2021-08-10, 20:42
Avstängd
Offerviljas avatar
En mycket intressant debatt mellan två stycken intelligenta amerikanska nationalister, men som båda två samtidigt verkar vara lite halvt sjuka i huvudet. Jared Taylor vägrar att ta i judefrågan och E. Michael Jones verkar inte förstå frågan om ras.

https://odysee.com/@gtk:4/greatdebate_update:5? (kors i jösse namn så snygg och stilig Frodi Midjord är alltså)

https://odysee.com/@gtk:4/greatdebate:4

Är den här debatten, som kommer att äga rum den 21 augusti, någonting som intresserar er?

Vem tror ni kommer att vinna debatten?
Citera
2021-08-10, 20:44
Medlem
nidhoogens avatar
Har alltid gillat Jared "huWhite" Taylor och sett en hel del av hans verk, aldrig fördjupat mig i E. Michael Jones så ska bli intressant att kolla på en debatt mellan dem som ska handla om?

edit: Skall tydligen handla om "ras".
Senast redigerad av nidhoogen 2021-08-10 kl. 20:52.
Citera
2021-08-10, 20:47
Medlem
Skogsvattes avatar
En rätt bisarr match-up måste jag säga. Som bindgalen "traditionell katolik" förväntar jag mig förment bibliska argument till stöd för Jones verklighetsfrånvarande tes om rasers icke-existens. Taylor är en kallhamrad empiriker och har så klart rätt i sak, men hans oförmåga att ta judefrågan på allvar gör honom i allt väsentligt till en fjant i nationella sammanhang.
Citera
2021-08-10, 21:11
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
En mycket intressant debatt mellan två stycken intelligenta amerikanska nationalister, men som båda två samtidigt verkar vara lite halvt sjuka i huvudet. Jared Taylor vägrar att ta i judefrågan och E. Michael Jones verkar inte förstå frågan om ras.

https://odysee.com/@gtk:4/greatdebate_update:5? (kors i jösse namn så snygg och stilig Frodi Midjord är alltså)

https://odysee.com/@gtk:4/greatdebate:4

Är den här debatten, som kommer att äga rum den 21 augusti, någonting som intresserar er?

Vem tror ni kommer att vinna debatten?

Taylor utelämnar judefrågan och blåser därmed sina följare på sanningen om vilka som skapar den prekära situation för vita som han själv säger sig vara bekymrad över, Jones tar i judefrågan men på religiös grund och struntar i ras.

De tar alltså ut varandra i meningslöshet.
Citera
2021-08-10, 21:47
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Taylor utelämnar judefrågan och blåser därmed sina följare på sanningen om vilka som skapar den prekära situation för vita som han själv säger sig vara bekymrad över, Jones tar i judefrågan men på religiös grund och struntar i ras.

Eller ska man säga skadlighet?
Citera
2021-08-10, 22:59
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Utdrag från artikel från Amrens hemsida om Jared Taylor:

Citat:
On “the Jewish question,” Taylor seems to walk a tightrope.

On the one hand, he has written, “People who are constantly talking about and complaining about Jewish influence remind me of blacks who think that everything that’s ever gone wrong for blacks is because of white racism. I think that blacks need to be responsible for the their successes and failures and whites do as well.” About half the speakers at the first AmRen conference were Jewish, and Jews continue to attend conferences and support the organization. Antisemitic intellectuals like Kevin MacDonald do not write for the site nor are invited to conferences. (There are, incidentally, occasional Black, Asian, and American Indian contributors of articles. These tend to be unusual individuals.)

https://www.amren.com/news/2014/04/every-man-his-own-commissar-jared-taylor-and-the-politics-of-race/

Citat från ADL:

Citat:
Taylor eschews anti-Semitism. Seeing Jews as white, greatly influential and the “conscience of society,” Taylor rather seeks to partner with Jews

Jews have been speakers and/or participants at all eight American Renaissance conferences.

Från en artikel i den judiska tidningen The Forward om vad som hände när David Duke närvarade vid Amrens konferens år 2006:

Citat:
White Nationalist Conference Ponders Whether Jews and Nazis Can Get Along

“For the small, hardy band of right-wing Jews who attended this past weekend’s American Renaissance Conference, the biennial gathering of white nationalists ended on a sour note.

The events Saturday, February 25, passed without major incident. But then, late Sunday morning, none other than former Ku Klux Klan leader David Duke approached the microphone on the floor during the question-and-answer session for French writer Guillaume Faye. After congratulating Faye for stirring remarks that “touched my genes,” Duke asked if there weren’t an even more insidious threat to the West than Islam.

“There is a power in the world that dominates our media, influences our government and that has led to the internal destruction of our will and our spirit,” Duke said.

“Tell us, tell us,” came a call from the back of the room.

“I’m not going to say it,” Duke said to rising laughter.

But Michael Hart, a squat, balding Jewish astrophysicist from Maryland, was not amused. He rose from his seat, strode toward Duke (who loomed over him like an Aryan giant), spit out a curse — “You f…ing Nazi, you’ve disgraced this meeting” — and exited.

(…)

From the start, he (Jared Taylor) has been trying to de-Nazify the movement and draw the white nationalist circle wider to include Jews of European descent. But to many on the far right, taking the Jew-hatred out of white nationalism is like taking the Christ out of Christmas — a sacrilege. Actually inviting Jews into the movement is an act of lunacy, or betrayal, to them.

Still, just before dinner Saturday, Taylor sounded resolute.

“Ultimately, for all the things I care about to happen, Jews must be part of the movement,” he said in an interview. The reason, he added, is that Jews have influence and are widely seen as “the conscience of our society.”

For example, Taylor said, without Jewish support it will be nearly impossible to restrict immigration. Besides, the conference organizer said, as far as he is concerned, a white Jew is white.

Taylor säger att judar och vita är detsamma men beskriver dem samtidigt som två skilda grupper och han skyddar judarna från den kritik vita riktar mot dem för deras inflytande.
”Det finns många sätt att vara svensk, att vara jude är ett av dem”, som Judiska museet i Stockholm menade. Så billiga trolleritrick tar judar till för att försöka undvika uppmärksamhet och kritik och Taylor vill såklart hjälpa till.

I en kommentar till norska Aftenposten:

Citat:
I think having some of this attitude of Jews as an enemy, that’s not my position at all.

https://www.youtube.com/watch?v=MueT2QlDR7o

Den här personen ses som en framträdande profil i den "pro-vita" sfären.
Citera
2021-08-11, 09:10
Medlem
hbtq4lifes avatar
E. Michael Jones har skrivit Libido Dominandi, boken handlar om hur folks sexualitet används för att kontrollera dem. Vi i väst har få eller inga friheter kvar längre, men vi får alltid knulla exakt vem vi vill exakt när vi vill och det är den enda viktigaste friheten att ha, resten av ditt liv ska dikteras av "dina ägare".
Citera
2021-08-11, 18:31
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:

Citat:
Eller ska man säga skadlighet?
Jag tror att debatten mellan Jared Taylor och E. Michael Jones kommer att bli väldigt underhållande och jag ser fram emot att få lyssna på den, men du har säkert ganska mycket rätt i det du skriver. Särskilt Taylor tror jag nog tyvärr gör mer skada än nytta för det vita folket.

Har inte de flesta amerikanska nationalister på olika sätt ofta något fel i huvudet? Jag tycker att svenska och europeiska nationalister verkar friskare och bättre. Håller du med mig om det, Nyreggadjude?

Skogsvatte svarar i tråden. Legendarisk supermästare!
Citera
2021-08-11, 23:32
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag tror att debatten mellan Jared Taylor och E. Michael Jones kommer att bli väldigt underhållande och jag ser fram emot att få lyssna på den, men du har säkert ganska mycket rätt i det du skriver. Särskilt Taylor tror jag nog tyvärr gör mer skada än nytta för det vita folket.

Har inte de flesta amerikanska nationalister på olika sätt ofta något fel i huvudet? Jag tycker att svenska och europeiska nationalister verkar friskare och bättre. Håller du med mig om det, Nyreggadjude?

Skogsvatte svarar i tråden. Legendarisk supermästare!

Taylor kommer med väldigt underliga budskap till sina åhörare. Han försvarar de olika politikerna, personer som Merkel, kugghjulen i maskineriet, och säger att man inte ska rikta agg mot dem. De är enligt honom bara vilseledda och tror att de gör något gott.
Är han ärlig med detta och därmed alltså naiv och oduglig som vägvisare, eller finns det helt andra orsaker till att han vill sprida de här föreställningarna bland vita människor?

Kanske blir det en underhållande diskussion, men är det underhållna vi vill bli?

Citat:
Editor’s Note: There are few things that Jews hate more than the thought of converting to Christianity. This should be funny to watch.

http://www.occidentaldissent.com/2019/11/27/e-michael-jones-the-conversion-of-the-jews/

Om man bara vill kunna se sin fiende våndas så kanske tvångskonvertering är bra (ungefär som när en del säger att de ska rösta på något parti som SD bara för att få se "vänstern" gråta), men bara för att judar ogillar något betyder det inte nödvändigtvis att det är något man ska omfamna, att det innebär lösning på problem.

Jones är en judekritiker med en starkt religiös identitet.
Om även judekritikerna är färgade av den universalism judar predikar och själva sprider den åt världen, är de då så mycket bättre än judarna?
Vi får höra från etablissemanget att ras inte existerar och vi fördömer och opponerar oss mot det, men ska vi acceptera någon som för fram samma budskap bara för att den personen är "antisemit"?
Att vara emot är en sak, men vad är det man är för?

Taylor och Jones tar olika vägar, men båda går judarnas ärenden. Det är nästan som om de fått till uppgift att företräda två till synes olika utgångspunkter för att tillfredsställa de olika smakerna, som det demokratiska systemet med sina olika alternativ bedrar goyim.
Citera
2021-08-19, 09:29
Medlem
baggebo1s avatar
Debatten ska tydligen handla om ras: "Is Race an Important Reality or a Fiction?" Det betyder att debatten på förhand är helt till Taylors fördel. Trots detta ska det bli intressant att lyssna. E Michael Jones är en av de roligaste, smartaste och mest kunniga nu levande intellektuella. Hans geopolitiska analys, hans maktanalys osv är oftast helt riktig. Den enda frågan han vägrar förstå är rasfrågan, som går emot hans kristna ideologi.

Taylor är helt ointresssant som person. Tråkig, stelbent, okunnig. Vägrar judefrågan (en fråga som är oändligt mycket viktigare för all typ av förståelse för vad som pågår i världen idag än rasfrågan).

Jones skulle krossat Taylor i precis alla tänkbara ämnen för diskussion, utom just det här.

https://counter-currents.com/2021/08/announcing-the-great-debate/
Citera
2021-08-19, 13:30
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Debatten ska tydligen handla om ras: "Is Race an Important Reality or a Fiction?" Det betyder att debatten på förhand är helt till Taylors fördel. Trots detta ska det bli intressant att lyssna. E Michael Jones är en av de roligaste, smartaste och mest kunniga nu levande intellektuella. Hans geopolitiska analys, hans maktanalys osv är oftast helt riktig. Den enda frågan han vägrar förstå är rasfrågan, som går emot hans kristna ideologi.

Taylor är helt ointresssant som person. Tråkig, stelbent, okunnig. Vägrar judefrågan (en fråga som är oändligt mycket viktigare för all typ av förståelse för vad som pågår i världen idag än rasfrågan).

Jones skulle krossat Taylor i precis alla tänkbara ämnen för diskussion, utom just det här.

https://counter-currents.com/2021/08/announcing-the-great-debate/

Oerhört märkligt ämne för en debatt. Det förvånar att E. Michael Jones, som ingalunda är någon dumskalle, hävdar något så absurt som att raser inte existerar. Man behöver inte hålla på och larva sig på det viset bara för att man är katolik, det är Jonas De Geer ett av många exempel på. Det är märkligt att Jones inte kan se att den rasförnekande propagandan är en del i den globala folk- och samhällsupplösande agenda som han med rätta beskrivit som satanisk.

Tanken bakom att arrangera en sådan här debatt är väl att få Counter-Currents läsare att tro att katoliker är galningar och att det enda raka är att istället omfatta den homosexualitets- och pedofiliförhärligande nyhedniska soppa som Greg Johnson vill lansera som ett alternativ till den traditionella västerländska kulturen.

Jag håller med om att Jared Taylor är ointressant. Han gör inte så mycket annat än tjatar om en sak, att svarta har lägre IQ än vita. Så har han hållit på i decennier. Men vem som har lanserat de pseudovetenskapliga dogmerna om att alla människor är exakt likadana bortsett från hudfärgen, varför det skett och hur vi kommer tillrätta med problemet, ja det undviker han noga att tala om. "Svarta är dåliga för de har låg IQ, judar är bra för de har hög", så enkel är världen enligt Taylor.
Citera
2021-08-19, 13:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Tanken bakom att arrangera en sådan här debatt är väl att få Counter-Currents läsare att tro att katoliker är galningar och att det enda raka är att istället omfatta den homosexualitets- och pedofiliförhärligande nyhedniska soppa som Greg Johnson vill lansera som ett alternativ till den traditionella västerländska kulturen.
Det finns säkert människor som besväras över att den mest karismatiske oppositionsfiguren i vår tid är katolik. De ser säkert det här som ett sätt att trycka dit honom (tycker man får det intrycket lite av Jim Goads (en överskattad figur...) kommentarer efter artikeln jag länkade).

Frodi, dock, debatterade själv mot Jones en gång i en podcast jag inte minns namnet på, och han gjorde det riktigt bra. Han klädde verkligen av Jones i just den här frågan på ett väldigt snyggt sätt. Frodi tror jag vill ha en intressant debatt först och främst.

Jag hoppas (och tror) att Jones kommer att styra den här debatten åt andra håll, och på så sätt ta befälet igen. För så fort de lämnar IQ och ras, så är Taylor långt efter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in