2021-08-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag har också alltid antagit att spökskrivarnas främsta marknad var att skriva biografier om kända eller rika personer, men det är logiskt att det finns en nisch för skönlitteratur också om suget är starkt efter nya böcker från en bestseller-författare. Då gäller det ju att leverera snabbt, antar jag. Hur vanligt det är har jag ingen aning om och jag kan inte påstå att jag är insatt i Camilla Läckbergs vikt, matvanor eller fertilitet heller. Jag är absolut inte någon insatt källa. Nej, nej, nej. Diskussionen om spökskrivare intresserar mig och hennes skrivande och imperiebyggande är också intressant. Eftersom hon snart är tv-aktuell igen så antar jag att vi kommer att få reda på mer om det sistnämnda i alla fall och möjligen kan du i den serien hitta svaren på de andra frågorna.

Tv-aktuell? Nja, SÅ intresserad är jag inte av henne att jag vill se en intervju. Och fertilitet och vikt avhandlas nog knappast i en dylik. Angående vikten/fertiliteten var det mest om detta i så fall var stressfaktorer som gjort att hon tappat kreativiteten och måst anlita en spökskrivare.

Kanske är det som i tv-branschen. Hon är huvudförfattare, men andra skriver vissa delar/avsnitt. Hon skriver själv en skiss, ett väldigt rått råmanus, den redige ”redaktören” ”renskriver” detta.
Citera
2021-08-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perspe
De flesta som spökskriver gör det väl åt de som inte själva har förmågan att skriva en bok? Det är förstås en förmåga som kan gå förlorad.

Varför har hon gått upp så mycket i vikt? Stress?

Om hennes make blir sugen på fler biologiska barn, vad händer då? Har hon frusit in några ägg?

Simon har ett flertal gånger sagt att han inte vill ha fler än ett barn, det räcker med Polly och tre bonusbarn.

Angående vikten så stressäter tydligen Camilla så det är väll orsaken till den. Alla reagerar olika på stress, jag slutar äta Camilla äter mer
Citera
2021-08-24, 22:56
Medlem
Citat:
Tv-aktuell? Nja, SÅ intresserad är jag inte av henne att jag vill se en intervju. Och fertilitet och vikt avhandlas nog knappast i en dylik. Angående vikten/fertiliteten var det mest om detta i så fall var stressfaktorer som gjort att hon tappat kreativiteten och måst anlita en spökskrivare.

Kanske är det som i tv-branschen. Hon är huvudförfattare, men andra skriver vissa delar/avsnitt. Hon skriver själv en skiss, ett väldigt rått råmanus, den redige ”redaktören” ”renskriver” detta.

Det många inte förstår är att författare som skriver böcker själva lägger månader på detta. Se på till exempel veteranen Guillou. Han stiger upp klockan 7 eller liknande varje dag och skriver i 8-9 timmar. Detta i ett antal månader på heltid tills ännu ett "råmanus" är färdigt. Med tanke på hur aktiv Läckbergskan är på Instagram och att man där aldrig ser henne jobba gissar jag att hon bara skriver ett synopsis till eventuell "redaktör", då i detta fall PE eller den mystiska Kerstin som plötsligt står utan hyllningar. Sedan fyller de i med all text.

Det är inte så att jag sitter och gissar att hon har spökskrivare, det har framkommit många uppgifter från olika håll och nu tillräckligt för att ryktet ska komma ut i media men detta är något branschen känt till i flera år. Självklart kommer varken hon eller PE bekräfta utan forsätta "skratta bort" varje ny detalj tills deras nät av lögner blir ofrånkomligt.
Citera
2021-08-25, 06:58
Medlem
Citat:

Ja, att skapa film eller tv först är mycket smartare om man vill ta hjälp, för det är ju normalt för en huvudförfattare att arbeta på det sätt du beskriver med en stab manusförfattare under sig. Sedan så bör det inte vara ett problem att skriva om en säsong av Lyckoviken eller en fristående film till bokform och böcker kan komma ut tätt med Camilla Läckberg som författare, men skrivna med hjälp av en stab eftersom filmen eller tv-serien kom först. Det är inga konstigheter i den riktningen. Men åt andra hållet, det vill säga att författaren eller förlaget lejer ut själva skrivandet av boken är fortfarande kontroversiellt och läsaren kan känna sig lurad.
Citera
2021-09-03, 19:22
Medlem
mjukmjukares avatar
Nu har hybris-Läckberg tillsammans med Martina Haag fått total övertro på sig själva som super-womens.
Efter ett, och pga av ett, ”superoväder” ställde Lufthansa in deras flyg från en landning i München, t morgonen därpå kl 06.05.
Då gick topplocket på tanterna.

Dom stämde (!) Lufthansa ..!??!
Och nu har dom, föga förvånande, icke vunnit detta i rätten, utan Tingsrätten gav Lufthansa rätt i alla delar.

Vad fan tänker dessa ”självständiga superkvinnor” med? Har dom huvudet under armen? Tror dom att gigantiska Lufthansa jävlades med dessa två?

Ovädret gick att bevittna och sedan adderar man 1+ 1 och sedan tänker man flygsäkerhet.
To much för svenska superkvinnan.

See you,Lufthansa, in court.

Citera
2021-09-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Nu har hybris-Läckberg tillsammans med Martina Haag fått total övertro på sig själva som super-womens.
Efter ett, och pga av ett, ”superoväder” ställde Lufthansa in deras flyg från en landning i München, t morgonen därpå kl 06.05.
Då gick topplocket på tanterna.

Dom stämde (!) Lufthansa ..!??!
Och nu har dom, föga förvånande, icke vunnit detta i rätten, utan Tingsrätten gav Lufthansa rätt i alla delar.

Vad fan tänker dessa ”självständiga superkvinnor” med? Har dom huvudet under armen? Tror dom att gigantiska Lufthansa jävlades med dessa två?

Ovädret gick att bevittna och sedan adderar man 1+ 1 och sedan tänker man flygsäkerhet.
To much för svenska superkvinnan.

See you,Lufthansa, in court.

tänkte samma sak - idiotiskt och dom verkar ha otroligt höga tankar om sig själva
Citera
2021-09-04, 07:26
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
tänkte samma sak - idiotiskt och dom verkar ha otroligt höga tankar om sig själva
Dom tänker med fittan, är egoister och tror de är för mer än andra , kort sagt ett pack
Citera
2021-09-04, 09:47
Medlem
enfindams avatar
Apropå hennes viktökning, lider hon av hälsoproblem av något slag?
Citera
2021-09-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam

Nej, hon har funnit sig själv och insett att samhället har en sjul VIKTHETS!

Ungefär så har det hetat....
Citera
2021-09-04, 16:28
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Dom tänker med fittan, är egoister och tror de är för mer än andra , kort sagt ett pack
Så otroligt pinsamt . Vilka as !
Vad blev advokatkostnader? Läckberg har ju råd . Men hoppas det sved lite för Haag
Citera
2021-09-04, 16:32
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam

Hon gillar att äta gott och säger själv att hon ” stress - känsloäter ” .
Men Simon tycker att hon är lika het oavsett 😍
Citera
2021-09-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Så otroligt pinsamt . Vilka as !
Vad blev advokatkostnader? Läckberg har ju råd . Men hoppas det sved lite för Haag

Att kalla dem as är väll att ta i. De har ju knappast skadat någon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in