2021-08-23, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag tycker att Greg Johnsons och de andras analys var ganska bra. Det går ju inte att vinna en debatt mer överlägset än vad Jared Taylor gjorde igår. När det gäller rasfrågan är E. Michael Jones så knäpp att det blir komiskt att lyssna på honom.

Var kan man lyssna på efteranalysen av debatten?
Citera
2021-08-23, 12:49
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvolModsiw
Var kan man lyssna på efteranalysen av debatten?
Frodi Midjord tycker precis som Abendland här i tråden att det där inte blev något vidare bra och har valt att klippa bort efteranalysen av debatten. 6:00 in i den här videon pratar Frodi om den:

https://odysee.com/@gtk:4/kyl1:c
Citera
2021-08-24, 16:43
Medlem
Citat:
Frodi Midjord tycker precis som Abendland här i tråden att det där inte blev något vidare bra och har valt att klippa bort efteranalysen av debatten. 6:00 in i den här videon pratar Frodi om den:

https://odysee.com/@gtk:4/kyl1:c

Hmmm ja du Offervilja ska vi ändå ge Frodi "the benefit of the doubt" här att det var med ärligt uppsåt han organiserat efterdebatten, men att det blev fel ändå eftersom verkligen alla tog Taylors parti -- något Frodi inte på något vis hade kunnat förutse?

Det jag fann märkligt var att Frodi ingenstans presenterar upplägget i sin helhet att en debattpanel med bla Greg Johnsson kommer att köra efter att Tayor och EMJ var klara (inledningen hade varit ett lysande tillfälle att presentera hela steamens upplägg). Frodi förringar även EMJs dialektik "categories of the mind" och "categories of reality" då enl Frodi allt är det förra vilket ju är en sanslös förenkling (men jag skulle själv aldrig kunna argumentera för EMJ indelning, jag kan det för dåligt lol).

Och så klart förringas all kritik av Taylor "ni som klagar på att Taylor undviker the JQ, det gör han inte alls han svarade visst på dom frågorna så ni har feeeeeeeeel ahahahhaha".

Nä eftersom han har sitt färöiska huvud så långt uppe i Taylors r*v har jag svårt att tro att han är eller ens kan vara opartisk så jag utesluter inte helt att det hela var riggat från början.

Som baggebo1 skrev EMJs position är galen men ändå 100% ärlig och därför känns han ändå pålitlig på något galet vis. Frodi och Taylor är intelligenta välartikulerade osv. osv. Men ärliga nej det är dom fan inte.
Citera
2021-08-25, 08:13
Medlem
Väldigt underhållande debatt, speciellt efter Jones boomerpostat om ras i luddiga termer. Så från ingenstans börjar han nämna judar hej vilt och går full attack, otroligt bra. Till hans nackdel varför han får stryk i debatten är ju att det inte tillhörde ämnet som diskuterades oavsett hur rätt antisemtism alltid är! Helt otroligt att killen är så insnöad på sitt universitet att han inte fattar rasfrågan, vilket han borde göra men att han pratar i luddiga termer, som categories of the mind etc. Helt befängt, Jones har blivit för akademisk att han inte nöjer sig med den enkla förklaringsmodellen med en bild på en neger jämte en arie och ej kan finna någon skillnad om de pratar samma språk, se Taylors bevisanförande. Sinnesjukt nästan när han har så rätt i mycket annat. Jared Taylor har väl aldrig undvikit judefrågan men han är väl taktisk eller sparsmakad om den inte diskuteras. Jag tycke mig inte se någon rädsla i honom när det vankades judar i debatten men det måste passa in också till ämnet vill säga. En fusion av Jones och Taylor kunskaper hade varit optimalt.

Till Frodis försvar försökte han bjuda in katoliker som kunde väga upp eftersnacket efteråt, svårt att inte vara partisk emot någon som inte förstår rasfrågan på en elementär nivå, när man visar att man förstår judefrågan även om det är ur Jones synvinkel är från en sprituellt perspektiv. Bara negern, babben, gatubajsaren får lära sig ditt språk blir han automatiskt svensk, fyfan vad sjukt Jones, arma insnöade akademiker!
Senast redigerad av TheHumanEvolution 2021-08-25 kl. 08:15.
Citera
2021-08-25, 15:00
Avstängd
Offerviljas avatar
Marcus Hansson recenserar debatten:

https://nordfront.se/debatten-mellan-jared-taylor-och-e-michael-jones
Citera
2021-08-25, 20:10
Medlem
Diskussion om debatten med Greg Johnson, Jared Taylor och Jim Goad.

https://counter-currents.com/2021/08/counter-currents-radio-podcast-no-365-jared-taylor-greg-johnson-jim-goad-on-the-great-debate/
Citera
2021-08-26, 10:47
Medlem
Ramzpaul pratar om EMJs Categories of the Mind och har en ganska bra tagning på debatten

https://www.youtube.com/watch?v=pgycwN9jRrQ
Citera
2021-08-26, 21:47
Medlem
Stabskaptens avatar
Jag har inte sett debatten, men jag läste nyss E. Michael Jones inlägg:

https://www.unz.com/ejones/race-is-a-fiction-my-debate-with-jared-taylor/

Texten under rubriken "Part II" är ett svidande angrepp på Jared Taylor där E. Michael Jones avslöjar flera obehagliga saker om Taylor som i alla fall inte jag kände till tidigare. Hur besvarade Taylor den bredsidan?
Citera
2021-08-26, 21:48
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Jag har inte sett debatten, men jag läste nyss E. Michael Jones inlägg:

https://www.unz.com/ejones/race-is-a-fiction-my-debate-with-jared-taylor/

Texten under rubriken "Part II" är ett svidande angrepp på Jared Taylor där E. Michael Jones avslöjar flera obehagliga saker om Taylor som i alla fall inte jag kände till tidigare. Hur besvarade Taylor den bredsidan?
Han undvek mest att prata om det, eftersom det inte var en del av debatten. Han försvarade dock judar och menade att de kunde vara "patriotiska européer".
Citera
2021-08-26, 22:25
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Han undvek mest att prata om det, eftersom det inte var en del av debatten. Han försvarade dock judar och menade att de kunde vara "patriotiska européer".

Ett angrepp av det där slaget tarvar ett svar, alldeles oavsett om det faller inom ramen för debattens ämne eller inte. Om det E. Michael Jones säger stämmer är ju Taylor rena skadedjuret, en del av problemet snarare än lösningen.
Citera
2021-08-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Debatten ska tydligen handla om ras: "Is Race an Important Reality or a Fiction?" Det betyder att debatten på förhand är helt till Taylors fördel. Trots detta ska det bli intressant att lyssna. E Michael Jones är en av de roligaste, smartaste och mest kunniga nu levande intellektuella. Hans geopolitiska analys, hans maktanalys osv är oftast helt riktig. Den enda frågan han vägrar förstå är rasfrågan, som går emot hans kristna ideologi.

Taylor är helt ointresssant som person. Tråkig, stelbent, okunnig. Vägrar judefrågan (en fråga som är oändligt mycket viktigare för all typ av förståelse för vad som pågår i världen idag än rasfrågan).

Jones skulle krossat Taylor i precis alla tänkbara ämnen för diskussion, utom just det här.

https://counter-currents.com/2021/08/announcing-the-great-debate/
Jones är anti-vit och har sagt saker som "man får aldrig skada judar" och "jag älskar dem för de är mina fiender". Taylor har kategoriskt förnekat judefrågan men påstår sig vara pro-vit trots att judar försöker begå folkmord på vita människor världen över. Båda är kontrollerad opposition. Det enda som möjligtvis kan vara intressant att analysera är hur judarnas konstruerade narrativ och trick för att distrahera folket inte verkar fungera alls i samma utsträckning och att de måste lyfta fram deras mest "extrema" marionettdockor för att någon på högern öht ska orka bry sig
Citera
2026-02-02, 12:57
Medlem
Citat:

Är den här debatten, som kommer att äga rum den 21 augusti, någonting som intresserar er?

Jag är lite sen till festen, men ja. Jag ska lyssna nu, 2 timmar 28 minuter kommer göra det bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in