2021-08-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Vad har du för adress på honom 1980? och 1981?

håller på att undersöker lite grejer

Borgargatan 25
Citera
2021-08-24, 23:17
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Alldeles i början på 2000 bodde min kompis närmsta granne med Claes. Verkar som han flyttat runt på Akacistigen mycket. Jag var ofta hos henne. Hans bil såg jag från hennes fönster. En liten vit med "avhugget" bakparti sas, Kan inget om bilar. Kanske en Golf...
Signalement: Tunnhårig ,normallång man med bukfetma. Hängslen, byxorna i armhålorna. Tittade aldrig nån i ögonen. Glasögon. Stirrade alltid ner i backen. När man mött honom så haglade okvädingsorden, typ hora, hundjävel, ungjävel. Mötte man honom i uppgången så tryckte han upp sej mot väggen livrädd. När han var inne i sin lägenhet gapade han att han skulle mörda mej. Polisen var inblandad men gjorde ingenting. Det var fullskaligt krig i fem är. Jag hann ikapp honom och frågade om han ville mej nåt. Han nästan sket på sej... Nästan säker på att det är han som sitter anhållen, så jag skriver lite om "vårt " liv tillsammans. Vet inte vem som var räddast: Claes eller vi.

Vit bil avhugget bakparti skriver du. Igår läste tråden lite från tråden äldre inlägg, där omnämndes en vit bil avhuggen bak på något vi.
Citera
2021-08-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vit bil avhugget bakparti skriver du. Igår läste tråden lite från tråden äldre inlägg, där omnämndes en vit bil avhuggen bak på något vi.

Låter som en Citroën CX. Om nån såg en vit CX på en märklig plats mitt i natten så kanske man lägger det på minnet. Citroëngubbar kör gärna sina bilar i många år också.
Citera
2021-08-24, 23:25
Medlem
Någon som gått förbi dragspelsvägen 8 och sett om de grävt något eller så i området?

Någon som skrivit om eventuell dumpningsplats ute vid grevby? Vägen där ute byggdes ju eller byggdes om detta året vill jag minnas.
Citera
2021-08-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Dr*gspelsvägen 8. Fastigheten MGMs föräldrar förfogande över 86-04.

Håll med om att det ser äldre ut än 9 år.
https://www.skaraborgsnyheter.se/wp-content/uploads/2021/08/20210824145738_IMG_9112-1024x683.jpg

Finns även en lekstuga eller liknande på tomten som såg nyare ut.. skjulet såg gammalt ut .
Citera
2021-08-24, 23:27
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Vad har du för adress på honom 1980? och 1981?

håller på att undersöker lite grejer

År 1980 Borgargatan 25 Tibro
Citera
2021-08-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tman90
Någon som gått förbi dragspelsvägen 8 och sett om de grävt något eller så i området?

Någon som skrivit om eventuell dumpningsplats ute vid grevby? Vägen där ute byggdes ju eller byggdes om detta året vill jag minnas.

Körde förbi efter 13 när de hade tagit bort avsprärrning
. Någon säger att de hade sätt polisen gå iväg med två bruna påsar...kanske bevismaterial.. men de har släppt på avsprärrning så vad kan dom ha hittat? ... Såg ej om dom hade grävt något..
Citera
2021-08-24, 23:32
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO
. Någon säger att de hade sätt polisen gå iväg med två bruna påsar...kanske bevismaterial.. men de har släppt på avsprärrning så vad kan dom ha hittat? ... Såg ej om dom hade grävt något..

Kan nya Ägaren av huset hittat något, och Tipsat Polisen??
Citera
2021-08-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Nej

Jo, det är det faktiskt. Du behöver inte kolla många inlägg bakåt för att få svar. Eller läsa nån nyhetsartikel, finns flera att välja på.
Citera
2021-08-24, 23:33
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Hur någon definierar ett ”avhugget” bakparti skiljer sig beroende vem personen är. En kombi, som syns på tidningssidan, skulle några kalla för avhugget eftersom bakänden är helt lodrät. En halvkombi har inte en lodrätt bakände, alltså är den inte avhuggen även om några skulle benämna den så.

Och att filmen tillsynes verkar vara tagen dagen efter försvinnandet så anser jag att man bör kolla upp det. Halva Mariestad bör ha letat efter henne. Dessutom har vi en bild på en mindre kombi som dessutom är vit. Och Huset som syns på tidningens framsida borde någon kunna identifiera.

De som är från Mariestadstrakten borde idag kunna identifiera åtminstone några som de känner igen i klippet.

* Så... Vi har en vit bil (kombi) som har ett avhugget bakparti.
* Vi har ett videoklipp med Poliser och allmänhet som letar efter Helena dagen efter hennes försvinnande
* Vi har en bild på en vit Opel som står vid ett hus som är lätt känna igen
* Vi har filmklipp på folk som några borde kunna identifiera trots åren som gått

Och så har vi kanske lite klassisk fokus förflyttning till råga på allt...

det här inlägget skrivet januari 2019.
Bilen som någon nämnde senaste timmen. Du som skrev det var det ett minne från tråden eller hur har du hört det?
Citera
2021-08-24, 23:34
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO

Två bruna påsar var det inte när de var på Akaciavägen?
Citera
2021-08-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anragninnas
Det här skjulet som många talar om, på vilken adress finns det?
Vilken anknytning till misstänkt CL har det?

Dragspelsvägen 8.
Hans föräldrar bodde där -92
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in