2021-08-24, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelwithoutacause
Från AB, via MT: "Vice chefsåklagare Jenny Karlsson som leder utredningen anlände till den avspärrade platsen vid lunchtid, enligt Mariestads-Tidningen som var på plats vid avspärrningarna.

– Just nu vill jag inte uttala mig om vad som händer, men det kanske jag gör framöver, säger hon till tidningen."

Hur vanligt är det att åklagare är på en sådan plats?

Det händer eftersom dom tar över när en person blir anhållen. som förundersökningsledare
Citera
2021-08-24, 14:47
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelwithoutacause
Från AB, via MT: "Vice chefsåklagare Jenny Karlsson som leder utredningen anlände till den avspärrade platsen vid lunchtid, enligt Mariestads-Tidningen som var på plats vid avspärrningarna.

– Just nu vill jag inte uttala mig om vad som händer, men det kanske jag gör framöver, säger hon till tidningen."

Hur vanligt är det att åklagare är på en sådan plats?

Det svarade hon ju på också, att det händer

Vad tror vi? att äklagaren famlar efter någonting, eller har någonting??
Citera
2021-08-24, 14:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Oavsett hur det går med den nu pågående anhållan, lär vi nog i den här veckan få ta del av någon slags information eller presskonferens från polisen eller åklagaren.
Citera
2021-08-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enki00
Det händer eftersom dom tar över när en person blir anhållen. som förundersökningsledare

Fast ytterst sällan att åklagare besöker platser. Gissar att åklagaren är på plats för att skaffa sig platskunskaper och kunna orientera sig eller andra alt för att kunna se och sedan beskriva något av värde för ev kommande huf
Citera
2021-08-24, 14:53
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
En dum fråga men ni som kan-
Kan hundarna hitta en kropp efter så lång tid?
Det är ju ganska stort område som är avspärrat..
Under gynnsamma förhållanden så kan hundar hitta en kropp fastän det gått decennier. Läste om ett fall där det just gått 30 år typ och hunden kände likdoft.

Sen vad gynnsamma förhållanden är, är svårt att säga. Men kan tänka mig där kroppen inte varit utsatt för alltför mycket väder och vind, legat begravd "inomhus" m.m.
Citera
2021-08-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Får man tag i mannen dna på något sätt, vilket inte borde vara omöjligt, så kan man ju se om det är ett av de dna som fanns på sandalerna. Det är naturligtvis inte ett måste att GMs dna fastnat på skorna, men om CLs dna skulle matcha ett av de på skorna så känns det som det skulle bli lite svårt att förklara, eftersom ingen naturlig koppling fanns mellan H o CL, iaf så vitt vi vet.

CL påstås ska ha funnits i utredningsmaterialet. Hur o på vilket sätt har han hamnat där tro? Var han på Stadt, körde han taxi, svart lr vit eller har ett vittne (lr fler) känt igen hans bil körandes omkring på kvällen/natten, eller något annat?

Hade man hittat CLs DNA på skorna borde han nog blivit anhållen/häktad på "sannolika skäl"?
skäligen misstanke är väl typ snarare att ett vittne ev kan ha pekat ut hans bil som identisk med den som setts köra på cykelvägen (hur tillförlitlig ett sådant utpekande är 30år senare kan diskuteras?).. Förhoppningsvis har man mer bärighet än så. Annars blir jag riktigt besviken.
Citera
2021-08-24, 14:55
Medlem
Svennis7254s avatar
Bråtenvägen 52 finns den i dag?? Hittar den inte på Google Maps

Vill bara få ett hum om hur det ligger till
Citera
2021-08-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Fast ytterst sällan att åklagare besöker platser. Gissar att åklagaren är på plats för att skaffa sig platskunskaper och kunna orientera sig eller andra alt för att kunna se och sedan beskriva något av värde för ev kommande huf

Jo fast det är ont om tid. Jag tror åklagaren som är förundersökningsledare försöker skaffa sig en uppfattning alt vara med på plats för att ta del av information direkt istället för att vänta in denna.

Det behövs inte mycket för att han ska bli släppt och man behöver samla så mycket bevis som går inför en ev häktesförhandling
Citera
2021-08-24, 14:57
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Tror att han har suttit i skjulet med någon trasa och ”hållit på med sig själv” genom åren.
När pappan dog blev mamman ängslig och bad om att få flytta upp till äldste sonen
Citera
2021-08-24, 14:59
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Tror att han har suttit i skjulet med någon trasa och ”hållit på med sig själv” genom åren.
När pappan dog blev mamman ängslig och bad om att få flytta upp till äldste sonen

Vem bad hon om att få flytta menar du ??
🤓🤓
Citera
2021-08-24, 15:01
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Står tidigare i tråden att skjulet byggdes 2012
Citera
2021-08-24, 15:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Claes:
1970 Ågatan 3 C Tibro
1980 Borgargatan 25 Tibro
1990 Bråtenvägen 52 Mariestad

Bråtenvägen 52 det huset finns inte idag eller har kommunen ändrat adressen till Dragspelsvägen 8?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in