2021-08-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nu har ju de flesta som vårdas på sjukshus någon underliggande sjukdom som ofta härrör från just fetma och övervikt. Du verkar inte fatta vad den här pandemin egentligen handlar om.

Det är tjockisarnas pandemi. Är du tjock? Ja men se då för fan till att gå ner i vikt och börja rör på dig. Och sitt inte och vänta på att nåt jävla läkemedelsbolag eller politiker ska rädda din lilla rumpa.

Det kommer inte att hända!
Man gör allt för att normalisera fetma, hur skulle det se ut om man plötsligt skulle påpeka att tjocka, jag menar stora människor, är ett problem?
Citera
2021-08-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Varför skulle det ändras nästa vecka?

Trenden håller i sig när man kollar tillbaka - det finns inget som tyder på att det helt plötsligt skulle bli tvärt om.
Varför skulle det inte kunna ändras? Kan gå år båda håll.
Det jag säger är att sett till nuläget får man inte en överskådlig bild... genom att andelen patienter varierar rätt mycket under korta perioder.

Jag säger inte att det är fel.. men det ger inget mer än en bild om hur det ser ut just i dag. Inte imorgon eller nästa vecka / månad

Sedan förstår jag att du vill peka på vaccinets positiva effekt , men en nedåt låtande ton mot kritiker

Dock sa du inte vilka åldersgrupper det rör sig om
Citera
2021-08-24, 12:27
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Läkemedelsindustrin tjänar storkovan på feta och sjuka människor. Hur skulle det se ut om folk inte skulle behöva deras tjänster? Nä men det går ju inte...

Troligtvis därför det inte pratas om holistiska lösningar överhuvudtaget när det gäller "pandemin".

Vi får väl hoppas du aldrig blir gammal för då kommer du också bli behov att få vård.

Din människosyn är inte frisk din stackare.
Citera
2021-08-24, 12:28
Medlem
SmyghukareNs avatar
https://nyadagbladet.se/debatt/varfor-bryter-varldens-regeringar-mot-nurnbergkonventionen/

Varför bryter världens regeringar mot Nürnbergkonventionen?

Om allt gått rätt till skulle alla inför covidvaccinationen blivit informerade om alla risker, fått skriva på att de är fullt medvetna om att de i nuläget är försökspersoner och att de ställer upp på detta frivilligt. Så är dock inte fallet. Varför bryter världens regeringar mot medicinsk etik och Nürnbergkonventionen genom att inte se till att alla får all informationen innan de tar sprutan? Det frågar sig Annelie Ek.

Allt pågår i bästa Dr Mengele stil, man pumpar frenetiskt in en smet med okända långtidseffekter i allt och alla.

Bland annat många missfall och missbildade barn efter Pfizers vaccin, och även hjärtmuskelinflamation i undomarna som får det insprutat.

Och man får inte säga nej, man bestämmer inte längre över sin egen kropp för se den ägs numera av vaccinbolagen, som friskrivit sig allt ansvar.

Trycket att vaccinera sig är bedövande och effektivt, allt och alla bara måste.

Hur reagerar dom barn där föräldern tagit sprutorna under graviditetet, och sedan strax efter födseln skall det åter in mera covidvaccin?

Den som lever får se, mycket märkligt att genomgången infektion räknas som noll skydd och även folk som lätt klarat infektionen eller infektionerna måste pumpas in vaccin i, med okända slutresultat.

Massvansinne de lux, men äger man regeringar, vaccinfabriker och samtidigt sysslar med "gain of function research" lite vid sidan om, finns stora vinster att hämta.
Citera
2021-08-24, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Varför skulle det inte kunna ändras? Kan gå år båda håll.
Det jag säger är att sett till nuläget får man inte en överskådlig bild... genom att andelen patienter varierar rätt mycket under korta perioder.

Jag säger inte att det är fel.. men det ger inget mer än en bild om hur det ser ut just i dag. Inte imorgon eller nästa vecka / månad

Sedan förstår jag att du vill peka på vaccinets positiva effekt.

Dock sa du inte vilka åldersgrupper det rör sig om

Det är inlagda på IVA under nästan 3 månader - det är ingen kort översiktsbild.

Det är alla åldersgrupper.

Är man 65 år eller äldre så är man i riskgrupp.

Antal i riskgruppen äldre - 57 vårdtillfällen.
Antal i gruppen "Ingen riskgrupp" - 72 vårdtillfällen
Citera
2021-08-24, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det är inlagda på IVA under nästan 3 månader - det är ingen kort översiktsbild.

Det är alla åldersgrupper.

Är man 65 år eller äldre så är man i riskgrupp.

Antal i riskgruppen äldre - 57 vårdtillfällen.
Antal i gruppen "Ingen riskgrupp" - 72 vårdtillfällen

Jo det är rätt kort tid.. men jag såg inte att du skrev datumet, missade detta

Jag editera mitt inlägg , då jag är för trött för att hänga med pga att jag jobbat natt.. jag lämnar " walk over" 😄
Senast redigerad av Offermod 2021-08-24 kl. 12:38.
Citera
2021-08-24, 12:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
De som vill skydda sig tar vaccinet? Och de som som inte vill ta det gör det inte. Jag har inte ljugit om någonting. Vad snackar du om? Jag har ingen skyldighet att bevisa någonting på ett anonymt forum.

Covid har jag haft och det var verkligen inget speciellt. Trodde det skulle vara mycket värre... Mer överdrivet virus får vi nog leta efter.
Har du inte ljugit???
I sådana fall pratar vi allvarlig personlighetsklyvning.

Citat:
Det kan du glömma att jag kommer att sätta på mig. Jag har redan haft covid, så vem ska jag smitta?

Sedan åker jag iof inte buss eller t-bana. Men men.

Skaffa dig en bra hälsa. Det är det bästa skyddet du kan ha.
Citat:
Jag har levt ett normalt liv under hela pandemin i stort sett. Åkt buss, t-bana. Gått och handlat, gått på restaurang. Tagit en fika och bärs med kompisar. Inga problem alls. Helt 100% utan vaccin. Så vad får dig att tro att jag behöver vaccin för att kunna leva ett normalt liv? Det behövs inte. Och det beror på att jag redan haft viruset, sedan gick jag vidare med mitt liv.

Den som säger att du behöver vaccin för att kunna leva ett normalt liv försöker hjärntvätta dig.
Jo, jag vet, man kan skriva fel, men att ena dagen påstå att man inte åker kollektivt och andra dagen påstå motsatsen tyder på att du diktar ihop det som för tillfället pasar bäst.

Håll dig till sanningen så får du mindre problem att förklara dig och som spin off så kanske någon tror på dina budskap.

Edit
Det finns kopplingar mellan svårare covid och diverse riskgrupper och det kan vara intressant att diskutera, men det är rätt ointressant när argument utan grund kastas fram och tillbaka.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-24 kl. 12:53.
Citera
2021-08-24, 12:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Lol det vore konstigt om Amerika hittar nånting när deras myndighets namn stod som en som donerar pengar för deras forskning i Wuhan. Varför skulle dom hitta nånting när dom själva är med på att sponsra sån forskning som går ut på att skapa nya virus genom att först samla in dom från naturen och sen mixtra med deras funktioner i labb där säkerhetsnivån låg på samma nivå som hos tandläkare dvs inte superhögt.

Jo, men amerikanarna har tydligen en så snäv definition av en sådan forskning att de kommer undan med att neka att en sådan finansiering har skett. Detta framgick just i dokumentären du länkade till.

För det kinesiska kommunist partiet är avslöjandet allvarligt. Ärligt talat så tycker jag synd om det kinesiska folket, som, dessutom, lever i en kultur där det är extremt viktigt att inte tappa ansiktet. T.o.m jag, som svensk, känner riktigt hur jag skulle förlora ansiktet och känna mig deprimerad om ett svenskt labb skapat och lyckats släppa loss en farsot som drabbat hela världen
Citera
2021-08-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Har du inte ljugit???

Jo, jag vet, man kan skriva fel, men att ena dagen påstå att man inte åker kollektivt och andra dagen påstå motsatsen tyder på att du diktar ihop det som för tillfället pasar bäst.

Håll dig till sanningen så får du mindre problem att förklara dig och som spin off så kanske någon tror på dina budskap.

Hur kan man förneka att träning skulle vara bra och att många människor borde sluta med sitt vardagsdrickande?
Citera
2021-08-24, 12:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Har du inte ljugit???

I början åkte jag inte t-bana och buss, men det har ändrats eftersom. Vad är det som är är så konstigt med det? Vad är det du försöker bevisa?

I början var jag också försiktig när jag inte visste så mycket om viruset men efter att ha läst på lite så har jag en helt annan uppfattning och är inte ett dugg orolig.

Sedan åker jag inte inte kollektivt särskilt mycket vare sig det är pandemi eller inte.
Citera
2021-08-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det handlar väl om att folk inte skall hamna i vården och på IVA och dö?

Folk som vaccinerat sig står betydligt bättre rustade för en smitta, och borde således inte omfattas av restriktionerna i samma grad som de som inte vaccinerar sig.

Och de som tillfrisknat efter genomgången Covid-19 har ännu bättre immunförsvar och väldigt liten risk att bli allvarligt sjuka och smitta andra igen. Borde inte de då också ha färre restriktioner?
Citera
2021-08-24, 12:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabatjena
Hur kan man förneka att träning skulle vara bra och att många människor borde sluta med sitt vardagsdrickande?
Det vet jag faktiskt inte, är det någon som förnekar att träning är bra?
Vardagsdrickande är väl inte lika tydligt, men större mängder alkohol dagligen är ju inte bra.

Tråden handlar om corona/covid och riskbetteenden och riskgrupper i förhållande till sjukdomen kan vara intressant att diskutera sakligt, men det blir rätt tröttsamt att ständigt läsa att det är inte corona/kovid som är problemet utan alla fetton.

Just nu har vi den befolkning vi har i Sverige och världen och det må vara fel, men det är ändå denna befolkning vi ska få att överleva pandemin så gott det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in