2021-08-23, 23:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Din avslutning är mycket bra. Och: Hur sannolikt är det att en till tjej skulle ha haft exakt likadana byxor på sig som Helena hade på sig? Och som skulle ha bott åt exakt samma håll?

OM det inte var Helena, så kanske det var en annan färgsättning på dessa byxor, men väldigt lika. Men det kanske vi aldrig kommer att få svar på.

Det har ju skrivits tidigare i tråden om att liknande byxor var inne runt den tiden och att de såldes på marknader. Själv minns jag inte att jag hade just sådana byxor, men det beror väl på vilken smak/stil man har. Helenas byxor ska ju vara köpta i Grekland. Och fanns det att köpa liknande byxor i Sverige, så finns ju den möjligheten att det inte var Helena vittnena såg. Men, som sagt, varför då inte "anmäla" sig till polisen och påtala detta, för att klargöra att det inte var Helena de såg?
Citera
Medlem
Baisers avatar
Kan det vara så att man hittat kroppen?
Citera
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Detta händer dock hela tiden. Inte alls ovanligt. Det är precis den dynamiken som ligger bakom "tjuvheder"-moralen och "golare har inga polare"-bullshiten. Speciellt i USA där du kan förhandla fram en "pledge" med förmildrat straff.

Det ger ju sig självt att det blir svårt att hålla koll på alla de,gånger det inte sker, eftersom det då inter kommer fram något. (Sedan har vi fallen då de skyller på varandra, men det är ju en annan fråga.)
Citera
2021-08-23, 23:03
Medlem
Troians avatar
Jag är inte säker på att riktigt förstår mig på Aka***stigen 11. CL är den enda på adressen som inte har något lägenhetsnummer angivet på ratsit.se, men i nedanstående lägenheter är andra personer skrivna.

1101
1102

1201
1202

1301
1302

1401
1402

Kan det finnas en 1001 också? Finns en sådan på Akaciastigen 9 och 13. Det betyder i så fall att CL kanske bor på bottenplan, vilket då också är i linje med bilden som publicerats på Expressen.se
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det ger ju sig självt att det blir svårt att hålla koll på alla de,gånger det inte sker, eftersom det då inter kommer fram något. (Sedan har vi fallen då de skyller på varandra, men det är ju en annan fråga.)

Jo. Svårt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej, det är inte dessa vittnen (för visst sades det väl i ett Efterlyst-avsnitt att det var två?).

Det är en uppgift som jag har fått. Det har väl nämnts i tråden också för en del år sedan?

Jag kan inte komma ihåg att jag läst i tråden om det första brovittnet, inte heller i något Efterlyst-avsnitt.
Citera
2021-08-23, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser

Tvek. Det är något annat de har. Typ hemtjänstpersonal som har hittat något komprometterande och ringt polisen.
Citera
2021-08-23, 23:06
Medlem
Kan svära på att jag någon gång under dagen läste/såg information gällande att DNA från det som tros vara gärningsmannen har körts mot något slags register och därefter gett träff. Är det jag som har en felaktig minnesbild eller är det därför som mannen nu är skäligen misstänkt? Det är trots allt relativt allvarligt med tanke på den tid som gått.
Citera
2021-08-23, 23:07
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är inte säker på att riktigt förstår mig på Aka***stigen 11. CL är den enda på adressen som inte har något lägenhetsnummer angivet på ratsit.se, men i nedanstående lägenheter är andra personer skrivna.

1101
1102

1201
1202

1301
1302

1401
1402

Kan det finnas en 1001 också? Finns en sådan på Akaciastigen 9 och 13. Det betyder i så fall att CL kanske bor på bottenplan, vilket då också är i linje med bilden som publicerats på Expressen.se

Kanske någon slags ”social housing”? En gärningsmannaprofil skulle nog innehålla mycket av det som stod i AB:

https://www.aftonbladet.se/a/28vQRv

Citat:
Hans tillvaro framstår som mycket enslig och skral. Han har en väldigt låg inkomst och enligt Kronofogden genomgick han en skuldsanering 2019. Vad han har för sysselsättning är oklart. Mannen drev tidigare en egen firma som lades ner av bolagsverket för några år sedan då företaget hade varit inaktivt i ett decennium.
Citera
2021-08-23, 23:08
Medlem
Går det att se vilka bilar han ägt och alternativt äger idag?

Tror någon typ av ny bevisning framkommit.
Citera
2021-08-23, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Näää.
Citera
2021-08-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Kan svära på att jag någon gång under dagen läste/såg information gällande att DNA från det som tros vara gärningsmannen har körts mot något slags register och därefter gett träff. Är det jag som har en felaktig minnesbild eller är det därför som mannen nu är skäligen misstänkt? Det är trots allt relativt allvarligt med tanke på den tid som gått.
Tveksamt, inte omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in