2021-08-23, 16:08
Medlem
Crapmagics avatar
Den grundläggande kunskapen äro att evolutionen går i mål (vanartad)

Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag ser ingen som helst mening med att försöka konversera med dig, då du envisas med diskutera frågor som du häpnadsväckande nog saknar grundläggande kunskaper i.
Du kan väl åtm berätta för mig vad som är lögnen i min fetade sanning nedan, jag har t.o.m nu gjort några förtydligande adderingar för att assistera dig

Citat:
Evolution det innebär att det som var betingat då blir överflödigt övertid idag om VISSA elit-kvinnorexponeras för ett urbant samhälle samt är mottaglig & överexponerad för en grabbig miljö så ändras neurala nätverkens banor därefter,
hon blir ingen riktig man, men kan bli en dålig kopia som man kan åtm kan tända på
(inte häxbränning nu!)
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-23 kl. 16:10.
Citera
2021-08-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Vilken jävla skitserie.

”Tjejer tittar på andra kvaliteer än utseendet”

Bara där en fet lögn. Utseendet är en förutsättning för att man ens ska kunna väcka intresse. Låt en ful man med intressant beskrivning starta en tinder och jämför en 60 årig fet tant med drygaste personligheten så ska vi se vem som lyckas bäst.

Starta en tinder med en s

nygg man så ska ni se hur våta tjejerna blir även om killen skriver son en dryg råtta.

David Buss har undersökt det, på tinder (ligg jakt) spelar utsende en större roll, (de 20% snyggaste killarna får ligga med alla tjejjerna, om de vill) , för barnalstrande (eller meningsfulla relationer) så får de 20% högst upp i valfri hirrarki välja bland alla kvinnorna.

(något förenklat, Ligga= utseende viktigt, Bilda familj=status viktigt)
Citera
2021-08-23, 19:25
Medlem
Belinda pratar vi men menar då feministerna.
Citera
2021-08-23, 19:54
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Belinda pratar vi men menar då feministerna.
Förlåt?
Citera
2021-08-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Förlåt?
Du är ursäktad.

Man kan även säga kvinnorna. Hennes normtänk framgår tydligt i programmet och det är vad hon själv ser som normalt. Att tänka att alla inte tänker lika ingår inte i hennes förstånd. Hon ursäktar t.ex. tjejer för att de har biologiskt nedärvda egenskaper, som hon precis lärt sig. Hon gör dock inte detsamma med män och deras egenskaper. Mäns speciella egenskaper fördömer hon som sexistiska eller patriarkat.
Citera
2021-08-23, 21:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Från savannen till Tinder
Titeln känns mer som en berättelse om någon som åkt gummibåt från Afrika för att kunna knulla tjejer i Europa.
Citera
2021-08-23, 21:29
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nu inser jag ju att det beror på att den bild jag kan presentera av mig själv med några bilder och lite meningslös text helt enkelt inte synliggör det som är attraktivt med mig. Att jag är trevlig och ser okej ut räcker ju liksom inte i verkliga livet så varför skulle det räcka på Tinder?
Det gäller väl internetdejting som fenomen, där de flesta fokuserar på det synbara, snarare än andra kvaliteter som genom foto och text kan vara svårare att förtydliga; värderingar, personlighet, kemi, talang och kunskap.

Citat:
Ursprungligen postat av slö
David Buss har undersökt det, på tinder (ligg jakt) spelar utsende en större roll, (de 20% snyggaste killarna får ligga med alla tjejjerna, om de vill) , för barnalstrande (eller meningsfulla relationer) så får de 20% högst upp i valfri hirrarki välja bland alla kvinnorna.

(något förenklat, Ligga= utseende viktigt, Bilda familj=status viktigt)
Män vill också ligga med snygga tjejer, och bilda familj med kvinnor med hög status, även om synen på status skiljer sig beroende på kön.
Citera
2021-08-23, 22:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Det gäller väl internetdejting som fenomen, där de flesta fokuserar på det synbara, snarare än andra kvaliteter som genom foto och text kan vara svårare att förtydliga; värderingar, personlighet, kemi, talang och kunskap.
Det var ju precis det jag skrev.
Citera
2021-08-24, 12:22
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det var ju precis det jag skrev.
Jo, men jag menade att det gäller alla som använder sådana appar. Och att du säkerligen också struntar i huruvida tjejerna besitter "dolda" talanger eller ej.
Citera
2021-08-24, 15:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine

Män vill också ligga med snygga tjejer, och bilda familj med kvinnor med hög status, även om synen på status skiljer sig beroende på kön.
Källa på det fetade?
Allt jag har läst i ämnet pekar på att män inte alls bryr sig om status speciellt mycket när man letar partner för en seriös relation. Snarare ser (vissa) det tvärtom som negativt med en kvinna med högre lön/status.
Citera
2021-08-24, 17:14
Medlem
KTM_s avatar
Pinsamt värre... När kommer shit stormen tro
Citera
2021-08-24, 17:42
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Källa på det fetade?
Allt jag har läst i ämnet pekar på att män inte alls bryr sig om status speciellt mycket när man letar partner för en seriös relation. Snarare ser (vissa) det tvärtom som negativt med en kvinna med högre lön/status.
Det är för att du förväxlar din egen definition (antagligen den manligt associerade statusen) av status med status som begrepp. Status kan för en kvinna vara ett vackert yttre, frånvaro av ohälsa (psykisk som psykisk) och funktionsnedsättning. Vackra, friska, empatiska, intelligenta, feminina och glada kvinnor har alltid en hög status och är eftertraktade av män. Lågstatus kvinnor; WT, överviktiga, lågutbildade, drogmissbrukande, fula, manhaftiga och labila kvinnor är sällan populära.
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-08-24 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in