Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Ja, det där med att vara rolig skall inte underskattas, är man den som får hela sällskapet att gapskratta höjer det ens sociala status oerhört mycket. Inte helt fel att sjunga/spela i ett band heller.
Men jag tror att rätt många incels numera bara ger upp, istället för att aktivt leta saker och sätt att höja sin status så de får ligga så konstaterar de att Tinder inte serverar några 10-poängare hem till deras dörr och nöjer sig med att sitta hemma och klaga över utseendefixerade horor på internet.
Jag var en smula förkrossad när jag provade Tinder. Jag har aldrig haft problem med tjejer, jag vet så klart att jag inte är nån Brad Pitt men I hold my own. Men inte på Tinder, och jag kunde inte förstå varför.
Nu inser jag ju att det beror på att den bild jag kan presentera av mig själv med några bilder och lite meningslös text helt enkelt inte synliggör det som är attraktivt med mig. Att jag är trevlig och ser okej ut räcker ju liksom inte i verkliga livet så varför skulle det räcka på Tinder?
Tror att du har rätt. Det är mycket lättare att ge upp och bara bitcha om hur orättvist allt är istället för att försöka göra något åt det.
Sen är det ju intressant att många tror att det räcker att vara i god form och tjäna pengar. Det räcker så klart en bit på vägen men det är ju lite som att det inte räcker att se bra ut och vara trevlig - man behöver en USP.