2021-08-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Nej, så är inte uppdelningen. Jag fixade det åt dig. Menar du verkligen att letters inte referentgranskas?

Bla bla bla. Jag har aldrig sagt att detta perspective är någon tungviktare. Jag postade det först för att visa att frågan inte är avgjord. Åtminstone inte till labbläckefolkets favör.

Och den är även den diversifierad och kommenterad. Varför läser du inte det som också talar emot?

Nu får du börja komma med egna vetenskapliga referenser som stödjer din ståndpunkt. Var är dom?

Allt presenterat hittills talar för att labblöckan är osannolik..
Aw, bitchute och youtube är av annan uppfattning.

Det var precis det jag skrev i inlägget som lett fram hit.

Kom med referenser från nature och science du också. Då får vi iaf lite motvikt i frågan. Nu verkar labbläckan vara riktigt sval i den vetenskapliga litteraturen. Hur enkelt som helst att visa att jag har fel här, om jag har det.
Referensgranskning = faktagranskning = det jag skrev.

Att dina åsikter speglar mainstream åsikten behöver du inte föra i bevis.

Du verkar ha en förkärlek för kvalitativa studier, och mäter trovärdighet i antal referenser. Typ "jag har rätt för mina referenser är fler än dina referenser". Jag gissar att du är samhällsvetare.
Citera
2021-08-24, 12:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
För att slippa covidsjuka som belastar vården mer än fetton

Nu har ju de flesta som vårdas på sjukshus någon underliggande sjukdom som ofta härrör från just fetma och övervikt. Du verkar inte fatta vad den här pandemin egentligen handlar om.

Det är tjockisarnas pandemi. Är du tjock? Ja men se då för fan till att gå ner i vikt och börja rör på dig. Och sitt inte och vänta på att nåt jävla läkemedelsbolag eller politiker ska rädda din lilla rumpa.

Det kommer inte att hända!
Citera
2021-08-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad ska vi med vaccinpass till när vi slipper tjockisar som korkar igen vården?

Inlagda på IVA från 1:a Juni:

Totalt - 264 vårdtillfällen
Riskgrupp Fetma - 28 vårdtillfällen (10,6%)
Ingen riskgrupp - 93 vårdtillfällen (35,2%)

Nu ska jag applicera antivaxxers logik på detta:

"Ni ser!!! Det är folk i normalvikt och utanför riskgrupper som står för majoriteten av IVA-beläggningarna!!!!! Varför ska man gå ner i vikt när det är normalviktiga som ligger på IVA???"
Citera
2021-08-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004

"Ni ser!!! Det är folk i normalvikt och utanför riskgrupper som står för majoriteten av IVA-beläggningarna!!!!! Varför ska man gå ner i vikt när det är normalviktiga som ligger på IVA???"
Om du har fetma blr du gå ner i vikt oavsett covid eller inte, det är inte direkt bra för en själv att lida av fetma..

Vart vill du komma med ditt inlägg?

Ja det är statistik taget från? Som säger vad? Nuläges rapport? Du får vara lite mer konkret

Då gör att ge ett svar på inlägget : ja det ligger folk på sjukhus/ IVA .. Sedan då?
Senast redigerad av Offermod 2021-08-24 kl. 12:14.
Citera
2021-08-24, 12:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tycker du jag är ivrig? Jag tycker man ska vaccinera sig för att skydda sig själv och andra sköra personer så de slipper råka ut för svår sjukdom eller död. Är det sekteristiskt? Jag har sagt att du kan vänta då du enligt egen utsago har haft sjukdomen och har antikroppar, vilket det såklart inte finns några bevis på. Du har ljugit om ditt leverne tidigare så din trovärdighet är det lite sisådär med.

De som vill skydda sig tar vaccinet? Och de som som inte vill ta det gör det inte. Jag har inte ljugit om någonting. Vad snackar du om? Jag har ingen skyldighet att bevisa någonting på ett anonymt forum.

Covid har jag haft och det var verkligen inget speciellt. Trodde det skulle vara mycket värre... Mer överdrivet virus får vi nog leta efter.
Citera
2021-08-24, 12:12
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nu har ju de flesta som vårdas på sjukshus någon underliggande sjukdom som ofta härrör från just fetma och övervikt. Du verkar inte fatta vad den här pandemin egentligen handlar om.

Det är tjockisarnas pandemi. Är du tjock? Ja men se då för fan till att gå ner i vikt och börja rör på dig. Och sitt inte och vänta på att nåt jävla läkemedelsbolag eller politiker ska rädda din lilla rumpa.

Det kommer inte att hända!

Om folk slutade att dricka, röka motionera regelbundet, så skulle vårdkostnaderna i ett trollslag minst halveras.
Citera
2021-08-24, 12:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det här är ju lite vanskligt då fetma är ett BMI över 30. Du är fortfarande överviktig mellan 25 och 30. Sedan behöver inte BMI säga hela sanningen. Det som är direkt farligt är att gå runt med hängmage (bukfetma) och kan man ha även om man är under 30 i BMI.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Om du har fetma blr du gå ner i vikt oavsett covid eller inte, det är inte direkt bra för en själv att lida av fetma..

Vart vill du komma med ditt inlägg?

Det jag vill säga är att personer utanför riskgrupperna är den enskilt största just nu på IVA - det är inte bara fetton och hjärtsjuka som ligger där.

Kanske ska lägga till ovaccinerade också - ovaccinerade utanför riskgrupperna är den enskilt största på IVA just nu.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Om folk slutade att dricka, röka motionera regelbundet, så skulle vårdkostnaderna i ett trollslag minst halveras.

Ja fast det är ovaccinerades fel att folk ligger på sjukhus.. det vet ju alla
Citera
2021-08-24, 12:15
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Referensgranskning = faktagranskning = det jag skrev.

Att dina åsikter speglar mainstream åsikten behöver du inte föra i bevis.

Du verkar ha en förkärlek för kvalitativa studier, och mäter trovärdighet i antal referenser. Typ "jag har rätt för mina referenser är fler än dina referenser". Jag gissar att du är samhällsvetare.

Du har ju världens läge här. Allt du behöver göra är att visa att din idé har publicerat stöd i tidskrifter som nature eller science. En perspective duger fint.
Citera
2021-08-24, 12:15
Medlem
Citat:
Det jag vill säga är att personer utanför riskgrupperna är den enskilt största just nu på IVA - det är inte bara fetton och hjärtsjuka som ligger där.

Kanske ska lägga till ovaccinerade också - ovaccinerade utanför riskgrupperna är den enskilt största på IVA just nu.
Det kan ju ändras nästa vecka , nuläges bilder är aldrig hållbara i längden. Det kan gå till sämre och bättre , vad man nu anser är bra eller dåligt
Senast redigerad av Offermod 2021-08-24 kl. 12:18.
Citera
2021-08-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Det kan ju ändras nästa vecka , nuläges bilder är aldrig hållbara i längden till sämre och bättre , vad man nu anser är bra eller dåligt

Varför skulle det ändras nästa vecka?

Trenden håller i sig när man kollar tillbaka - det finns inget som tyder på att det helt plötsligt skulle bli tvärt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in