2021-08-26, 09:21
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Vilken märklig inställning. Sexuella inviter för att sedan köra hem barnet i fråga till föräldrarna. Kan man inte bara kontakta föräldrar utan att grooma?

För övrigt så kan ju vem som helst se hur nervös gubben blev. Man behöver inte vara expert på kroppspråk för att förstå att hans intention var allt annat än att köra hem barnet.

Vi vet inte hans motiv. Det är upp till en rättsstat att avgöra det, inte en f.d. höjdhoppare och dennes anhang.

Jag hade också blivit nervös om nån körde upp en kamera i ansiktet på mig, oavsett situation.

Dessutom, vad är det för brott som egentligen har begåtts? 12-åringen finns ju inte. Man kan väl inte åka fast för att sexuellt antasta ett spöke?
Citera
2021-08-26, 09:32
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Du vet ju ingenting om honom eller hans motiv. Han kanske blev orolig när han såg att en 12-åring befann sig på dejtingsajter och ville locka till sig personen genom sexuella inviter, så att han kunde köra hem henne till hennes föräldrar. Jag har själv gjort liknande saker, så inte alls osannolikt.

Det verkar som det mest troliga scenariot.

Hur många gånger har du genom sexuella inviter till underåriga räddat dessa och kört hem dom till sina föräldrar? Du fattar inte att det låter helt absurt i alla andras öron?
Citera
2021-08-26, 09:53
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det verkar som det mest troliga scenariot.

Hur många gånger har du genom sexuella inviter till underåriga räddat dessa och kört hem dom till sina föräldrar? Du fattar inte att det låter helt absurt i alla andras öron?

Det spelar ingen roll hur absurt det låter. Bevisbördan ligger hos anklagaren.
Citera
2021-08-26, 10:52
Avstängd
Problemet är att Patrik Sjöberg upprepar sig, kör samma sak om och om igen. Han borde bredda sin agenda, kanske jaga fortkörare och felparkerare som de gör i Ryssland. Eller assistansfuskare m.m. Det blir lite monotont med pedofiler.
Citera
2021-08-26, 11:13
Medlem
Londoniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Sjöberg hade kunnat gjort det som vuxen och medans tränaren levde.
Tränaren var hans (styv)far

Lite spänd stämning vid frukostbordet när 16-årige Patrick polisanmält "pappa"

Hur många pojkar vågar detta?
Citera
2021-08-26, 11:25
Medlem
Patrik är en go gubbe men verkar inte må så bra ibland om man studerar hans Instagram, förmodligen petar han i sig anabola, iallafall förut.
Citera
2021-08-26, 12:34
Medlem
Stöttar projektet men seriöst nu..
Tittat igenom sidan lite..

Texter på typ 100 ord som avslutas med:
"Vill ni stötta mig och Patrik I vårt arbete så är vi väldigt tacksamma."
Och sedan ett swishnummer.

Får känslan att de drivs av att tjäna pengar här bara, för något speciellt grävande verkar de inte göra förutom att ha stämt träff med EN man eller? Gör de liknande på veckobasis då kan jag förstå om de behöver samla in swishpengar för resor osv men nu får jag känslan av att de bara vill tjäna lite pengar.
För att driva en sådan hemsida kostar inte många kronor per år och skivandets förmåga besitter dom knappats.
Citera
2021-08-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Jo’rå men visst... Det är nog mer troligt att dylika personer begår självmord när de inser hur hatade de faktiskt är än att de skulle bli ”ännu farligare”... Eftersom det är förbjudet att slå ihjäl dem är vägen framåt naturligtvis att driva dem till att självmant ta till repet, du måste släppa den här löjliga idén att precis allt går att fixa med lite kuratorsnack.

Perfekt, om man kan få pedofiler att begå självmord är det ju strålande.
Trash taking itself out.
Citera
2021-08-26, 13:20
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londonium

Hade glömt det. Tror säkert morsan visste det. Det har väl visat sig att en del sportjournalister faktiskt hade misstänkt allting.
Citera
2021-08-26, 13:30
Medlem

Sjöberg var 35 år när styvpappan Nousiainen dog. Dvs han var långt ifrån något barn. Så man kan verkligen fråga sig varför Sjöberg väntade tills Nousiainen dog. Hade han beskyllt Nousiainen medan N. levde hade N. haft möjlighet att försvara sig. Hade varit mera fair play. Död man talar inte.
Citera
2021-08-26, 16:47
Medlem
FetOrvars avatar
Citat:
Du vet ju ingenting om honom eller hans motiv. Han kanske blev orolig när han såg att en 12-åring befann sig på dejtingsajter och ville locka till sig personen genom sexuella inviter, så att han kunde köra hem henne till hennes föräldrar. Jag har själv gjort liknande saker, så inte alls osannolikt. Folkets tribunal ska inte agera polis, domare och bödel. Vi har ett rättssystem som är fullt kapabelt till det.
Obehagligt att ni i pedofillobbyn alltid dyker upp i såna här trådar och ska försvara pedofiler.
Jag skulle gissa att Patrik har stöd av 99% av svenska folket medans dom få som inte stödjer honom är den lilla minoriteten av Sveriges befolkning som är just peddon.
Citera
2021-08-26, 17:17
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Vi vet inte hans motiv. Det är upp till en rättsstat att avgöra det, inte en f.d. höjdhoppare och dennes anhang.

Jag hade också blivit nervös om nån körde upp en kamera i ansiktet på mig, oavsett situation.

Dessutom, vad är det för brott som egentligen har begåtts? 12-åringen finns ju inte. Man kan väl inte åka fast för att sexuellt antasta ett spöke?

Normala män vet hans motiv. Hur går det med din jakt på skolfotokataloger? Vi vet varför du frågar om dem.

(FB) Olagligt att publicera skolfoton?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in