2021-08-22, 17:29
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Här ser du utan att bli illa till mods en framgångsrik gubbe som inte ser ut som ett par skidskor....
han var 49, hon 32, taget från Au Pair i Nya Zeeland (vill poängtera att han inte au-pairade/tog hand/om henne)

Hur vill du kommentera det?
Jag förstår inte riktigt, är du 49 och ihop med en 32 årig Au Pair? På vilket sätt säger det emot att framgångsrika män får snygga flickvänner/fruar?

Kommentera? Grattis antar jag.
Citera
2021-08-22, 17:35
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag förstår inte riktigt, är du 49 och ihop med en 32 årig Au Pair? På vilket sätt säger det emot att framgångsrika män får snygga flickvänner/fruar?

Nej en au pair tog hand om deras fula glin, jag skämtade om att det vart gubbjäveln som tog hand om henne då hon är bara barnet i jämförelse

Det säger inget emot, jag antar att han måste vara jävligt framgångsrik då, med tanke på att han ser ut nån flottyrstekt söndervänd bondomelett i nunnan i jämförelse med henne
Citera
2021-08-22, 17:36
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:

Förlåt jag glömde själva länken här ser du!, som i här ser du stjärnskottet https://www.bildtagg.se/bild/mm8lrvq8oy1n9d7p9pfwyyhy
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-22 kl. 17:43.
Citera
2021-08-22, 17:44
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Det har hon ju redan svarat på, gå tillbaka & kolla, det innebär att det som var betingat då blir överflödigt övertid idag om kvinnan exponeras för ett urbant samhälle samt är mottaglig & överexponerad för en grabbig miljö så ändras neurala nätverkens banor därefter,
hon blir ingen riktig man, men kan bli en dålig kopia som man kan åtm kan tända på
(inte häxbränning nu!)

Larasoft & jag är dom enda sobra rösterna i tråden hittills, hon skrev nått liknande, att kvinnor inte ska ge efter för minsta motståndets lag, utan ta sig fram av intellektet baserat på idéer, om man nu är gjord av rätta virket dvs, har hög intelligens nog

Om inte du heller har ens grundläggande förståelse för hur evolution fungerar, hjälper det inte att du försöker argumentera för en annan lika okunnig människa.
Öppna en bok lite då och då; den duger till mer än som en accessoar i den obligatoriska bokhyllan för att falskeligen signalera bildning…
Citera
2021-08-22, 17:55
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Om inte du heller har ens grundläggande förståelse för hur evolution fungerar, hjälper det inte att du försöker argumentera för en annan lika okunnig människa.
Öppna en bok lite då och då; den duger till mer än som en accessoar i den obligatoriska bokhyllan för att falskeligen signalera bildning…
Det är tidskrävande att läsa, du kan väl istället ifylla mina luckor med dina kontextfelande fakta så kanske jag återger mitt svar därefter
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-22 kl. 17:58.
Citera
2021-08-22, 18:22
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Det är tidskrävande att läsa, du kan väl istället ifylla mina luckor med dina kontextfelande fakta så kanske jag återger mitt svar därefter

Jag ser ingen som helst mening med att försöka konversera med dig, då du envisas med diskutera frågor som du häpnadsväckande nog saknar grundläggande kunskaper i.
Citera
2021-08-22, 18:44
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Nej du missförstod mig. Det jag pratade om var att svarta män är mycket mer populär än till exempel Asiatiska män bland svenska tjejer. Varför det? Är det också ett social construct skapat av patriarkatet? Troligtvis inte, utan det beror väl snarare att dom föredrar dom rent biologiskt..?

Varken negrer eller asiater är populära bland svenska tjejer.
Citera
2021-08-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag ser ingen som helst mening med att försöka konversera med dig, då du envisas med diskutera frågor som du häpnadsväckande nog saknar grundläggande kunskaper i.

Haha visst är det sjukt hur speciellt dom inom Södermalms feminismen saknar allt logiskt tänkande?
Jag håller inte med vänsterpartiet men jag skulle iaf föra en normal debatt med dom. Dom påminner faktiskt lite om Trump när han sa "wrong " . Dom får vetenskaplig fakta mot dom så kallar dom det "höger populism" Det är lite skrämmande att dom är så jäkla tribal och så anti fakta.
Citera
2021-08-23, 02:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Men du skrev att det var bullshit att tjejer tittar på något annat än utseendet. Det är helt enkelt inte sant, det finns en massa grejer som du kan göra för att öka din status och dina liggmöjligheter ökar din status tillräckligt blir ditt utseende irrelevant.
Typ vara rolig och självsäkert kaxig. Hade jag varit tvungen att förlita mig på mitt utseende för att få ligga, så hade jag nästan varit oskuld fortfarande. En hyperbol för komisk effekt, givetvis. Men min poäng är ändå att det har aldrig varit mitt utseende som har säkrat vinsten. Min look däremot (peacocking fungerar), men det är ju inte samma sak.
Citera
2021-08-23, 08:31
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Typ vara rolig och självsäkert kaxig. Hade jag varit tvungen att förlita mig på mitt utseende för att få ligga, så hade jag nästan varit oskuld fortfarande. En hyperbol för komisk effekt, givetvis. Men min poäng är ändå att det har aldrig varit mitt utseende som har säkrat vinsten. Min look däremot (peacocking fungerar), men det är ju inte samma sak.
Ja, det där med att vara rolig skall inte underskattas, är man den som får hela sällskapet att gapskratta höjer det ens sociala status oerhört mycket. Inte helt fel att sjunga/spela i ett band heller.

Men jag tror att rätt många incels numera bara ger upp, istället för att aktivt leta saker och sätt att höja sin status så de får ligga så konstaterar de att Tinder inte serverar några 10-poängare hem till deras dörr och nöjer sig med att sitta hemma och klaga över utseendefixerade horor på internet.
Citera
2021-08-23, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
Vad tycker ni om denna version av Hjernevask?
Ger det en rättvis bild eller är den vinklad?

Belinda säger tex att "väldigt många" är homo? Låter lite PK, vill normalisera.

Belinda Olsson undersöker medfödda skillnader mellan kvinnor och män tillsammans med hjärnforskaren Markus Heilig. Vad spelar vårt biologiska arv för roll för hur vi raggar, blir ihop och hur vi står ut?

https://www.svtplay.se/fran-savannen-till-tinder

Det visar sig för varje dag som går att Althögern, Nordfront, BSS och alla såkallade Nazister har haft rätt om allting som demoniseras senaste 70åren.

Nu börjar folk vakna sakta men säkert. Det går inte förneka verkligheten längre.
Citera
2021-08-23, 12:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja, det där med att vara rolig skall inte underskattas, är man den som får hela sällskapet att gapskratta höjer det ens sociala status oerhört mycket. Inte helt fel att sjunga/spela i ett band heller.

Men jag tror att rätt många incels numera bara ger upp, istället för att aktivt leta saker och sätt att höja sin status så de får ligga så konstaterar de att Tinder inte serverar några 10-poängare hem till deras dörr och nöjer sig med att sitta hemma och klaga över utseendefixerade horor på internet.
Jag var en smula förkrossad när jag provade Tinder. Jag har aldrig haft problem med tjejer, jag vet så klart att jag inte är nån Brad Pitt men I hold my own. Men inte på Tinder, och jag kunde inte förstå varför.

Nu inser jag ju att det beror på att den bild jag kan presentera av mig själv med några bilder och lite meningslös text helt enkelt inte synliggör det som är attraktivt med mig. Att jag är trevlig och ser okej ut räcker ju liksom inte i verkliga livet så varför skulle det räcka på Tinder?

Tror att du har rätt. Det är mycket lättare att ge upp och bara bitcha om hur orättvist allt är istället för att försöka göra något åt det.
Sen är det ju intressant att många tror att det räcker att vara i god form och tjäna pengar. Det räcker så klart en bit på vägen men det är ju lite som att det inte räcker att se bra ut och vara trevlig - man behöver en USP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in