Citat:
Ursprungligen postat av
S4baton
Vissa tror att polisen inte hittade något då de hävde avspärrningarna såpass snabbt. Jag ställer mig på den sidan som tror att de hittade något. Förmodligen har någon äntligen öppnat truten och visat dem exakt plats för något eller några föremål, därav att det gick snabbt. Jag tror att det här försvinnandet äntligen kommer att lösas, tyvärr har en del hunnit avlida med ovetskapen om vad som hänt. Nu kanske dock levande anhöriga kan få sinnesro.
Citat:
Ursprungligen postat av
Judaland
Hittade dem något men samtidigt fortfarande letar efter en kropp hade knappast inte avspärrningarna hävts. Jag får inte ihop det hur jag än vrider på det. Enda möjligheten som återstår är att de faktiskt har kroppen och det är detta allt bygger på.
Det är väl inte omöjligt att polisen hade fått tips om kanske ett specifikt föremål som de hämtade. Man kan kanske tycka att det inte hade behövts en sådan stor insats för det, men det är kanske så det fungerar. Jag tänker som så att om de nu hade planerat att gå igenom hela fastigheten från "topp till tå" i ett helt förutsättningslöst sökande, hade de behövt sannolikt en hel vecka.
Antingen letade de efter en specifik sak på ett visst ställe och hittade den, eller så letade de efter en specifik sak på ett visst ställe och hittade den inte. Det är svårt att se några andra förklaringar till varför hela insatsen var över på bara några timmar.
Men men, förhoppningsvis får vi snart information. Vi får ge oss till tåls, helt enkelt. Om mannen släpps, svalnar ju intresset rejält. Om han häktas, blir det genast mer intressant. Och skulle man dessutom höja misstankegraden från "skäligen misstänkt" till "på sannolika skäl misstänkt" - ja, då börjar det bli riktigt hett. Jag sitter still i båten och avvaktar!