2021-08-23, 12:41
Medlem
Avlanss avatar
Sven Olof Malmqvist (moderator och pojkvän till Marie Lustig) är den verkligen han själv som skriver eller är det Lustig som använder hans konton? Inläggen är identiska.
Citera
2021-08-23, 12:43
Medlem
Avlanss avatar
Det här var nog det mest störda jag läst på länge….

Annette ”Advokat” Johansson ”Sven-olof Malmqvist men när de behöver en jäkla bra jockey! Då - ooohhhh va de gillar sydamerikaner helt plötsligt! De behöver inte lära sig svenska och inte passa in i normen.”

Lustigs toyboy…. ” Annette Johansson vad menar du
Det finns väl inte racistiskt
tänkande hos galopp människor?”
Citera
2021-08-23, 12:44
Medlem
Avlanss avatar
Finns det någon sydamerikansk jockey som inte är född här men pratar svenska? Aldrig hört. Många har ju varit här ett bra tag. Finns väl ingen rasism mot dem från galoppfolk?
Citera
2021-08-23, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Finns det någon sydamerikansk jockey som inte är född här men pratar svenska? Aldrig hört. Många har ju varit här ett bra tag. Finns väl ingen rasism mot dem från galoppfolk?

De gör ju sitt jobb, drar in pengar till smör och bröd och lever inte på bidrag som många andra invandrare, så varför skulle de utsättas för rasism? Sen finns det ju en och annan som beter sig svin och man kan ju tycka att jockeys som varit här i många år kan lära sig svenska precis som tränare (Castro, Ramallo m.fl.). Undrar om De Burca kommer att lära sig svenska någon gång.
Citera
2021-08-23, 13:52
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
De gör ju sitt jobb, drar in pengar till smör och bröd och lever inte på bidrag som många andra invandrare, så varför skulle de utsättas för rasism? Sen finns det ju en och annan som beter sig svin och man kan ju tycka att jockeys som varit här i många år kan lära sig svenska precis som tränare (Castro, Ramallo m.fl.). Undrar om De Burca kommer att lära sig svenska någon gång.

Britter/irländare har inte svårt för att lära sig svenska.

Han ska ju bli pappa så det lär han nog göra inom sinom tid.
Citera
2021-08-23, 13:56
Medlem
Avlanss avatar
Frågar du en ung tjej om vad hon tycker om sydamerikaner, så får du antingen till svar att det är det bästa som någonsin hänt henne. Eller att de är jävligt lömska.

Har nog aldrig sett en sydamerikan trava lätt förresten
Citera
2021-08-23, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Sven Olof Malmqvist (moderator och pojkvän till Marie Lustig) är den verkligen han själv som skriver eller är det Lustig som använder hans konton? Inläggen är identiska.

Saxat från Twitter:

"Isa
@livet_liksom
·
7h
Han är man och han är min, men vi är inte gifta. Varför kan jag ändå inte säga ”min man”? Som engelskans ”my man”?
Måste jag säga ”min kille”?!🙄

(”Pojkvän” går bort helt!! Jag är inte 15 liksom)"

Kan man säga att han är Lustigs gubbe fast de inte är gifta? Pojkvän känns inte rätt ...
Citera
2021-08-23, 14:35
Bannlyst
Var finns alla hästar? Eller finns de inte?

5 startanmälda till SM Classic!

I övrigt ovanligt välfyllda löp.
Senast redigerad av rammakaren 2021-08-23 kl. 14:39.
Citera
2021-08-23, 14:36
Bannlyst
Men vi får i alla fall se Silent Night i SM Sprint!
Citera
2021-08-23, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikirk
Stroxx Carlras. Vilken jäkla häst!!!!

Starkt att ta hem två derbyn, dessutom på olika underlag. Inte många som gjort det. Men det var ändå en ganska svag upplaga av Norsk Derby och jag tyckte nog att han presterade ett par kilo sämre än de 88 som han står i sedan Svenskt Derby. Var väl en likvärdig insats på cirka 86. Nu hoppas vi att han höjer sig och så småningom växer in i den äldre eliten, så att vi får njuta av hans insatser under de kommande åren.
Citera
2021-08-23, 22:49
Medlem
Avlanss avatar
Vem jobbar Luis Santos för nu?
Citera
2021-08-23, 22:54
Medlem
Avlanss avatar
Sparkades Santos från Sjökvist? Jobbade han inte för Henrik Engblom för något år sedan? Därefter Lars Kelp och Kahlil De Burca? Varför byter han arbetsgivare så ofta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in