2021-08-19, 15:08
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det finns säkert människor som besväras över att den mest karismatiske oppositionsfiguren i vår tid är katolik. De ser säkert det här som ett sätt att trycka dit honom (tycker man får det intrycket lite av Jim Goads (en överskattad figur...) kommentarer efter artikeln jag länkade).

Jag tyckte Jim Goad var en lysande skribent när han fortfarande skrev på Takimag. Jag trodde han skulle bli bättre när han gick över till Counter-Currents, men tyvärr blev det tvärtom. Nu handlar hans texter mest om att negrer är korkade och det blir ganska andefattigt i längden. Hans kommentarer om E. Michael Jones, som går ut på att Jones skulle vara någon slags "kontrollerad opposition", är idiotiska. Om det är någon i den här debatten som är kontrollerad opposition så är det Jared Taylor som brukar hävda att det som sker i världen är en konsekvens av att våra i grund och botten välmenande makthavare har råkat få det här med IQ om bakfoten.

Citat:
Frodi, dock, debatterade själv mot Jones en gång i en podcast jag inte minns namnet på, och han gjorde det riktigt bra. Han klädde verkligen av Jones i just den här frågan på ett väldigt snyggt sätt.

Det förvånar mig inte. Det bör inte vara svårt att vinna en debatt mot en person som hävdar något så märkligt som att negrer egentligen inte existerar.

Citat:
Frodi tror jag vill ha en intressant debatt först och främst.

Jag bara undrar hur en debatt där den ena ståndpunkten är så uppenbart vansinnig ska kunna bli intressant.

Citat:
Jag hoppas (och tror) att Jones kommer att styra den här debatten åt andra håll, och på så sätt ta befälet igen. För så fort de lämnar IQ och ras, så är Taylor långt efter.

Det blir väl svårt att styra debatten åt något annat håll och samtidigt hålla sig till ämnet. Jones har av någon anledning åtagit sig att försvara en helt ohållbar tes, så det är svårt att se att det här blir något annat än en märklig fars där en intelligent, bildad karl medvetet gör sig dum.
Senast redigerad av Stabskapten 2021-08-19 kl. 15:17.
Citera
2021-08-19, 15:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det blir väl svårt att styra debatten åt något annat håll och samtidigt hålla sig till ämnet. Jones har av någon anledning åtagit sig att försvara en helt ohållbar tes, så det är svårt att se att det här blir något annat än en märklig fars där en intelligent, bildad karl medvetet gör sig dum.
Nej. Jones gör sällan bort sig. Även när han har sjukt fel som i de här frågorna har han det på ett nästan charmigt sätt. Jag tror du kan bli positivt överraskad av vad han har i bakfickan. Jag hoppas han ställer Taylor till svars för judeförnekandet!
Citera
2021-08-19, 16:11
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Oerhört märkligt ämne för en debatt. Det förvånar att E. Michael Jones, som ingalunda är någon dumskalle, hävdar något så absurt som att raser inte existerar. Man behöver inte hålla på och larva sig på det viset bara för att man är katolik, det är Jonas De Geer ett av många exempel på. Det är märkligt att Jones inte kan se att den rasförnekande propagandan är en del i den globala folk- och samhällsupplösande agenda som han med rätta beskrivit som satanisk.

Tanken bakom att arrangera en sådan här debatt är väl att få Counter-Currents läsare att tro att katoliker är galningar och att det enda raka är att istället omfatta den homosexualitets- och pedofiliförhärligande nyhedniska soppa som Greg Johnson vill lansera som ett alternativ till den traditionella västerländska kulturen.

Jag håller med om att Jared Taylor är ointressant. Han gör inte så mycket annat än tjatar om en sak, att svarta har lägre IQ än vita. Så har han hållit på i decennier. Men vem som har lanserat de pseudovetenskapliga dogmerna om att alla människor är exakt likadana bortsett från hudfärgen, varför det skett och hur vi kommer tillrätta med problemet, ja det undviker han noga att tala om. "Svarta är dåliga för de har låg IQ, judar är bra för de har hög", så enkel är världen enligt Taylor.

Nog är väl Jonas själv tämligen lös på den (grundläggande) punkten.
Han påpekade att han tyckte SvP hade en för biologisk grundsyn när ledande figurer inom partiet klargjorde dess fundamentala ståndpunkter, i Radio Framåt framhöll han att han inte bryr sig så mycket om att se främmande folk omkring sig, under tiden med Motgift gjorde han sig lustig över ett uttryck som "rasfrämling".
Han nämner då och då i bl a Mimers brunn att man helt enkelt inte ska ta in så många invandrare, att man kunde ha folkomröstat om invandringen, det är en märklig syn på både själva rasfrågan och dessutom när det gäller den här maktordningen, hur man ska tackla den och hantera den nuvarande situationen.

Det vore intressant att få veta om det är hans religiösa föreställningar som påverkat hans synsätt åt det hållet.
Det blir ju fel att kalla sina kritiker för "mentalt judaiserade" om man själv följer en abrahamitisk religion som färgar ens världsbild på det sättet.
Citera
2021-08-19, 18:42
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Jag tyckte Jim Goad var en lysande skribent när han fortfarande skrev på Takimag. Jag trodde han skulle bli bättre när han gick över till Counter-Currents, men tyvärr blev det tvärtom. Nu handlar hans texter mest om att negrer är korkade och det blir ganska andefattigt i längden. Hans kommentarer om E. Michael Jones, som går ut på att Jones skulle vara någon slags "kontrollerad opposition", är idiotiska. Om det är någon i den här debatten som är kontrollerad opposition så är det Jared Taylor som brukar hävda att det som sker i världen är en konsekvens av att våra i grund och botten välmenande makthavare har råkat få det här med IQ om bakfoten.

Det förvånar mig inte. Det bör inte vara svårt att vinna en debatt mot en person som hävdar något så märkligt som att negrer egentligen inte existerar.

Jag bara undrar hur en debatt där den ena ståndpunkten är så uppenbart vansinnig ska kunna bli intressant.

Det lustiga i kråksången är att Jones bokstavligen talat har kallat Taylor och American Renaissance för "white man’s version of the NAACP". Jag undrar om Jones kommer att ta upp detta i debatten?

Citat:
To get back to our original instance, John Sharpe is being demonized by the character assassins at the Southern Poverty Law Center as an anti-Semite because he attended an American Renaissance conference. Yet, if we log on to the SPLC website and type American Renaissance into their search engine, we find that the SPLC has good things to say about that racist organization. In fact, a quick search of the SPLC web site informs us that AR president Jared Taylor is “an opponent of anti-Semitism.” Shawn Mercer, the man in charge of the American Renaissance’s web discussion group, we are told, “deletes most postings excoriating the Jews.” This only confirms what we have learned from other sources. In an obit on Sam Francis which appeared in the American Conservative, we were told that Jared Taylor wanted to do for white nationalism what William F. Buckley did for conservatism. And what is that? Well, to subvert it in the interests of the Jews. One of the entries at the SPLC site claims that “It is well-known that the American Renaissance does not allow anti-Semitism; it is uptown, 100% clean WN [white nationalism]. Call it a first step if you like, but it is a very important first step, and Jared Taylor has had success.”

Success in what? The dirty secret of “uptown” racism is that it offers cover to revolutionaries by claiming that Jews are white—hence Sam’s question, hence the uproar my exploration of that question caused among the “uptown” race crowd. As I said in my talk, the real armature of the culture wars is ethnic not racial. The American Renaissance is exactly what John Sharpe said it was, although not quite in the way that he intended. The American Renaissance is the white man’s version of the NAACP, which is to say, one more organization which manipulates the race issue in the interests of the revolutionary Jews. The main purpose of the American Renaissance is to convince deracinated Protestants that Jews are white, and, therefore, no threat to their interests.

https://www.unz.com/ejones/guilt-by-association/
Citera
2021-08-19, 18:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det lustiga i kråksången är att Jones bokstavligen talat har kallat Taylor och American Renaissance för "white man’s version of the NAACP". Jag undrar om Jones kommer att ta upp detta i debatten?

https://www.unz.com/ejones/guilt-by-association/
Hoppas verkligen att han gör det, och kanske ännu mer att han FÅR göra det, utan att bli tystad av en protaylorsk mobb/moderatorskår. Det är sånt där som får mig att se fram emot debatten ändå.
Citera
2021-08-21, 14:34
Medlem
Citat:
Om det är någon i den här debatten som är kontrollerad opposition så är det Jared Taylor som brukar hävda att det som sker i världen är en konsekvens av att våra i grund och botten välmenande makthavare har råkat få det här med IQ om bakfoten.

Ja. Grundaren av Amren ska vara jude enl diverse källor så det är klart att Jared "jews look HUwhite to me!" Taylor bara tar order av husse och aldrig får nämna pudelns verkliga kärna. Det är ju för fan helt otänkbart att en välartikulerad och bildad herre av hans magnitud inte skulle vara införstådd i den verkliga anledningen varför den vita världen sitter i skiten riktigt ordentligt.

Jones är vansinnigt bra. Han, Bishop Williamson och De Geer är nog den trifecta jag har att tacka mest för vad jag lärt mig men när det kommer till rasfrågan så är det ju syntax error deluxe i Jones huvud "en neber som flyttar till Polen och lär sig polska blir polack eftersom språk (logos -- det är en komplex term) är alltings fundament"... ja någonting sånt sa han en gång i en yt intervju.

Sen är jag rätt skeptisk till Frodi överlag, tyckte han visade väldigt religionsfientliga tendenser i ett par Me Ne Frego avsnitt och han är dessutom super fanboy av Taylor så vettetusan hur det blir med opartiskheten här men vi får se.

Kommer livestreamas på en massa plattformar samtidigt mycket trevligt se nordfront artikel:

https://nordfront.se/jared-taylor-vs-e-michael-jones-ar-ras-ett-verkligt-och-viktigt-fenomen
Citera
2021-08-21, 17:22
Avstängd
Offerviljas avatar
Jag längtar jättemycket till kvällens debatt, och ser även fram emot att få höra olika nationella personers åsikter om den efteråt. Klockan 22:00 svensk tid drar det igång.
Citera
2021-08-22, 09:25
Medlem
baggebo1s avatar
Jones sa ungefär samma sak som han alltid sagt om de här sakerna. Taylor vägrade gå in på judespåret efter att Jones tagit upp frågan. Hände något oväntat eller nytt?
Citera
2021-08-22, 10:51
Medlem
Citat:
Jones sa ungefär samma sak som han alltid sagt om de här sakerna. Taylor vägrade gå in på judespåret efter att Jones tagit upp frågan. Hände något oväntat eller nytt?

Efteranalysen var ju ett riktigt lågvattenmärke två experter homofilen Greg Johnson och en till (orkar inte ens skriva namnet sorry) menade att Taylor vann stort. Båda ogillade uppenbarligen Jones och fortsatte sedan att karaktärsmörda honom så gott det gick och Frodi sitter där och spelar med "men katolikgubben har ju alltid väldigt många följare trotts allt vad beror det på tror ni?". Kändes så jävla riggat från början. Detta ständiga interndrama och fulspel trött man blir på det.

Mjo annars var det nog som du skrev, ska nog lyssna på det igen nu missade första halvtimmen.
Citera
2021-08-22, 11:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abendland
Efteranalysen var ju ett riktigt lågvattenmärke två experter homofilen Greg Johnson och en till (orkar inte ens skriva namnet sorry) menade att Taylor vann stort. Båda ogillade uppenbarligen Jones och fortsatte sedan att karaktärsmörda honom så gott det gick och Frodi sitter där och spelar med "men katolikgubben har ju alltid väldigt många följare trotts allt vad beror det på tror ni?". Kändes så jävla riggat från början. Detta ständiga interndrama och fulspel trött man blir på det.

Mjo annars var det nog som du skrev, ska nog lyssna på det igen nu missade första halvtimmen.
Taylor har ju rätt i den här frågan. Mycket här handlar om hur man viktar olika saker. För de här människorna är uppenbarligen biologisk ras väldigt viktigt, och man ser olika tankar om att Jones är kontrollerad opposition eller t.o.m. "dubbelagent", eftersom han avviker i den frågan. För mig är judefrågan viktigare. Alltså: Vikten av att världen upplyses om vad judarna håller på med är mycket större för mig än vikten av att världen upplyses om att vita och negrer har olika biologisk konstitution. För mig är rasfrågan: OK, nu vad? Medan judeupplysningen mer leder till: OK, nu när och hur? Vi kommer sas ett steg närmare en lösning med judefrågan som jag inte ser oss göra via rasfrågan.

Sen är Jones så galet fel ute i rasfrågan att det ändå känns ärligt på nåt sätt. Det är liksom som om han är medveten om hur galen han är. När Taylor förnekar judefrågan är det mycket mer lömskt tycker jag. På ett sätt är det nästan som att Jones inte ens ljuger, utan bara lever i sin egen fantasivärld, medan Taylor verkligen ljuger.
Citera
2021-08-22, 15:14
Medlem
baggebo1s avatar
Här kan man se debatten i efterhand:

https://www.bitchute.com/video/jZhOiPmrP5Ra/
Citera
2021-08-22, 17:47
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abendland

Jag tycker att Greg Johnsons och de andras analys var ganska bra. Det går ju inte att vinna en debatt mer överlägset än vad Jared Taylor gjorde igår. När det gäller rasfrågan är E. Michael Jones så knäpp att det blir komiskt att lyssna på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in