2021-08-25, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Du har ingen aning om vad Majken gjort. Det finns inget som talar för att dessa bröder inte ville testamentera till henne.

Men det är väldigt intressant det du säger:

Där kom det igen, som om Ebbas behov skulle ha något att göra med rätten till Esbjörns hus.

Världen funkar inte så. Fråga 99% av jordens befolkning om hur de tycker att vekligheten rättar sig efter deras behov

Det är meningen:

Som är det obehagligaste i hela denna historia.
Normala människor går ut på hemnet när de ska köpa hus. Det måste vi väll ändå vara överens om. Läs det du skriver en gång till och ta riktigt in hur du formulerar dig. Efter det kan vi snacka moral.
Esbjörn har själv sagt att han trodde det var något slags förkontrakt. Ett kontrakt om att skriva kontrakt så att säga.

Ebba kände inte till att Esbjörn hade en kognitiv funktionsnedsättning säger hon. Esbjörn är enligt henne glasklar men lite egen.

Men jag undrar jag, det är en liten by, där folk har bott i generationer. Jag tror det var allmänt känt att Esbjörn blivet lite vimsig. Jag tror dock inte att hans kognitiva funktionsnedsättning skulle hindra honom att fatta beslut kring att sälja huset. Om han fick den tid och den hjälp som skulle krävas.

Jag tycker att för mycket tyder på att Ebba använt sig av den vetskapen för att inte rätten ska ta sig en ordentlig funderare. Runt det.

Jag skrev fel, släpp det. Hur orkar du vara så dum hela tiden?

Vad får dig att tro att det inte var en fackman som drog in elen på 40-50-60- talet( eller när nu stugan fick el). Jag tror ju som tidigare nämnt att elen inte är rörd sen dess.

Det är inte lätt att förstå dig heller. Förstår jag inte. Självklart ska Esbjörn lämna det som det är, han
Säljer ett besiktat hus. Det är Ebbas problem om hon inte vill ha den gamla elen.

Ja Esbjörn står för kostnaden om något försämras. Men det är nog ingen fara ska du se. Huset har stått i 30 år utan renovering. Det ska nog klara ett tag till.

"Esbjörn har själv sagt att han trodde det var något slags förkontrakt" Vad är nu detta för trams du har hittat på, när skulle han sagt detta??
2021-08-25, 06:57
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
"Esbjörn har själv sagt att han trodde det var något slags förkontrakt" Vad är nu detta för trams du har hittat på, när skulle han sagt detta??
Han har sagt det. I en intervju, att han inte trodde det var det giltiga kontraktet.
2021-08-25, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Det har aldrig tidigare nämnts något om ett ”förkontrakt” i tråden, det finns inte heller nämnt i någon inlaga till tingsrätten. Det är uppenbarligen ett försök att föra in något eget påhitt i tråden.
2021-08-25, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag förstår att du relaterar till egna erfarenheter och mognadsnivå. Det är därför du likställer ett fastighetsköp med att köpa leksaker. Det märks i ditt sätt att argumentera.

Och ditt sätt att inte bemöta argumenten visar att du inte har några själv, allt du gör är att försvara Ebbas åldringsbrott med alla till buds stående medel, oavsett om det du skriver är sant eller inte.
2021-08-25, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Är det allas vår LN6 kompisar som gjort din värdering?

Jag framförde mina synpunkter utifrån avtalet som anger den summa Ebba Busch påstår hon fått en lånelöfte på. Som om hennes ekonomiska problem skulle vara någon annans, har hon ursäkter, skyller ifrån sig. Denna "dam" har som livsfilosofi att det alltid är någon annans fel, när det skiter sig för henne. Varför inte fråga mamma om fler tjänster, som en borgen eller inteckning på föräldrarnas hus? Att hon efter bodelning och med hög lön under många år, inte har ekonomiska muskler att genomföra sin plan, få mig att le åt eländet.

Kan du svara mig varför inga lagar och regler, och ens löften på Facebook om att Esbjörn inte behöver sälja om han inte vill, ska hedras av Ebba Busch?

Nu vill Ebba Busch att Esbjörn ska tvingas sälja till henne enligt ett avtal hon inte själv har följt.
Jag har försökt förklara att denna sak handlar om avtalsrätt, där det avtal Ebba Busch ingått med Esbjörn är det hennes stämning om bättre rätt handlar om.

Nu har den ubersmarta bra Busch bitit sig själv i svansen, än en gång. Ja hur ska det sluta, undrar jag.
2021-08-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag framförde mina synpunkter utifrån avtalet som anger den summa Ebba Busch påstår hon fått en lånelöfte på. Som om hennes ekonomiska problem skulle vara någon annans, har hon ursäkter, skyller ifrån sig. Denna "dam" har som livsfilosofi att det alltid är någon annans fel, när det skiter sig för henne. Varför inte fråga mamma om fler tjänster, som en borgen eller inteckning på föräldrarnas hus? Att hon efter bodelning och med hög lön under många år, inte har ekonomiska muskler att genomföra sin plan, få mig att le åt eländet.

Kan du svara mig varför inga lagar och regler, och ens löften på Facebook om att Esbjörn inte behöver sälja om han inte vill, ska hedras av Ebba Busch?

Nu vill Ebba Busch att Esbjörn ska tvingas sälja till henne enligt ett avtal hon inte själv har följt.
Jag har försökt förklara att denna sak handlar om avtalsrätt, där det avtal Ebba Busch ingått med Esbjörn är det hennes stämning om bättre rätt handlar om.

Nu har den ubersmarta bra Busch bitit sig själv i svansen, än en gång. Ja hur ska det sluta, undrar jag.

Även om Busch ska backa behöver hon och Esbjörn förhandla om ett nytt avtal som ersätter det de båda har skrivit på.
2021-08-25, 08:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Du har ingen aning om vad Majken gjort. Det finns inget som talar för att dessa bröder inte ville testamentera till henne.

Det är väldigt ovanligt att någon ärver fastigheter efter någon som man inte är släkt med, förutom om man heter Majkgård, då är det helt plötsligt vanligt.

Känns som det perfekta åldringsbrottet. Leta upp någon förmögen gubbe som inte har bröstarvingar, lite kuttrasju och bullar till kaffet så skrivs det på testamente till både höger och vänster.

Lite svårt att bevisa att tvång inte har använts och ingen orkar dra åt gång en process.

Majkgård har kanske undsluppit en dom för sina brott men hon får leva med att hon anses vara omoralisk i sina grannars ögon.
2021-08-25, 09:08
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Han har sagt det. I en intervju, att han inte trodde det var det giltiga kontraktet.

Han har inte sagt att det var ett förkontrakt så den lögnen behöver du inte plantera i tråden.
2021-08-25, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Även om Busch ska backa behöver hon och Esbjörn förhandla om ett nytt avtal som ersätter det de båda har skrivit på.

Nej !!!

Där har du så fel. Om avtalet inte gäller, så återstår bara att reda ut hävningarna, och få ett slut där Esbjörn aldrig mer behöver ha kontakt med fru Busch.

Om Esbjörn får framgång med att det fanns en rättslig grund för att häva avtalet med Ebba Busch, får hon betala alla hans kostnader. Köpeskillingen är en central prestation i alla köp, vilket gör att det som skett är humor på hög nivå, med fru Busch livspussel och jakt i bostadsträsket.
2021-08-25, 09:36
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Nej !!!

Där har du så fel. Om avtalet inte gäller, så återstår bara att reda ut hävningarna, och få ett slut där Esbjörn aldrig mer behöver ha kontakt med fru Busch.

Om Esbjörn får framgång med att det fanns en rättslig grund för att häva avtalet med Ebba Busch, får hon betala alla hans kostnader. Köpeskillingen är en central prestation i alla köp, vilket gör att det som skett är humor på hög nivå, med fru Busch livspussel och jakt i bostadsträsket.

Och du tycker att Esbjörn har varit tillgänglig för att ens kunna reda ut den här härvan? Oavsett vem som har gjort fel när och var och hur, så måste de sätta sig ner och diskutera som vuxna människor. Så länge de inte gör det, så kommer de inte heller lösa den gordiska knut som det nu är. Eller så väntar man på att tredje man löser det åt dom, i tinget.
2021-08-25, 09:45
Medlem
Citat:
Nej !!!

Du hänvisar till köpeskillingen inte har betalas, men enligt det avtal de båda skrev på skulle de göra likvidavräkning innan köpeskillingen betalas ut.

Esbjörn är den som har ångrat sig enligt dig, så det är han som ska då betala kostnader som uppstått för Busch på grund av hävningen.
2021-08-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Och du tycker att Esbjörn har varit tillgänglig för att ens kunna reda ut den här härvan? Oavsett vem som har gjort fel när och var och hur, så måste de sätta sig ner och diskutera som vuxna människor. Så länge de inte gör det, så kommer de inte heller lösa den gordiska knut som det nu är. Eller så väntar man på att tredje man löser det åt dom, i tinget.

Esbjörn, du och jag har ingen skyldighet att vara tillgängliga när tidstjuvarna är i farten.

Allt i denna sak handlar om avtalet, och när Esbjörn ville något, var Ebba inte tillgänglig. Då stadfästes deras relation. När. man tvistar är det bra att allt sker skriftligt och mellan ombuden. Ombuden har haft möte nyligen som inte ledde till något, så varför tror du att något bra skulle ske med att Esbjörn möter Ebba?

Du tycker väl inte, att det har varit bra för Ebba att skriva ner sina synpunkter om tvisten på Facebook? Det gick definitivt inte bra när hon framförde sina synpunkter om motpartsombudet. Hon vidhåller fortfarande att en spade är en spade, i stället för att be om ursäkt. Hade hon låtit sin avokat sköta tvisten hade hon vunnit på det. De personer hon smutskastar är Esbjörns bekantskapskrets, en sak varken du eller jag skulle tolerera.

En gordisk knut upplöses med ett Alexanderhugg. Den enkla lösningen är att undvika bråkiga personer och låta ombudet sköta tvisten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in