2021-08-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aralia
Blodbildsanalysen tydde på att hon stått upp och blött från näsan så att det droppat på skon. Blodfläckar från släpskador hade sett ut på ett helt annat sätt

Ah, tack för klargörandet.
Citera
2021-08-24, 17:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemoWest
Det är väl inget konstigt om han vill gömma kroppen.

Det vore visst konstigt. Har du någon exempel i svensk kriminalhistoria där någon fraktat en kropp ens i närheten av så långt?

De flesta upplever det som rätt oskönt att köra omkring med ett lik.
Citera
2021-08-24, 17:25
Medlem
Måste gått i skolan i Tibro då, ingen därifrån som minns personen?
Finns det inga foton?
Citera
2021-08-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Kan det inte vara så enkelt att mgm lättat sitt hjärta för hemtjänstpersonalen eller att hemtjänstpersonal har hittat något i mannens hem som har stark anknytning till Helene? Foton på död kropp kanske? Blodiga gamla kläder?

Någonting ditåt tror jag också. Någon som hade föräldrar boendes i närheten av C.L:s lägenhet nämnde att polisen kom ut med de klassiska polispapperspåsarna. Inte kan väl de påsarna ha varit tomma? Ev. innehåll på analys just nu?
Citera
2021-08-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det vore visst konstigt. Har du någon exempel i svensk kriminalhistoria där någon fraktat en kropp ens i närheten av så långt?

Eller så beror avsaknaden av exempel på att det är ett mycket effektivt sätt att gömma undan kroppar. Snäpp ut ur tunnelseendet nu. Det är ju liksom inte normale Greger vi pratar om.
Citera
2021-08-24, 17:33
Medlem
Hade man kunnat koppla CLs DNA till skorna så hade han nog anhållits/häktats på ”sannolika skäl”?. Nu är han anhållen på en lägre nivå ”skäligen misstänkt”. Jag gissar att man på något sätt kunnat koppla den ljusa bilen som observerats på cykelvägen till någon bil som CL´s haft tillgång till den aktuella natten. Antingen genom vittnesutpekande eller teknisk bevis som hjulspår, hjulbredd, Helenas blod? etc..?
Jag hoppas man hittat någon form av teknisk bevis och inte bara har ett vagt vittnesutpekande på bilen 30 år senare..
Beslag tog man inte en cigarettfimp vid lekplatsen? Skulle man kunnat hitta DNA på den?
En annan teori kan vara att någon faktiskt ha vetat något och ha lättat sitt hjärta 29år senare som kunnat leda till Clae*s Levi*n.?
Citera
2021-08-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
så i princip kan han alltså fortfarande bo där han var skriven 1990?

Nej jag är 89% säker att det är den Claes Levin som bodde på akaciastigen 30 ett tag. Längst upp. Han var riktigt knäpp. En enstöring. Hur många Claes Levin kan det finnas på bråten?
Citera
2021-08-24, 17:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemoWest
Eller så beror avsaknaden av exempel på att det är ett mycket effektivt sätt att gömma undan kroppar. Snäpp ut ur tunnelseendet nu. Det är ju liksom inte normale Greger vi pratar om.

Det är inte tunnelseende, det är ett faktum att kroppar tenderar att gömmas på en plats som GM är hyfsat bekant med.

Att gräva ut brorsans sommarstugetomt vore slöseri med skattepengar. Gräv då hellre först upp hela Mariestad, och töm Vänern på vatten. Om budgeten efter det tillåter ytterligare utredningsinsatser så visst, då kan man väl överväga en tur till Söråker.

Den som på allvar tror att han åkt över halva Sverige har livlig fantasi och vet inte mycket om hur verkligen faktiskt ser ut.
Citera
2021-08-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Mannen hade en psykisk kollaps vid tiden för försvinnandet enligt en anhörig, men det verkar vara oklart om det var före eller efter försvinnandet.

"Åklagaren i det aktuella målet, Jenny Karlsson, var en av de som besökte avspärrningen och hon bekräftade senare för SVT att platser med intresse för utredningen spärrats av under tisdagen i jakt på nya spår."

Jag vet inte hur hårt vi ska syna orden, men åklagaren säger alltså att "platser" har spärrats av under tisdagen. Det har alltså gjorts fler avspärrningar just idag?

https://www.expressen.se/gt/krim/misstankte-mordarens--kollaps-omkring-mordet/
Tänkte också på det... konstigt att inget rapporterats om de andra platserna om det nu stämmer att fler platser avspärrats. Det bör ju vara svårt att undanhålla så länge inte ytterligare avspärrningar skett ute på landet och inte nått allmänhetens ögon på samma sätt?
Citera
2021-08-24, 17:39
Medlem
Citat:
Att gräva ut brorsans sommarstugetomt vore slöseri med skattepengar.

Ingenstans har jag nämnt om att han åker till brorsan och gömmer kroppen. Jag säger bara att det är en möjlighet, inte absolut störtomöjligt som vissa av er andra verkar tro, att en mördare kan åka flera/många mil för att dumpa en kropp. Nu avslutar jag mitt resonemang innan fler lägger ord i munnen på mig.

PS. Tunnelseende
Senast redigerad av HemoWest 2021-08-24 kl. 17:42.
Citera
2021-08-24, 17:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Och framförallt inte till trakter som kan spåras till en nära anhörig. Nej, ytterst få har den "kylan" i nerverna. Man vill bli av med den så fort som möjligt. Dessutom finns det väl undersökningar som visar att det ligger hos vår natur att GM vill ha viss koll på likplatsen och gärna återvänder till den? Om kroppen inte dumpas i vattnet då. Vänern i detta fallet.
Citera
2021-08-24, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Nu uttalar sig GW Persson i Aftonbladet om fallet. Kan man någon gång slippa denna djävla besserwisser. Karln är fullständigt vedervärdig
Det är svårt att lära en gammal hund sitta. Så länge Leif lever, kommer han att uttala sig. Det har ju varit hans skrå hela dennes yrkesverksamma liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in