2021-08-25, 08:17
Medlem
Jag har inte följt denna tråden. Någon som vet i vilken utsträckning denna Cl*es, som nu sitter anhållen, varit intressant i utredningen tidigare? Enligt en artikel jag läste verkar han ha haft ett osocialt leverne, klasskompisarna minns honom som någon de knappt pratade med. Var han intressant för polisen redan från början eller i vilket tidsskede?
Citera
2021-08-25, 08:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det var du som skrev att du stod honom nära. De flesta skulle tolka det som att ni umgicks. Men som du beskriver honom så umgicks ni nog knappast...
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Ok. Ni nonchalerar mina inlägg. Då får det vara så. Jag skiter i er. Jag hade mycket att säga om Claes Levin annars. Stod honom mycket nära i början av 2000. Kan ju säga att då hade han en liten vit bil iaf. Jag säger inte mer för jag avskyr att bli behandlad som luft. Hellre att folk spyr galla på mej än nonchalerar mej. Jag blir så jävla sur. Och jag är långsint. Ville inte skriva mer om honom innan jag är mer övertygad att det är han. Därav min efterfrågan. Ingen verkade intresserad så tack för mej!

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Käften! Jag har inte "umgåtts" med Claes. Ingen umgås med honom. Ingen mer än hemvården besökte honom. Hitta inte på massa dumheter om mej. Idiot!
Jag tror ClLe är ett bottennapp, tyvärr. Om han gjort dådet med PeNi hamnar saken i ett annat läge. PeNi åkte ned i en liten vit bil som teoretiskt skulle kunna vara ClLe, om de känner varandra. De bodde ju på var sin sida samma parkeringsplats på Bråten.
Men ClLe känns ändå som ett bottennapp...

Ja det är definitivt motsägelsefulla inlägg. Och påhopp vid minsta motfråga, här ”käften!”, känner )jag igen från andra trådar. Så jag tror tyvärr inte ett dyft på Sockehals. Jag har mycket dåliga erfarenheter från denne i Wesströmtråden (lägsta tråden i ABOK). Maken till tondöva och grisiga inlägg får man leta efter.

Det är synd att trollen förstör trådar så fort de blir aktuella. Tex taxichaffisen är ett troll som tramsar runt i andra trådar.
Senast redigerad av T34Panzer 2021-08-25 kl. 08:25.
Citera
2021-08-25, 08:23
Medlem
jagarjimmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Finns fler Ica än Det inne i stan?

Inte i Mariestad, finns bara ett.
Citera
2021-08-25, 08:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tyvärr så är poliser bara utbildade i skolan, gymnasium universitet med mera och det räcker inte för att knäcka dom stora frågorna så var beredd på besvikelse.

Dom skulle vart födda i "Livets hårda skola" eller allra helst "Universitetet i helvetet" så hade dom löst detta fallet enkelt.

Vi får ändå hoppas....
Nu är ju ändå gruppen som arbetar med s.k. Kalla fall betydligt mer erfarna och systematiska än en nyutexaminerad polis. De har kunnat granska utredningen i lugn och ro utan stress, det har ändå gått nära 30 år sedan Helena försvann. Den här gruppen skulle aldrig plocka in en gubbe utan att ha rejält med anledning, att de anhåller på skälig misstanke är bara formalia. Ha nu lite tilltro!!
Citera
2021-08-25, 08:38
Medlem
lowcaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Dom hade med sig hund läste jag i en artikel, så jag gissar på likhund.
Så mitt antagande i det är att hunden inte markerade, därav avbröt man. Tyvärr.
Men jag hoppas verkligen att jag tror fel och att ditt antagande är det korrekta. Frågan är ju då vad dom hittade? För hittades fyndet utomhus, till viss del nedgrävt kan jag inte tänka mig att avspärrning hävs så snabbt. Bör ju då vara fortsatt avspärrat för att säkra och undersöka fyndplats för att verkligen vara säker på att inget mer finns att hitta, samt dokumentera exakt hur fyndet hittades.

Men vi får väl veta inom kort, hoppas jag.

Jag är ingen kriminalare, men gissar på att de hittade något konkret som inte behövde ytterligare teknisk undersökning (kanske visste de i förväg vad de skulle leta efter). Alltså någon av HA:s ägodelar eller liknande. Tveksamt att de häver avspärrningen så snabbt annars
Citera
2021-08-25, 08:44
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Finns fler Ica än Det inne i stan?

Nej, bara ICA Oxen.
Citera
2021-08-25, 08:51
Medlem
M.E.Ls avatar
https://www.aftonbladet.se/a/rE8vrA
Citera
2021-08-25, 08:57
Medlem
rubin22s avatar
Nu har jag skrivit flera ggr och ingen som ens vill försöka komma med en förklaring.
Bara upprepningar i tråden nu.

Finns det någon här som kan gissa vad det betyder att Claes fanns i utredningen men inte som misstänkt? Ansågs inte tänkbar!
Vad kan det betyda?
Hade han alibi, eller vad menar dem med "ej tänkbar"? Och varför fanns han ens i utredningen, vilket skäl? Som vittne?
Tycker detta vore väldigt intressant att veta.
Citera
2021-08-25, 09:04
Medlem
Då bilen med hög sannolikhet kan kopplas till försvinnandet skulle man behöva veta mer om vad för slags bil det var och vem som ägde en sådan bil då. Den info som jag läst så ska bilen vara vit med tonade rutor. Men rimligen så borde ju polisen visat tänkbara bilmodeller för vittnet och på så vis få fram vad för bil det var?

Alltså, vad är det för bilmodell och vem ägde en sådan bil då. Kan man klura ut det tror jag man har gm på spåren.
Citera
2021-08-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag går efter vad som framkommit i tråden och då skriver ett flertal personer att han har hemtjänst och då har man (som 60-åring) allvarliga problem överlag fysiskt alternativt psykiskt.

Sen om han som det påstås haft en så kallad god man så får man anta att han haft stora ekonomiska problem och antagligen inte mått så bra.

Mer än så har jag inte.

God man kan behövas trots väldigt god ekonomi. Man kan bli glömsk, inte klara att hålla reda på räkningar, förfallodatum.
Citera
2021-08-25, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L
https://www.aftonbladet.se/a/rE8vrA

Lite ur artikeln: På samma cykelväg cyklade C*arina K*arlsson, 60, då 31 år, hem efter en grillfest tillsammans med en manlig bekant.
– Jag bodde bara en bit bort och när vi var på väg hem så såg vi hur en bil hade parkerat på cykelvägen.

De tvingades kliva av cyklarna och leda dem förbi bilen, som var vit.
Klockan var närmare 03.30 på morgonen och allt var jättetyst. Bilen hade tonade rutor så det gick inte att se in.

Vit bil med tonade rutor och ”avhugget” bakparti- nog vet någon i en liten stad (16 000 inv) ganska väl vem eller vilka som har en sådan bil?
Senast redigerad av viperstyle 2021-08-25 kl. 09:13.
Citera
2021-08-25, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
God man kan behövas trots väldigt god ekonomi. Man kan bli glömsk, inte klara att hålla reda på räkningar, förfallodatum.
Tillför diskussion om god man något överhuvud taget i den här tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in