2021-08-25, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Nu skyller FHM på att man inte kommer lätta på restriktioner om inte ovaccinerade vaccinerar sig pga att de sprider smittan Mer propaganda.

"– Nej, får vi en påtagligt sviktande vaccinationsvilja och en hög smittspridning dessutom - vilket är kopplat till det - då kommer det behöva ligga kvar."

Dom lägger verkligen upp retoriken så att det sociala trycket ska bli maximalt mot de ovaccinerade.

Dom kunde lika gärna sagt att om ni pressar era ovaccinerade vänner till att vaccinera sig så kanske ni kan få gå på festivaler och fotbollsmatcher.
Citera
2021-08-25, 08:26
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Nu är det snart 2022.
Finns det folk som fortfarande tror på hela "pandemi" historian?
Ni som har vaknat ut psykosen, hur känner ni er idag? Dumma? Lurade? Lättade?
Citera
2021-08-25, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Nu är det snart 2022.
Finns det folk som fortfarande tror på hela "pandemi" historian?
Ni som har vaknat ut psykosen, hur känner ni er idag? Dumma? Lurade? Lättade?

Min farsa dog av Corona, så ja det är svårt för mig att tvivla på att den existerar.
Citera
2021-08-25, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant att det sprids effektivt på en utomhusfestival också.

Spelar nog ingen roll om det är utomhus så länge det ser ut så här:

https://www.visitcornwall.com/sites/default/files/product_image/Dizzee%20Crowd.jpg

Packat med folk som står extremt tätt och dessutom skriker/sjunger. Befinner man sig i en sådan samling så duschar man i princip i andras kroppsvätskor.
Citera
2021-08-25, 08:58
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Så det är irrelevant om det är 1 eller 1000 som hamnar på IVA? Nu är det BARA positiva PCR tester vi ska fokusera på?

Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det är inte irrelevant, men att vaccinerade smittar är relevant.
Och att vår egna FHM inte talar sanning är relevant.

Nu är argumentationen att "ovaccinerade smittar".
Sen när smittan är kvar så kommer man säga "vi har alltid sagt att man kan bli smittad och smitta som vaccinerad".

Du glömmer fortfarande att alla som tog vaccinet i vintras och våren kommer ha försämrat skydd nu i höst och vinter.
Det ligger i allas intresse att hålla nere smittan.

Om vi nu ska prata om IVA så borde vi väl redan öppna upp?
Eftersom det är endast yngre som är ovaccinerade och det är minimal risk att de hamnar på IVA.

FHM argumentation är också SMITTA. SMITTAR gör vaccinerade och ovaccinerade, vilket är den logiska förklaringen till varför fler är smittade nu än förra året. För att vaccinerade inte bryr sig.

Det som är riktigt illa med FHM och MSM i Sverige är att ingen verkar heller ställa de rätta kritiska och uppenbara frågorna på deras presskonferenser. Jag tror att de handplockar journalister så att de ska slippa just sådana här frågeställningar.
Citera
2021-08-25, 09:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Spelar nog ingen roll om det är utomhus så länge det ser ut så här:

https://www.visitcornwall.com/sites/default/files/product_image/Dizzee%20Crowd.jpg

Packat med folk som står extremt tätt och dessutom skriker/sjunger. Befinner man sig i en sådan samling så duschar man i princip i andras kroppsvätskor.

Wov! "Konstigt" att smittan fortsätter att spridas i UK, trots hög vaccinations grad. Iof så är de som är vaccinerad oftast det med Astra-zenicas vaccin, vilket ger något sämre skydd emot Delta-varianten jämfört med Pfizer.

Sedan är det väl som i Sverige att folk i 20 års ålder vaccinerat sig i mindre utsträckning än de äldre. Iof inte så konstigt, då risken för dem att hamna på sjukhus, bli IVA fall eller i/med Covid-19 är liten, typ 10-15 gånger mindre än för de som är över 70 år. Men risken finns ändå där, vilket också statistiken visar.

Så, oavsett ålder, om om man är vaccinerad ej, så är det inte smart att samlas i sådana extrema folksamlingar som din bild visar, när den extremt smittsamma Delta-varianten härjar.
Citera
2021-08-25, 09:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Ja han har en PhD som nurse teacher. Vetenskapliga studier är inget de sysslar med ofta.

Jag skulle nog påstå att de gör en hel del vetenskapliga studier och även läser en massa sådana. Man blir inte PHD om man inte gjort egna studier.
Citera
2021-08-25, 09:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Nja, FHM borde uppdatera sin info!
CDC Report On COVID-19 Rings Alarm Bells: Viral Load Same In Vaccinated And Unvaccinated People!

https://www.thehealthsite.com/news/cdc-report-on-covid-19-rings-alarm-bells-viral-load-same-in-vaccinated-and-unvaccinated-people-82887 5/

Jo, det kan säkert stämma i början av en SARS-COV2 infektion, innan de vaccinerades förstärka immunförsvar hunnit bekämpa infektionen ordentligt. För skulle de vara oförmögna att bekämpa SARS-COV2 längre fram så skulle ju vaccinet inte hjälpa emot svår sjukdom och död i /med Covid-19. Men nu vet vi ju att vaccinen, i hög grad, just ger ett sådant skydd.
Citera
2021-08-25, 09:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De väljer själva. Tror de flesta vill leva sitt liv normalt. Då finns det en risk för att man kan bli smittad. Är man rädd håller man sig hemma? Så är livet... Det är alltid risk att bli smittad med virus. Detta virus är farligt för multisjuka 85-åringar så jag tror inte att unga och friska är livrädda direket?

Det finns många unga som är rädda, det är ett farligt virus och har du otur kan det ställa till det rejält för dig. Förhoppningsvis går det bra. Personligen skulle jag se det som ett jävla öde som 20 åring att behöva gå igenom resten av livet utan lukt och smak exempelvis, sånt verkar du inte bry dig om.
Citera
2021-08-25, 09:58
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Min farsa dog av Corona, så ja det är svårt för mig att tvivla på att den existerar.
Kan tyvär ej känna empati.
Mest pga att han dog med corona och inte av.
Han var säker vaccinerad också?
Du är för övrigt den enda person som dragit det kortet än, grattis!
Citera
2021-08-25, 09:59
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
OCH så måste jag påpeka att jag inte tvivlar på att coronan finns. Det sade jag ingenting om.
Men en pandemi? Lägg av.
Som sagt, 2022 nu. Fler och fler rumpnissar vaknar upp ur sina små jordsgrottor.
Citera
2021-08-25, 10:03
Avslutad
Citat:
Kan tyvär ej känna empati.
Mest pga att han dog med corona och inte av.
Han var säker vaccinerad också?
Du är för övrigt den enda person som dragit det kortet än, grattis!
Hade han varit vaccinerad så hade han förmodligen inte dött, så det blir en helt ointressant ord-vals huruvida han dog av covid eller inte. För mig är det glasklart att han dog AV covid så som jag definierar orsak och samverkan.

Citat:
Men en pandemi? Lägg av.
Samma sak här. Du behöver inte kalla det pandemi som alla andra gör. Det är vad det är oavsett vad vi kallar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in