2021-08-24, 11:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Lite låg kvalitet på den där uthängningen. Kvinnan som konfronterar honom i filmen låter ju helt hysterisk och galen, och när man läser chatten så är det den där fake-tolvåringen som är kontaktsökande och leder in allt på sex och som antyder att de borde träffas för det.

Ungefär på samma nivå som att ta kontakt med och skriva "hej jag är tolv år ska vi träffas och knulla" till en massa killar, och hänga ut alla som svarar ja som pedofiler.

Ähum. V e m skulle vilja ligga med en 12-åring om inte en pedofil?
Där hade du lite tankevurpa hoppas jag.
Citera
2021-08-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros

Tycker dock att chatten är ledande. Man märker att dom vill fånga honom. Kanske tillfället skapade brottslingen den här gången?

Jag känner samma sak. Chatten är väldigt ledande...
Citera
2021-08-24, 11:40
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Om någon av de uthängda väljer att anmäla för förtal så kommer de ansvariga att åka dit så det stänker om det.
Citera
2021-08-24, 11:40
Medlem
Urinterapeuts avatar
Jag gillar initiativet absolut!

Frågan är bara hur man istället stoppar problemet på lång sikt. Dessa initiativ dyker upp titt som tätt på många platser i världen men övergreppen fortsätter i obehindrad takt.

Jag personligen tror att det måste till hårdare bestraffningar. Mitt förslag är offentlig tuktning för barnumgänge. Men i vårat avlånga land där logik och handling är som bortblåst så får pedofilerna härja fritt.
Citera
2021-08-24, 11:51
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Jag gillar initiativet absolut!

Frågan är bara hur man istället stoppar problemet på lång sikt. Dessa initiativ dyker upp titt som tätt på många platser i världen men övergreppen fortsätter i obehindrad takt.

Jag personligen tror att det måste till hårdare bestraffningar. Mitt förslag är offentlig tuktning för barnumgänge. Men i vårat avlånga land där logik och handling är som bortblåst så får pedofilerna härja fritt.

Hårdare straff avskräcker sällan, bättre då att försöka förekomma de brottsliga handlingarna.
De som faktiskt begår övergrepp ska givetvis straffas, och det hårt, men det hjälper inte på något vis de barn som redan utsatts för övergreppen.
Istället för att jaga och härja med de pedofiler som aldrig har begått några övergrepp kanske man ska försöka avstigmatisera diagnosen som sådan (inte de brottsliga handlingarna). Om de som känner dragningen hade vågat söka sig till vården och på olika sätt få hjälp med att motstå frestelsen tror jag fler barn hade blivit hjälpta av det än av att gärningsmannen straffas när brottet väl är ett faktum.
Citera
2021-08-24, 12:24
Medlem
Urinterapeuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Hårdare straff avskräcker sällan, bättre då att försöka förekomma de brottsliga handlingarna.
De som faktiskt begår övergrepp ska givetvis straffas, och det hårt, men det hjälper inte på något vis de barn som redan utsatts för övergreppen.
Istället för att jaga och härja med de pedofiler som aldrig har begått några övergrepp kanske man ska försöka avstigmatisera diagnosen som sådan (inte de brottsliga handlingarna). Om de som känner dragningen hade vågat söka sig till vården och på olika sätt få hjälp med att motstå frestelsen tror jag fler barn hade blivit hjälpta av det än av att gärningsmannen straffas när brottet väl är ett faktum.

Jag förstår ditt resonemang men det bygger också lite på att pedofili går att bota. Det försöker man också att göra utan framgång. Finns flertal exempel från t ex USA där man har institutioner för att bota pedofili vilket inte går trots att individen inser att det är fel.
Citera
2021-08-24, 12:32
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Jag förstår ditt resonemang men det bygger också lite på att pedofili går att bota. Det försöker man också att göra utan framgång. Finns flertal exempel från t ex USA där man har institutioner för att bota pedofili vilket inte går trots att individen inser att det är fel.

Det finns medicinsk hjälp att få, och terapi på olika sätt kan säkert hjälpa många, eller åtminstone några. På samma sätt som det finns AA skulle det kunna finnas AP. Alkoholisten kommer alltid att vara alkoholist men kan bli hjälpt att avstå från att dricka, en pedofil kan på samma sätt få hjälp att inte begå övergrepp.
Jag ser åtminstone inga nackdelar med att försöka.
Citera
2021-08-24, 12:33
Avstängd
Patrik Sjöberg blir ingen stor pedofiluthängare om han inte lyfter näsan utanför götet. Knappt han varit utanför Göteborg känns det som och alla hans "case" verkar komma därifrån. Varför satsar han inte internationellt när han ändå är igång. Det blir lite av en pedofilankdamm av det hela.
Citera
2021-08-24, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
eller åtminstone få dem att flytta sig till en del av samhället som du och jag inte har någon insyn i.

Kanske det. Men det kanske bli svårare att ragga 12 åringar.
Citera
2021-08-24, 14:00
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ähum. V e m skulle vilja ligga med en 12-åring om inte en pedofil?
Där hade du lite tankevurpa hoppas jag.

Rätt många killar ifall de inte varit med nån tjej på länge. Dvs som aldrig själva skulle söka sej till tolvåringar men som inte skulle tacka nej om någon kontaktade dem och bad om att få träffas för sex. Men om en tolvåring beter sej på det sättet så lär det ju handla om en vuxen som låtsas vara en tolvåring i så gott som alla fall, eftersom det normala är att pedofiler söker sej till tolvåringar, inte att tolvåringar söker sej till pedofiler.
Citera
2021-08-24, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Lite låg kvalitet på den där uthängningen. Kvinnan som konfronterar honom i filmen låter ju helt hysterisk och galen, och när man läser chatten så är det den där fake-tolvåringen som är kontaktsökande och leder in allt på sex och som antyder att de borde träffas för det.

Ungefär på samma nivå som att ta kontakt med och skriva "hej jag är tolv år ska vi träffas och knulla" till en massa killar, och hänga ut alla som svarar ja som pedofiler.

Låg kvalitet på din hjärna skulle jag snarare säga, alla normala fattar vad det handlar om när en gammal gubbe styr upp träffar med främmande småbarn, skickar bilder på sig själv till barnet etc. Sedan är ditt exempel så pinsamt dåligt att det bara visar hur efterbliven du är - gubbfan styrde upp en träff och var där på platsen för att träffa barnet - inte samma sak som att skicka ut massa meddelanden ditt efterblivna fanskap
Senast redigerad av Jemi0052 2021-08-24 kl. 14:31.
Citera
2021-08-24, 14:46
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Låg kvalitet på din hjärna skulle jag snarare säga, alla normala fattar vad det handlar om när en gammal gubbe styr upp träffar med främmande småbarn, skickar bilder på sig själv till barnet etc. Sedan är ditt exempel så pinsamt dåligt att det bara visar hur efterbliven du är - gubbfan styrde upp en träff och var där på platsen för att träffa barnet - inte samma sak som att skicka ut massa meddelanden ditt efterblivna fanskap

Det var ju faktiskt tvärtom det lilla barnet som var den som styrde upp sexträffen med den gamla gubben, vilket du verkar vara för efterbliven för att förstå. Så även om det var en gammal snuskgubbe så finns det inget som visar på att han någonsin träffat något annat barn tidigare eller ens funderat på det tidigare. Han skriver även i chatten att han aldrig gjort det tidigare. Därmed låg kvalitet på uthängningen, för det finns många värre personer som de skulle kunna fånga och hänga ut istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in