Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Fantasin är djupt osmaklig men väl ok egentligen, även om jag tror en person som inte trycker ner såna tankar kan vara i riskzonen för att omsätta dem i praktiken.
Men var går då gränsen för pedofili?
Går den vid sexchattande med barn?
Går den vid försök att locka barnet till att träffas?
Eller är det ok att träffa och sexprata, så länge inget fysiskt inträffar?
Jag tycker allt ovanstående är fullständigt åt helvete och skulle inte få förekomma, men när övergår det i lagbrott?
Enligt min amatörbefömning av videon finns inga säkra belägg för att mannen begått något brott.
Exakt detta är ett starkt skäl att göra uthängningen.
Om det skulle vara så att han faktiskt aldrig gjort något, men först nu gett sig in på denna bana, då kan uthängningen innebära ett mycket stort värde om den skrämt och förhindrat pedofilen från att våldta ett barn.
Min andra amatörbedömning är att denna gubbe sannolikt våldtagit massor med barn, inklusive sina egna.
Polisen måste få tillräckliga resurser att hitta och kartlägga sådant här.
I detta fall exempelvis, så borde det funnits system som larmat direkt till polisen och de borde agerat innan någon ens hinner hänga ut. Polisen borde haft spejare på plats efter en sådan chat-konversation. Tänk om det faktiskt varit en 12-åring han träffat.
Hade jag varit den 12-åringens förälder och sett chatten, då hade jag väntat på gubben med en bössa.