2021-08-17, 12:48
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutsulegenden
Grejen r att Agatha aldrig skrivit ngot om den hr "Hjerson".
Hjerson r en karaktr i en bok skriven av en Ariadne Oliver (som r frfattare) som finns i ngon Poirot-bok. Det r lite rrigt, men hoppas ni r med.

Knd frfattare skrev bok fr typ 100 r sen o hittade i en av sina bcker p en figur (som var frfattare) som i sin tur hittat p en figur (Hjerson), som sen blir TV-serie p TV4. Kallade "Agatha Christies Hjerson"

Ja, precis s r det ju. Man vill ju f draghjlm via namnet Agatha Christie. P samma stt som man gr med de nya Poirot-bckerna skrivna av Sophie Hannah.
Citera
2021-08-17, 13:50
Medlem
Novus4212s avatar
Jag har inte sett denna men har varit konstant besviken p Rheborg nr han skall frska hitta en ny identitet inom skdespeleriet och komma ur det humorfack dr han trots allt hr hemma.

Knns krystat med Rheborg i dessa typer av roller tyvrr.

"Hej, vi slnger in ett knt namn..." typ
Citera
2021-08-17, 13:51
Medlem
logiskts avatar
Detta var bara s verjvla fruktansvrt dligt. Skmskudde p allt frn skdespeleri till dialog. Vem fan har skrivit manus? Knns som ngot som barn 10-13 r skulle uppskatta. Rheborg, som brukar vara riktigt vass, repriserade i princip sin yttepytteroll som kaptenen som verlevde Gottrraolyckan i Nile City nr det gller leverans av repliker. Hanna Alstrm r som en verdriven fjortis som ftt sin frsta teaterroll. Fyfan vad cringe.
Citera
2021-08-17, 16:20
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutsulegenden
Grejen r att Agatha aldrig skrivit ngot om den hr "Hjerson".
Hjerson r en karaktr i en bok skriven av en Ariadne Oliver (som r frfattare) som finns i ngon Poirot-bok. Det r lite rrigt, men hoppas ni r med.

Knd frfattare skrev bok fr typ 100 r sen o hittade i en av sina bcker p en figur (som var frfattare) som i sin tur hittat p en figur (Hjerson), som sen blir TV-serie p TV4. Kallade "Agatha Christies Hjerson"

Hon medverkar i ett antal Poirot-Avsnitt. Men hade inte kollat upp att det var den karaktren som skrev Hjerson.
Citera
2021-08-17, 20:35
Medlem
arakas avatar
Ingen hjdare direkt. Knner mig geners och ger den 5 av 10.
Passar dock bra in i TV4s och Cmoores utbud i alla fall.
Senast redigerad av araka 2021-08-17 kl. 20:52.
Citera
2021-08-18, 06:15
Medlem
MrSokratess avatar
Knns mer som ett barnprogram om jag ska vara rlig.
Men fungerar kanske som familjeprogram.
Inget fr mig dock.
Citera
2021-08-23, 20:04
Medlem
Avsnitt 3 och 4 var smre n de frsta avsnitten. Johan Rheborg spelar ok men verlag r det riktigt klena skdespelarinsatser. Agatha Christie skulle nog inte vara speciellt njd med serien om hon sg den. Nu vet jag att hon har varit dd i en vldans massa r, men det var nog inte shr hon tnkte sig Hjerson.
Citera
2021-08-24, 20:20
Medlem
Felines avatar
Har nu sett de fyra frsta avsnitten p C More och jag hller med om mycket som tidigare skrivits i den hr trden.
Visserligen tycker jag att Johan Rheborgs var hyfsad, men kvinnan som spelar mot honom (Hanna Alstrm) eller rollen som hon spelar r olidlig. En vuxen kvinna som upptrder som en pinsam Pippi Lngstrump. Serien r ett barnprogram fr vuxna och ett dligt sdant.

Titta hellre p ett riktigt barnprogram som C Mores Ture Sventon. Jag ser en del likheter dr: en detektivklassiker med en tidigare Killinggngetmedlem i huvudrollen. Kan redan se nsta satsning frn C More och TV4 med Henrik Schyffert som en vuxen version av Msterdetektiven Blomkvist. Hoppas ingen lser detta och fr konstiga ider nu bara!

Titta p ngot annat n denna serie!
Citera
2021-08-24, 20:43
Medlem
massuppfittarens avatar
Bland det smsta jag sett. Skmskudden kte upp konstant och jag stngde av efter en kvart kanske.
Citera
2021-08-24, 22:44
Medlem
Jag fr revidera min tidigare uppfattning - det hr var inte bra. (Har bara sett frsta avsnittet, eftersom jag r fr snl fr att ha den playtjnst som krvs fr tillgng till allt nu.) Lngsamt och valhnt, och Hjerson som huvudperson ska vl frestlla sammansatt men verkar bara otrevlig.
Citera
2021-08-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Jag fr revidera min tidigare uppfattning - det hr var inte bra. (Har bara sett frsta avsnittet, eftersom jag r fr snl fr att ha den playtjnst som krvs fr tillgng till allt nu.) Lngsamt och valhnt, och Hjerson som huvudperson ska vl frestlla sammansatt men verkar bara otrevlig.
Det r bara att konstatera TV 4 kan inte leverera lngre!!
Men det r konstigt att de flesta av skribenterna hr klagar p SVT frgan r skulle de ha ns snt skiten och hur mnga gnger ska 4 med syskon kanaler som 7och
12 visa elendet, ja allt lr visa sig
Citera
2021-08-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt

Jag tycker Johan Rheborg i huvudrollen spelar helt ok. De r dom andra skdespelarna som r bedrvliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in