2021-08-23, 22:34
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Delta. Färre restriktioner. Folk har tröttnat på att följa restriktioner. Alla är inte vaccinerade. Vaccinen är inte 100%.. Israel började vaccinera för närmare 9-10 månader sedan så skyddet kanske börjar avta hos de allra äldsta.

Varför har många delar av Europa högre smittotal nu än samma period förra året? Jag gissar att svaret är delta.

Samhället var stängt på de flesta håll för ett år sedan.
Folk verkar ha glömt det.

Hur många pubar var öppna i Uk tex. Hur många diskotek i Israel osv osv.

Delta+öppet samhälle+trött befolkning= dagens situation
Utan vaccin vill jag inte ens föreställa mig hur det ser ut.
Samma sak i Sverige. Hur många 65+ var runt på ens hemester förra året? I år verkar det flesta släppt helt på hämningarna.
Att detta inte skulle märkas vore ju fullständigt galet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Delta. Färre restriktioner. Folk har tröttnat på att följa restriktioner. Alla är inte vaccinerade. Vaccinen är inte 100%.. Israel började vaccinera för närmare 9-10 månader sedan så skyddet kanske börjar avta hos de allra äldsta.

Varför har många delar av Europa högre smittotal nu än samma period förra året? Jag gissar att svaret är delta.
Hehe,vaccinen är inte 100%, kanske dax att skriva vaccinerna är inte ens 20%!
Senast redigerad av overthehead 2021-08-23 kl. 22:41.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Dina siffror visade inte det.

Det finns artiklar som beskriver fenomenet. Sydsvenskan har följt upp det väl.
Citera
2021-08-23, 22:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthetrolls
Barn drabbas hårt av vaccinet: NEW SYNDROME IN CHILDREN CALLED MIS-C
https://www.bitchute.com/video/oiGptN6qX6XL/

Har jag inte läst om, däremot vet vi att barn kan få allvarlig MIS-C av viruset, det har varit känt länge.
Citera
2021-08-23, 22:37
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Biden uppmanar, i samband med att Pfizer fått fullt godkännande, privat verksamhet att införa krav på vaccinering och säger att företag/organisationer skall sätta de ovaccinerade "i strict karantän".

Han har redan tidigare sagt att offentlig sektor kommer att omfattas av krav på vaccinering.

https://youtu.be/vuu96rp8i6s?t=521

Det är lite obehagligt ifall den uppmaningen gäller alla privata företag och organisationer. Det skulle vara mer befogat ifall uppmaningen riktades till verksamheter som har kontakt med personer med nedsatt immunförsvar, såsom vårdgivare. Men för alla privata företag? Nej, det anser jag vara ett galet förslag. Då handlar det inte längre om att skydda sköra medborgare. Då handlar det om att försöka frysa ut medborgare som inte vill vaccinera sig.

I videosnutten berättar Joe Biden att i vissa stater, så får man 100 dollar för att vaccinera sig. Vems pengar är det? Handlar det om att muta medborgarna med deras egna pengar?
Citera
2021-08-23, 22:38
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det är vaxxarna som står för en stor del av smittspridningen.
De som belastar den hårt prövade sjukvården är de som inte vaccinerar sig.
Citera
2021-08-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Det är en del vaccinerade också där men givetvis skriver inte media det eftersom allt handlar om att så många som möjligt ska vaccinera sig.
Citera
2021-08-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har jag inte läst om, däremot vet vi att barn kan få allvarlig MIS-C av viruset, det har varit känt länge.
Så vaccinerade får samma skit av vaccinet som det var tänkt att vaccinerna skulle skydda mot, bra deal!
Citera
2021-08-23, 22:52
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
De vaccinerade slarvar med att tvätta händerna och hålla avstånd så de smittar ner de ovaccinerade.
Framförallt slarvar ovaccinerade med vaccineringen, så de sprider i högre utsträckning än vaccinerade.

Dock, som användaren Siix skrev måste man som vaccinerad vara fortsatt försiktig. Skulle inte vilja smitta ner någon. I synnerhet inte någon ovaccinerad. Man får inte slappna av bara för att man är vaccinerad med Deltavarianten i omlopp.
Citera
2021-08-23, 22:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthetrolls
Så nu är det skattebetalarnas fel att gamla fick spruta med samma
ämne som usa avrättar med...?

Förklara din logik.....

De gamla fick morfin.

Usa avrättar med barbiturater, man ger Pentothal, Pavulon och Kaliumklorid i den ordningen. Om jag inte missminner mig så är det Danmark som tillverkar ett av preparaten.
Citera
2021-08-23, 22:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Så vaccinerade får samma skit av vaccinet som det var tänkt att vaccinerna skulle skydda mot, bra deal!

En bitchutevideo är inte bevis för att barn får MIS-C av vaccinet. Kan du ge en trovärdig länk så ska jag titta på det.
Citera
2021-08-23, 22:56
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Sluta skyll på sjuka människor när det är politikerna som VÄLJER att prioritera andra saker. Vi betalar högst skatt i världen - vi borde ha bäst sjukvård, flest sjukhusplatser, korta vårdköer. Men det har vi inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in