2021-08-24, 17:42
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Jag känner dom inte, men har tillgång till samma register som alla andra bör ha när man vill ha reda på fakta i trådar som denna.
Ännu mer imponerande.
Citera
2021-08-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det vore visst konstigt. Har du någon exempel i svensk kriminalhistoria där någon fraktat en kropp ens i närheten av så långt?

De flesta upplever det som rätt oskönt att köra omkring med ett lik.

OffT. Inte för att jag för en sekund tror på en längre transport av H.A men det finns i alla fall ett fall i Sverige och det med ett styckat lik i bagaget. Sthlm-Dalälven c:a 200 km.

https://www.gd.se/artikel/makabert-och-unikt-styckmord
Citera
2021-08-24, 17:44
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Intressant att kalla fall kommit så här långt och att tråden tagit fart lite,
lite trist att ALLT FÖR många flashbacktomtar verkat hitta hit och skriver ren nonsen som visar att de inte har någonsomhelst aning om fallet eller Mariestad överhuvudtaget.
Känner mig träffad, jag vet inte något om det gamla i fallet, fast jag försökt ögna igenom tråden. Vore fantastiskt om någon kan hänvisa till kända fakta. Var bodde Helena? Var hittades hennes skor och var hittades hennes ringar? Vet man vilken adress hon var på väg mot om inte det var hemmet?
Citera
2021-08-24, 17:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemoWest
Ingenstans har jag nämnt om att han åker till brorsan och gömmer kroppen. Jag säger bara att det är en möjlighet, inte absolut störtomöjligt som vissa av er andra verkar tro. Nu avslutar jag mitt resonemang innan fler lägger ord i munnen på mig.

PS. Tunnelseende

Ok. De är inte heller störtomöjligt att kroppen är nedgrävd i Vartofta, på Kålland, i Mullsjö, Lyrestad eller Mölltorp. Går säkert att komma på ytterligare platser. Men jag ser inte riktigt poängen att bara droppa platser där kroppen kan finnas, utan vidare belägg.
Citera
2021-08-24, 17:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Och framförallt inte till trakter som kan spåras till en nära anhörig. Nej, ytterst få har den "kylan" i nerverna. Man vill bli av med den så fort som möjligt. Dessutom finns det väl undersökningar som visar att det ligger hos vår natur att GM vill ha viss koll på likplatsen och gärna återvänder till den? Om kroppen inte dumpas i vattnet då. Vänern i detta fallet.

Ja, förutom att jag är osäker på att GM gärna återvänder till platsen. Så tror jag inte att det är…
Citera
2021-08-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stearinmannen
Tänkte också på det... konstigt att inget rapporterats om de andra platserna om det nu stämmer att fler platser avspärrats. Det bör ju vara svårt att undanhålla så länge inte ytterligare avspärrningar skett ute på landet och inte nått allmänhetens ögon på samma sätt?
Lägenheten + Dr×gspelsvägen = platser. Åtminstone var det så jag tänkte.
Citera
2021-08-24, 17:47
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det vore visst konstigt. Har du någon exempel i svensk kriminalhistoria där någon fraktat en kropp ens i närheten av så långt?

De flesta upplever det som rätt oskönt att köra omkring med ett lik.
Någon har redan nämnt Anders Carlsson. Det finns en handfull fall till. T ex företagaren som mördade två anställda i Göteborg och körde kropparna till Ängelholm tidigt 1990-tal.
Citera
2021-08-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evertsmekaniska
Nej jag är 89% säker att det är den Claes Levin som bodde på akaciastigen 30 ett tag. Längst upp. Han var riktigt knäpp. En enstöring. Hur många Claes Levin kan det finnas på bråten?
Berätta vad du vet om honom då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evertsmekaniska
Nej jag är 89% säker att det är den Claes Levin som bodde på akaciastigen 30 ett tag. Längst upp. Han var riktigt knäpp. En enstöring. Hur många Claes Levin kan det finnas på bråten?

Det du säger kan stämma, enligt tråden så bodde han tidigare på Bråtenvägen 52 - vilket jag har fått fram är samma fastighet som idag inrymmer Akaciastigen 22-30. Berätta mer; hur ser han ut? Vart brukar han uppehålla sig?
Citera
Medlem
Kincops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearinmannen
Tänkte också på det... konstigt att inget rapporterats om de andra platserna om det nu stämmer att fler platser avspärrats. Det bör ju vara svårt att undanhålla så länge inte ytterligare avspärrningar skett ute på landet och inte nått allmänhetens ögon på samma sätt?
Tror artikelförfattaren i Expressen slarvar likt hen slarvar med att skriva HA hade en mycket kort väg från Hotellet till föräldrahemmet. 1.8km/22min är för de flesta människors ben inte en mycket kort sträcka..möjligtvis kort.
Citera
2021-08-24, 17:49
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Ok. Du är säkert bättre på hundar än mig. Men känner verkligen en likhund doft på en kropp som eventuellt varit nedgrävd i 30 år?
Visst kan dom det och ofta används två hundar vid två tillfällen för att se om dom markerar på samma ställe.
Citera
2021-08-24, 17:49
Medlem
Det kan säkert handla om flera platser som har spärrats av. Precis som Anders Eriksson säger ligger fokus på att hitta Helenas kvarlevor. Det är en absolut förutsättning.

Att avspärrningen togs bort på den plats som varit aktuell kan bero på att likhunden inte markerade för något. Jag tar för givet att man använt en likhund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in