Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-23, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Och med samma resonemang:
Det innebär inte heller att lärare med nödvändighet måste ha lägre lön än de som jobbar i offentliga sektorn.
Det innebär inte heller att vaktmästare med nödvändighet måste ha lägre lön än lärare.
Det innebär inte heller att städare med nödvändighet måste ha lägre lön än vaktmästare.
Det innebär inte med nödvändighet att någon yrkesgrupp måste ha lägre lön än någon annan yrkesgrupp.
Och med kommunismens magi så har alla samma lön, nämligen 8700 kr/månad. Och alla är glada och nöjda för inga orättvisor finns längre kvar.

Du är medveten om att det är en hyfsat liten del av befolkningen som är med och finansierar den offentliga sektorn va?
Om du suddar ut löneskillnaderna mellan dessa grupper så går ekonomin inte ihop.
Ska jag tolka dig som att du anser att offentliganställda med nödvändighet måste ha lägre lön än privatanställda?

Och vem har pratat om att sudda ut löneskillnader? Vill man ha högre lön så är det antagligen för att man tycker lönen är för låg och inte för att man vill sudda ut någon löneskillnad. Men kan lika gärna vilja öka på löneskillnaden mellan t ex vaktmästaren och läraren.
Senast redigerad av Ipsi 2021-08-23 kl. 23:07.
Citera
2021-08-23, 22:59
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Eyyyyy maaan LSD förändrade mitt liv maaaaan. Låter som en nyfrälste som nyss dragit sitt första blås av weed. Polaren som tog iowaska 10 gånger i Colombia pratar bara om trippen när han blir pressad av frågor, för alla över 20 vet hur muppigt det är att säga saker som" den är substansen förändrade mitt liv maaaaaan"
Nu är jag så speciell medans du är bara en vanligt person maaaaan
Har jag tagit LSD svar JAAAA
Har jag rökte alldeles för mkt weed svar JA igen . Skulle jag skriva som en notis att det förändrade mitt liv svaret är NEEEEEEEEEEEJ

Hahhhaa saknar du argument nu din stackare och måste gå på mig som Person i ren panik? 😅😅
Älskar människor som reagerar på det viset.
Är ju tragiskt så sätt när vuxna beter sig som omogna tonåringar.. Så jävla komsiska bara😅

Är det så jävla svårt att stå för vad man säger o tycker?
Istället för ååh nej mitt argument tala emot min egna rimlighet ååh nej jag säger att jag skämta så har jag ryggen fri..
Ååh nej, synad! För det var världens sämsta "skämt" och helt uppenbart vad jag menade.
Ååh nej Fuck
Drar till med personangrepp och försöker misskreditera han och på så vis blir allt han säger nonsens. Jag vinner!, 💪💪💪
Cepa Cepa Cepa ur för jag kan inte äga mina egna ord...

Jisses..
Jag skrev det där för typ 10 års sen för övrigt. Inte för det hör hit.
Lägg ner med tramset hörru
Citera
2021-08-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Hahhhaa saknar du argument nu din stackare och måste gå på mig som Person i ren panik? 😅😅
Älskar människor som reagerar på det viset.
Är ju tragiskt så sätt när vuxna beter sig som omogna tonåringar.. Så jävla komsiska bara😅

Är det så jävla svårt att stå för vad man säger o tycker?
Istället för ååh nej mitt argument tala emot min egna rimlighet ååh nej jag säger att jag skämta så har jag ryggen fri..
Ååh nej, synad! För det var världens sämsta "skämt" och helt uppenbart vad jag menade.
Ååh nej Fuck
Drar till med personangrepp och försöker misskreditera han och på så vis blir allt han säger nonsens. Jag vinner!, 💪💪💪
Cepa Cepa Cepa ur för jag kan inte äga mina egna ord...

Jisses..
Jag skrev det där för typ 10 års sen för övrigt. Inte för det hör hit.
Lägg ner med tramset hörru

Jag argumenterar inte ens mot dig haha
Sorry hoppas du inte tog allt för illa vid, men liksom vem skulle bry sig vad som förändrat ditt liv ?
Aja peac one lov brotha
Citera
2021-08-23, 23:05
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast jag håller inte med dig om att de skulle ha mer att tjäna på detta än vad kvinnor har.
Ingen människa vill vara ekonomiskt beroende av någon annan människa och för kvinnor är detta extra viktigt eftersom de riskerar att dödas, utsättas för våld, sexuellt våld, sexuellt utnyttjande etc. eller hamna i urtrista hemmafruliv och de tar i betydligt större grad också ett ansvar för barn. Dvs att klara sin ekonomi kan betyda liv och död för en kvinna, vilket det faktiskt mer sällan gör för män. De är å andra sidan utsatt för andra hot som ligger utanför relationen med motsatt kön.

Så jag skulle mer säga att det är kvinnor som i grunden "har mer att tjäna" på att vara ekonomiskt oberoende än det är män. Vilket också är ett av skälen till att flickor ser till att få en utbildning. Och mindre så män.

Dom menar ju på i SVT att förmodligen är det här som skillnaderna är som minst mellan man å kvinna.. Ni båda har på sätt å his rätt och nu båda gör ett misstag när ni förbiser dessa "faktum".. De måste klämmas in i bilden annars är bilden missvisande.. Man kan inte handplocka det som passar och förbise det som säger emot. Det är oansvarigt bara.
Keep it real helt enkelt

"Det kan vara farligt att lyssna på vetenskaplig fakta" Vold
Praktexempel på ett riksmongo..
Citera
2021-08-23, 23:09
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Jag argumenterar inte ens mot dig haha
Sorry hoppas du inte tog allt för illa vid, men liksom vem skulle bry sig vad som förändrat ditt liv ?
Aja peac one lov brotha

Är det så jävla svårt att äga sina egna ord??
Förmodligen kommer du dö på sturt om du säger som det är.
"Skämt" 😅 dra den om rödluvan också😅
Jävligt roligt däremot att du sen klämmer ur dig att du läst böckerna själv 😅😅 som om det skulle vara övertygande om att det var ett skämt bara 😅😅
Love it❤️😅
"skämt" haha fyfan det här går inte att hitta på 😅 jävla original du
Citera
2021-08-23, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Dom menar ju på i SVT att förmodligen är det här som skillnaderna är som minst mellan man å kvinna.. Ni båda har på sätt å his rätt och nu båda gör ett misstag när ni förbiser dessa "faktum".. De måste klämmas in i bilden annars är bilden missvisande.. Man kan inte handplocka det som passar och förbise det som säger emot. Det är oansvarigt bara.
Keep it real helt enkelt

"Det kan vara farligt att lyssna på vetenskaplig fakta" Vold
Praktexempel på ett riksmongo..
Varför låtsas du att det är Vold som står för citaten?
Citera
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Fast jag håller inte med dig om att de skulle ha mer att tjäna på detta än vad kvinnor har.
Ingen människa vill vara ekonomiskt beroende av någon annan människa och för kvinnor är detta extra viktigt eftersom de riskerar att dödas, utsättas för våld, sexuellt våld, sexuellt utnyttjande etc. eller hamna i urtrista hemmafruliv och de tar i betydligt större grad också ett ansvar för barn. Dvs att klara sin ekonomi kan betyda liv och död för en kvinna, vilket det faktiskt mer sällan gör för män. De är å andra sidan utsatt för andra hot som ligger utanför relationen med motsatt kön.

Så jag skulle mer säga att det är kvinnor som i grunden "har mer att tjäna" på att vara ekonomiskt oberoende än det är män. Vilket också är ett av skälen till att flickor ser till att få en utbildning. Och mindre så män.

Det kan säkert vara en faktor i vissa fall, men kvinnor som har ett jobb har så gott som alltid en tillräckligt hög inkomst för att ha en god ekonomisk trygghet. I synnerhet om de är gifta då en skilsmässa dessutom innebär bodelning.

Jag är inte alls med på hur kvinnor minskar risken att utsättas för sexuellt våld eller att dödas genom att tjäna mer pengar?
Citera
Medlem
KTM_s avatar
Jordan peterson vs Annie lööf i skavlan

Gender equality paradox
https://youtu.be/k0Bab-Ulctc

"faan petejson gjojde mig till hans slyna" - Annie lööf
Citera
2021-08-23, 23:21
Avslutad
Citat:
Så mycket ”död, hot, våldtäkt, fasa” när det i själva verket bara handlar om det fetade. Du vill inte diska och söker stöd i en ideologi för att försöka komma undan. Låt mig gissa, du vill inte gå ner i vikt heller? Inte ens duscha, antar jag. Ingen man ska minsann komma här och tala om för dig vad du redan vet, att du är undermåligt hustrumaterial. Så sorgligt att behöva se.
Citera
2021-08-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det kan säkert vara en faktor i vissa fall, men kvinnor som har ett jobb har så gott som alltid en tillräckligt hög inkomst för att ha en god ekonomisk trygghet. I synnerhet om de är gifta då en skilsmässa dessutom innebär bodelning.

Jag är inte alls med på hur kvinnor minskar risken att utsättas för sexuellt våld eller att dödas genom att tjäna mer pengar?

Kvinnor med tillräckligt bra egen ekonomi har råd skilja sig.
Har man inte råd att skilja sig, så riskerar man tvingas stanna med våldsam man eller man som kan tänka sig sälja sin flickvän till andra män ex., sånt sker ju också.
Citera
2021-08-23, 23:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Kort svar utan källor: mycket riktigt är det skillnad på män och kvinnor.
Titta bara på muskelgrupper. Män har fler än kvinnor. De mest kända är nacke/axelpartiet och låren.
Män får aldrig celluliter dvs gropar i låren för deras lårmuskler går kors och tvärs i låren istället för bara åt ena hållet som kvinnors.

Män är starkare, har många gånger lättare att bygga muskler och hålla undan fett på kroppen än kvinnor.

Och trots allt detta, så låter man "chicks with dicks", dvs transor, tävla i världsidrotter som kvinnor...
Citera
2021-08-23, 23:39
Medlem
KTM_s avatar
Använder inte exakta citat.
Men i helhet så är det ju vad hon sitter å säger.
Fakta och jag vetenskaplig objektivet vill hon ju undvika och drar till nonsens argument.
Och sitter å hittar på massa skit rent ut sagt om mannen och kvinnans historias. Rena fantasi historier... Hon manipulerar sina argument så pass att det är rena lögner.
Vissa saker stämmer, vissa inte, vissa saker ignorerar hon att ta upp. Små förändring som gör hela världens skillnad.

Manlighet är så jävla ont för en man gjorde det en annan man gjorde så, då är alla männen onda.. Har mannen hjort något bra? Nä det är ju irrelevant tydligen. Svårt att tolka det på annat sätt när hon så uppenbarligen undviker det.

Kvinnor röstade tydligen själva för sin rösträtt i riksdagen.. Att vi män haft rösträtt i typ 10 år längre än kvinnan hör inte med saken å göra eller att det gick så kort tid efter mannen fått rösträtt som kvinnorna fick rösträtt pratar man inte om för det talar ju emot agendan..
Kungen var en man alltså hade alla män rösträtt även om 99% av alla män inte hade de så spelar det ingen roll. Räcker med en liten bråkdel för att det ska räknas som alla män enigt feminist logiken..

Så tröttsamt beteende..
Vetenskap passar inte Vold för vetenskap talar emot hennes politiska åsikter.
Pinsamt bara..
Ska hon försöka övertala oss att trädet är en bajskorv 😅 jag är inte den smartaste av alla människor det medger jag.. Men så jävla trög är jag inte.

Kan inte ni feminister prata lite om alla ss fruar som tog hem judeskin för att dekorera hemmet eller sälja? Som ex lampskärmar av judeskin väldigt trendigt bland nazi ladies på den tiden.
Finns massvis kända exempel på facist kvinnor.. Men inte ett ord om dessa. Eller så viftas det bort som obetydligt enstaka kommer inte hända igen grej, eller så skylls det över på mannen i vanligt måne..

Man ond, man med vapen farlig, kvinna dödad av man. Kvinna liten och skär. Kvinna oskyldig och utnyttjad...
Det komiska med feminister är ju hur ni inte förstår vad att ni beter er precis på det viset som ni själva menar på kämpar emot..
Eran egna själv skapta fiende mao..
Komiskt och tragiskt samtidigt.
Når ska ni förstå att allt ni tror på saknar verkligheten..
Rena fantasier är vad det är.
Vi män är inte onda monster..
Jisses
Senast redigerad av KTM_ 2021-08-23 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in