2021-08-24, 22:13
Medlem
Viking711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Alldeles i början på 2000 bodde min kompis närmsta granne med Claes. Verkar som han flyttat runt på Akacistigen mycket. Jag var ofta hos henne. Hans bil såg jag från hennes fönster. En liten vit med "avhugget" bakparti sas, Kan inget om bilar. Kanske en Golf...
Signalement: Tunnhårig ,normallång man med bukfetma. Hängslen, byxorna i armhålorna. Tittade aldrig nån i ögonen. Glasögon. Stirrade alltid ner i backen. När man mött honom så haglade okvädingsorden, typ hora, hundjävel, ungjävel. Mötte man honom i uppgången så tryckte han upp sej mot väggen livrädd. När han var inne i sin lägenhet gapade han att han skulle mörda mej. Polisen var inblandad men gjorde ingenting. Det var fullskaligt krig i fem är. Jag hann ikapp honom och frågade om han ville mej nåt. Han nästan sket på sej... Nästan säker på att det är han som sitter anhållen, så jag skriver lite om "vårt " liv tillsammans. Vet inte vem som var räddast: Claes eller vi.

Intressant - tack för beskrivningen. Verkar finnas mycket uppdämd ilska och aggression hos CL.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
CL plus sin bror…?
Classe verkar ju iofs vara udda men kanske inte mördartypen. Tveksam till att han är inblandad, men det visar sig.
Citera
Medlem
Citat:
[/b]

Alldeles i början på 2000 bodde min kompis närmsta granne med Claes. Verkar som han flyttat runt på Akacistigen mycket. Jag var ofta hos henne. Hans bil såg jag från hennes fönster. En liten vit med "avhugget" bakparti sas, Kan inget om bilar. Kanske en Golf...
Signalement: Tunnhårig ,normallång man med bukfetma. Hängslen, byxorna i armhålorna. Tittade aldrig nån i ögonen. Glasögon. Stirrade alltid ner i backen. När man mött honom så haglade okvädingsorden, typ hora, hundjävel, ungjävel. Mötte man honom i uppgången så tryckte han upp sej mot väggen livrädd. När han var inne i sin lägenhet gapade han att han skulle mörda mej. Polisen var inblandad men gjorde ingenting. Det var fullskaligt krig i fem är. Jag hann ikapp honom och frågade om han ville mej nåt. Han nästan sket på sej... Nästan säker på att det är han som sitter anhållen, så jag skriver lite om "vårt " liv tillsammans. Vet inte vem som var räddast: Claes eller vi.
Märkliga människa verkar han ju onekligen vara. Tror du att han skulle kunna vara ensam skyldig till både mord och kunna gömma undan Helena i snart 30 år?
Citera
2021-08-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Kan du skriva ut vad företaget hette?

Levins transport. Enskild firma.
Det är skrivet tidigare i tråden, så jag kan inte utlova att det är korrekt.
Citera
2021-08-24, 22:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Sedan tänkte jag på en annan sak. Jag har från säker källa (och jag menar verkligen säker) fått veta att Pernilla och Mats till en början inte hade någon som helst kännedom om att "mannen med pilotglasögon" hade varit anhållen i maj 2017. Pernilla och Mats fick kännedom om att "mannen med pilotglasögon" hade varit anhållen i maj 2017 först när de sände ut den tredje delen av fyra i radioprogramserien i juni 2017.

Det som är intressant med detta är att i fallet med den nu aktuelle mannen, gick polis och åklagare ut direkt med informationen om att mannen (CL) hade anhållits, men i fallet med ”mannen med pilotglasögon” sa man inte ett ord! Undrar vad vi kan utläsa av de här två helt olika beteendena från polis och åklagare: En anhålls i det tysta, en annan anhålls med buller och bång.
Citera
2021-08-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storkuknils
Vem är denna dansk?

Läs sammanfattningar i tråden. Galet många personer är omnämnda.
Citera
2021-08-24, 22:17
Medlem
Larasofts avatar
För att vara en skäligen misstänkt i ett gammalt fall så skrivs det ingående om den misstänkte i media. Försvararen vill inte uppge hans inställning. Kan det finnas ett erkännande?
Citera
2021-08-24, 22:17
Medlem
Viking711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Sedan tänkte jag på en annan sak. Jag har från säker källa (och jag menar verkligen säker) fått veta att Pernilla och Mats till en början inte hade någon som helst kännedom om att "mannen med pilotglasögon" hade varit anhållen i maj 2017. Pernilla och Mats fick kännedom om att "mannen med pilotglasögon" hade varit anhållen i maj 2017 först när de sände ut den tredje delen av fyra i radioprogramserien i juni 2017.

Det som är intressant med detta är att i fallet med den nu aktuelle mannen, gick polis och åklagare ut direkt med informationen om att mannen (CL) hade anhållits, men i fallet med ”mannen med pilotglasögon” sa man inte ett ord! Undrar vad vi kan utläsa av de här två helt olika beteendena från polis och åklagare: En anhålls i det tysta, en annan anhålls med buller och bång.

Kanske beror på att fallet nu hanteras av en annan enhet hos polisen och att det är en ny åklagare?
Citera
2021-08-24, 22:18
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
[/b]

Riktigt bra inlägg
Fick du någon uppfattning om vad han jobba med eller bedömer du att han var så pass sjuk att han inte skulle klara av att jobba.
Citera
2021-08-24, 22:18
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
[/b]

Alldeles i början på 2000 bodde min kompis närmsta granne med Claes. Verkar som han flyttat runt på Akacistigen mycket. Jag var ofta hos henne. Hans bil såg jag från hennes fönster. En liten vit med "avhugget" bakparti sas, Kan inget om bilar. Kanske en Golf..i.

Tack för info!

År 2000 är ganska långt efter händelsen, men å andra sidan har han haft det kämpigt ekonomiskt så han bytte väl inte bil så ofta. Kanske hade han kvar den.....

Sedan verkar han ha haft en transportfirma, gissningsvis näringsform ”enskild näringsidkare”, så kanske hade han tillgång till flera olika fordon - om rörelsen ”Levins transport” bedrevs redan 1992 förstås?
Citera
2021-08-24, 22:19
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Vet vi att det är brodern, finns uppgifter i tråden utöver Aftonbladets att CL inte hade några anhöriga

Du kan alltså INTE ta bort dig som broder åt någon hos folkbokföringen

Enligt folkbokföringen (ringde dem idag) så har han bara 1 syskon en bror som heter Peter o bor i Kramfors kommun.
Citera
2021-08-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Det handlar väl eg om två scenarion:

1. Den anhållne har erkänt och berättat var kroppen finns. Polisen åkte och fann den direkt utifrån vad den anhållne berättat. Det som talar emot är ju att man hävt avspärrningarna vilket man sannolikt inte gjort vid teknisk undersökning.

2. Man misstänker, exv pga markering fr hund, att det kan finnas en kropp på fastigheten och man vill sätta spaden och börja gräva. För det kan åklagaren behöva domstolstillstånd. Möjligt att åklagaren var på plats för att skaffa sig platskännedom för att kunna redogöra för domstolen var och hur man vill gräva på fastigheten.

Fel. Domstolen beslutar inte om utredningsåtgärder. Åklagaren är förundersökningsledare, lämpligt att vara på plats då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in