriva och inte skriva. Chilla!)
Citera
2021-08-25, 10:02
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Vi måste ju ta reda på vad Claes jobbade med
Tänk om han jobbade som transportör på krematoriet t.ex
Citera
2021-08-25, 10:03
Medlem
lowcaffs avatar
Citat:
Vi måste ju ta reda på vad Claes jobbade med
Tänk om han jobbade som transportör på krematoriet t.ex

Det står tidigare i tråden att han hade en transportfirma. Vad han nu transporterade vet jag inte riktigt…
Citera
2021-08-25, 10:06
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Så du tror detta kan vara fel? Vidhåller du samma tro på GM som du gjort innan detta kom upp?
Hur tror du att Cla#es hamnade på tapeten?

Jag vill vill tro att de vet vad de gör. Jag vill tro att detta ska få ett slut. Kanske är det för att jag också haft en skonsam livets skola. 🙄 Fast all vi önskar väl ett slut på detta.

1: Svar ja.
2: Svar ja.
3: Kan vara så att poliserna blivit inspirerade av Linköpingsmorden och söker en likartad lösning i detta fallet, dvs, dom går runt med blåslampa och jagar knäppgökar.

Hoppas verkligen själv att jag har helt fel!
Citera
2021-08-25, 10:08
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
Det var grannens uttalande, inte reporterns.

Jag vet, det var reporterns fråga jag skrattade åt. Grannens svar är logisk. Frågan är GodagYxskaft.
Citera
2021-08-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Sverige har ingen likhund i tjänst så då måste man låna in från annant land, är nog en vanlig krimsökhund som användes här.

I fallet med ubåten och mordet i Danmark lånades det krimsökhund från Sverige, så förstår inte vad du menar. Dom använda tre krimsökhundar i det fallet, som sökte efter lik. Sen kan du kalla det likhund eller krimsökhund om du vill, men resultatet är detsamma.

https://www.expressen.se/kvallsposten/svenska-specialhundarna-hittade-kim-walls-kvarlevor/
Senast redigerad av supersnut 2021-08-25 kl. 11:01.
Citera
2021-08-25, 10:20
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
CL ansågs inte ens vara tänkbar som GM i utredningen, han stod inte i utredningen som misstänkt ens, skulle vara inressant, varför han vare sig var tänkbar eller fanns i utredningen utan att vara misstänkt?

Jag skulle kunna tänka mig att det är en utredares förutfattade mening som gjorde att han inte ansågs tänkbar. Istället för att låta ev. "bevis" leda dom i rätt riktning. Allt ovan i en kombination också att man inte hade så mycket kunskap vad gäller gm-profil(ering).
Citera
2021-08-25, 10:22
Medlem
I Skaraborgs Allehanda idag;
Peter Thylen, utredare Kalla fall-gruppen säger ”Vi tror att det är den här personen. Kommer vi inte längre måste vi avsluta ärendet. Då kommer vi göra det”
Tänker genast på Palme utredningen/Scandia mannen som slutade med ett flopp. (vi anser att det är denna person men längre kommer vi inte och nu måste vi sätta stopp)
Hoppas verkligen att det inte blir så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in