Citat:
Ursprungligen postat av
PaulDAllison
Vad är det värsta som kan hända? Att du blir sårad. Måste vara bättre att blir sårad än att inte ens försöka. Eller?
”sturm un drang” och utgå från du kommer behöva åka på några nitar innan du hittar den rätta.
Detta är typ en process som sker undermedvetet. Har blivit sårad många gånger och har vant mig med det, men tyvärr så sitter beteendet kvar. Men jobbar på det hela tiden och försöker ta initiativ så ofta det går.
Citat:
Du får stålsätta dig i början. Om du efter några veckor har lärt känna ett gäng kommer allt - studier, fritid och ditt sociala liv, din psykiska och fysiska hälsa - vara bra. Om du sätter dig på tvären för att du inte trivs i sammanlagt kommer det bli kämpigt.
Jag avskydde den första tiden vid universitetet. Buntas ihop med människor man inte känner. Men som sagt, stålsätt dig och var med på allt så du blir en i gänget.
Kommer verkligen inte sätta mig på tvären! Jag kommer vara glad, trevlig och nyfiken på alla jag träffar. Problemet är bara att jag blir lite för blyg att ta plats när 10-20 personer stirrar på mig. Jag har lättare att vara mig själv och ta plats när det kanske bara är 1-3 personer jag pratar med.
Citat:
Kan det verkligen stämma? Typ 40% av alla i stadiga förhållande träffar sin partner via nätet. Där är väl alla för sig själva.
Jo, visst. Men nätet är fan omöjligt om man är man. Fan enklare att ragga upp någon på ica än att få till en tinderdejt som kille lol!
Citat:
Får känslan att du är ung och som ung har du en jävla fördel när allt känns piss. Nämligen, ingen/inget tvingar dig att vara kvar här och leva det liv du lever. Du kan flytta var du vill i världen och göra vad du vill. Öppna en biograf i Lissabon!
(När du blir äldre och ev. har fru-barn-villa-karriär då är det betydligt svårare att bryta upp och starta om på nytt).
Volvo-villa-vovve-livet känns så fruktansvärt avslägset för mig, inte på grund av min ålder, utan på grund av min oförmåga att skapa nära relationer med folk. Det där livet kommer jag aldrig få uppleva, även fast det är det jag längtar efter mest. Men får se det positivt som du säger, jag får dra ut o resa och typ hitta mig själv.
För mig är det viktigt dock att jag har någon framtidsplan för självmord, det blir som en tröst för stunden. Svårt att förklara.
Men tack för att du tog dig tid! Många fina tips här så jag tackar så mycket!