2021-08-24, 21:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
I Mariestad så kände nog vakterna till de flesta så tror inte hon behövde visa leg faktiskt ..
inträde ? Inte alltid var det inträde på hotell som hade dans , dricka fick man alltid som tjej av någon kille . Hon ringde ju hem till syrran och fick pengar till det av en person här som varit väldigt omtalad här på fb .
Men nu hade hon glömt plånboken, alltså inte lämnat den med flit, om så hade hon väl bett sin syster att ta med sig den hem.
Citera
2021-08-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
det är inte torsdag i morgon
Jag vet, men de släpper honom i förtid.
Citera
2021-08-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men nu hade hon glömt plånboken, alltså inte lämnat den med flit, om så hade hon väl bett sin syster att ta med sig den hem.

Systern och H åkte i samma bil ifrån festen.
Citera
2021-08-24, 22:02
Medlem
Tycker GW ändå motiverar sin teori någorlunda rimligt i gamla klipp. Två gärningsmän, vilket minskar sannolikheten att Classe är inblandad. #freeclasse
Citera
2021-08-24, 22:03
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
]Info om CL:s bil vore uppskattat[/b].

Citat:
Ursprungligen postat av Twisted.Sister
]Ingen som kan droppa nåt slags signalement på CL?
[/b]

Alldeles i början på 2000 bodde min kompis närmsta granne med Claes. Verkar som han flyttat runt på Akacistigen mycket. Jag var ofta hos henne. Hans bil såg jag från hennes fönster. En liten vit med "avhugget" bakparti sas, Kan inget om bilar. Kanske en Golf...
Signalement: Tunnhårig ,normallång man med bukfetma. Hängslen, byxorna i armhålorna. Tittade aldrig nån i ögonen. Glasögon. Stirrade alltid ner i backen. När man mött honom så haglade okvädingsorden, typ hora, hundjävel, ungjävel. Mötte man honom i uppgången så tryckte han upp sej mot väggen livrädd. När han var inne i sin lägenhet gapade han att han skulle mörda mej. Polisen var inblandad men gjorde ingenting. Det var fullskaligt krig i fem är. Jag hann ikapp honom och frågade om han ville mej nåt. Han nästan sket på sej... Nästan säker på att det är han som sitter anhållen, så jag skriver lite om "vårt " liv tillsammans. Vet inte vem som var räddast: Claes eller vi.
Citera
2021-08-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Men kan det verkligen vara möjligt att utredare efter genomgång av gammalt material, tar fäste på en person, och begär husrannsakan och anhållan, dessutom i närvaro av åklagare vad jag förstår?

Kan det vara så att mgm själv har skrivit till polisen och berättat, men inte namngett sig själv men man har funnit fingeravtryck eller saliv som dna testat tex.

Hoppas att det är rätt person nu, så att offrets familj kan få veta vad som hände och sedan få någon slags ro i själen.Det är många anhöriga på båda sidor som blir skadelidande vid ett mord

Det händer ofta när det handlar om kalla fall och det ju så som den gruppen arbetar. Så jag antar att utredningsgruppen har haft samma arbetssätt även denna gång.
Citera
2021-08-24, 22:06
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Tycker GW ändå motiverar sin teori någorlunda rimligt i gamla klipp. Två gärningsmän, vilket minskar sannolikheten att Classe är inblandad. #freeclasse
CL plus sin bror…?
Citera
2021-08-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
I Mariestad så kände nog vakterna till de flesta så tror inte hon behövde visa leg faktiskt ..
inträde ? Inte alltid var det inträde på hotell som hade dans , dricka fick man alltid som tjej av någon kille . Hon ringde ju hem till syrran och fick pengar till det av en person här som varit väldigt omtalad här på fb .

Mitt svar handlade inte något om ifall vakterna kände igen henne eller om det krävdes att hon visade leg.

Som jag minns det var det inträdeskostnad och hyfsat hårda regler på leg på Stadt i Mariestad på den tiden. Men det var inte det som frågan handlade om. Det var att hon glömde plånboken men ändå tog mördaren hennes leg som trofé.
Citera
2021-08-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
CL plus sin bror…?

Varför skulle hans bror vara inblandad? Verkar helknasigt.
Citera
2021-08-24, 22:11
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Varför skulle hans bror vara inblandad? Verkar helknasigt.
Jag utgår från det GW har sagt..
Citera
2021-08-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Jag utgår från det GW har sagt..

Ah, ok. Då förstår jag hur du menade med påståendet. My bad.
Citera
2021-08-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Alldeles i början på 2000 bodde min kompis närmsta granne med Claes. Verkar som han flyttat runt på Akacistigen mycket. Jag var ofta hos henne. Hans bil såg jag från hennes fönster. En liten vit med "avhugget" bakparti sas, Kan inget om bilar. Kanske en Golf...
Signalement: Tunnhårig ,normallång man med bukfetma. Hängslen, byxorna i armhålorna. Tittade aldrig nån i ögonen. Glasögon. Stirrade alltid ner i backen. När man mött honom så haglade okvädingsorden, typ hora, hundjävel, ungjävel. Mötte man honom i uppgången så tryckte han upp sej mot väggen livrädd. När han var inne i sin lägenhet gapade han att han skulle mörda mej. Polisen var inblandad men gjorde ingenting. Det var fullskaligt krig i fem är. Jag hann ikapp honom och frågade om han ville mej nåt. Han nästan sket på sej... Nästan säker på att det är han som sitter anhållen, så jag skriver lite om "vårt " liv tillsammans. Vet inte vem som var räddast: Claes eller vi.

Stor mage? Alltid hängslen och skjorta? Någon form av eksem ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in