2021-08-24, 01:33
Medlem
Klossmongos avatar
Hm, men gubben skriver ju "Gör inget som du inte du vill" och "Jag kan inte ligga med dig."
Samt "Jag har aldrig varit med en så ung tjej förut"

Det är ju tjejen som är påstridig.
Citera
2021-08-24, 01:37
Medlem
kompjuters avatar
Har inte sett något avsnitt, men är det som Hansen vs predator som NBC körde i många år med Chris Hansen?
Citera
2021-08-24, 01:50
Medlem
Visst vidrigt alltihop, men samtidigt är det ju Patrik och co som lurar in honom i sexfällan. Påstridig som fan att hon vill knulla honom. Är detta verkligen lagligt?
Citera
2021-08-24, 02:44
Medlem
Trakessons avatar
Väldigt många i den här tråden som tycker att väldigt många andra ska hålla käften.
Hela idén med Flashback är ju yttrandefrihet och att alla ska få komma till tals oavsett om de har rätt eller fel åsikter.

Av den film jag sett från siten verkar det ganska tveksamt tycker jag. Antagligen omöjliggör uthängningen ett åtal och tillvägagångssättet skulle troligen klassas som brottsprovokation.
Om ”gäddan” polisanmäler finns det nog chans att ansvarige utgivaren på siten fälls.
Att man har ett utgivningsbevis betyder inte att man är immun mot åtal eller kan sprida vad som helst.
Nu kanske inte risken är så stor att någon vågar eller orkar driva en juridisk process efter att ha ertappats med fingrarna i syltburken och blivit av med allt, och det är väl det Sjöberg och co räknar med.

Har förövrigt träffat Sjöberg när han tog fel på person och försökte köpa kokain av mig. Jag upplevde honom som synnerligen otrevlig och påträngande och han ville inte acceptera ett nej. Beter han sig på samma sätt när han vill doppa som när han ville ha i näsan kan det vara farligt nära oaktsamhet.
Det är möjligt att han skärpt till sig men när jag träffade honom var han ett drägg.
Citera
2021-08-24, 02:50
Medlem
Ferhs avatar
Lite låg kvalitet på den där uthängningen. Kvinnan som konfronterar honom i filmen låter ju helt hysterisk och galen, och när man läser chatten så är det den där fake-tolvåringen som är kontaktsökande och leder in allt på sex och som antyder att de borde träffas för det.

Ungefär på samma nivå som att ta kontakt med och skriva "hej jag är tolv år ska vi träffas och knulla" till en massa killar, och hänga ut alla som svarar ja som pedofiler.
Citera
2021-08-24, 03:13
Medlem
Vem fan har byggt den där sajten egentligen? Allting ser bara trasigt ut. Vill de ha besökare får de nog ta och investera i en riktig sajt.
Citera
2021-08-24, 03:57
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Till skillnad från ett pucko som du så har hon känslor och empati för de som drabbas av dessa äckliga monster.

Att ge bidrag och visa uppskattning till de som gör ett otroligt viktigt jobb är inte heller så konstigt. Men det förstår ju inte du. Pucko.
Men gud, förlåt mig gumman, visste inte att du hade mens igen. Jag ska tänka på att inte såra dig och resten av Skåne i fortsättningen.

Hur menar du att jag inte har empati eller känslor? För att jag tyckte att det var löjligt av henne att gå full retard när hon har världens chans att få svar?
Citera
2021-08-24, 04:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Så länge de inte låter sina fantasier övergå i riktiga övergrepp så gör de ju ingen skada.
Precis som de som fantiserar om att mörda någon låter fantasin stanna vid just en fantasi.

Fantasin är djupt osmaklig men väl ok egentligen, även om jag tror en person som inte trycker ner såna tankar kan vara i riskzonen för att omsätta dem i praktiken.

Men var går då gränsen för pedofili?

Går den vid sexchattande med barn?

Går den vid försök att locka barnet till att träffas?

Eller är det ok att träffa och sexprata, så länge inget fysiskt inträffar?

Jag tycker allt ovanstående är fullständigt åt helvete och skulle inte få förekomma, men när övergår det i lagbrott?
Citera
2021-08-24, 04:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han är avstängd, varpå det nu är skattebetalarna som får bekosta hans försörjning i fortsättningen. Precis vad Sverige behöver idag. Bra jobbat av Patrik.

Men han fick en näsbränna , det kan vara värt. Om fler agerade houngsfällor åt pedofiler, då kan man utrota det här slöddret.

Visst skall vi vårda pedofiler, men vi har ingen skarprättare i Sverige så vi har inte den rätta kompetesen att ge pedofiler bra vård.
Senast redigerad av Niggers 2021-08-24 kl. 04:35.
Citera
2021-08-24, 05:22
Medlem
Ja hoppas de anlitat en bra advokat och följer lagen så att de kan fortsätta

Även om det ser lite amatörmässigt ut och inte är på ett sätt som ett rättssamhälle ska fungera så stödjer jag verksamheten, eftersom rättssamhället har havererat.

Jag tror de gör nytta, att färre pedon vågar.

Egentligen borde polisen ägna sig åt sådant här och ställa pedofilerna inför rätta, men i sverige går brottslingar fria eller dömda får oskäliga skadestånd medan offren får mindre.

Här är ett av motiven till att jag anser siten behövs, hovrätten friar dömda pedofilvåldtäktsmän genom att använda uppenbart tvivelaktiga resonemang:
https://dumpen.se/2021/08/17/lillae-som-blev-valstagen-pa-skoltoaletten-och-forovaren-blev-frikand/
Citera
2021-08-24, 05:38
Medlem
Glöm inte Jan Axelsson, Flashbacks gundare, som hängde ut *dömda* pedofiler med namn och bild för många år sedsn.

Axelsson dömdes till ett skadestånd till en av pedofilerna som var större än det sammanlagda skadeståndet pedofilen fick betala till de tre barn han våldtagit.

Bra att tänka på både avseende att hänga ut på ett korrekt sätt, och som exempel på att rättssamhället havererat och att pedofiler därför behöver och måste hängas ut.

Aktuell video är ganska bra, gubben har själv röjt sina intentioner och det framgår att det är rätt person. Det är viktigt att inte förtala, och i detta fall behövs inga beskyllningar, folk avgör själva och här är det uppenbart vilket även företaget insett.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Jan_Axelsson_(webbredakt%C3%B6r)
Citera
2021-08-24, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Fantasin är djupt osmaklig men väl ok egentligen, även om jag tror en person som inte trycker ner såna tankar kan vara i riskzonen för att omsätta dem i praktiken.

Men var går då gränsen för pedofili?

Går den vid sexchattande med barn?

Går den vid försök att locka barnet till att träffas?

Eller är det ok att träffa och sexprata, så länge inget fysiskt inträffar?

Jag tycker allt ovanstående är fullständigt åt helvete och skulle inte få förekomma, men när övergår det i lagbrott?
Enligt min amatörbefömning av videon finns inga säkra belägg för att mannen begått något brott.

Exakt detta är ett starkt skäl att göra uthängningen.

Om det skulle vara så att han faktiskt aldrig gjort något, men först nu gett sig in på denna bana, då kan uthängningen innebära ett mycket stort värde om den skrämt och förhindrat pedofilen från att våldta ett barn.

Min andra amatörbedömning är att denna gubbe sannolikt våldtagit massor med barn, inklusive sina egna.

Polisen måste få tillräckliga resurser att hitta och kartlägga sådant här.

I detta fall exempelvis, så borde det funnits system som larmat direkt till polisen och de borde agerat innan någon ens hinner hänga ut. Polisen borde haft spejare på plats efter en sådan chat-konversation. Tänk om det faktiskt varit en 12-åring han träffat.

Hade jag varit den 12-åringens förälder och sett chatten, då hade jag väntat på gubben med en bössa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in