2024-07-05, 19:20
Medlem
Önskar även Rebecca Stålhandske snabb läkning!
Citera
2024-07-06, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrickPonies
Önskar även Rebecca Stålhandske snabb läkning!

Vad har Rebecca råkat ut för?
Citera
2024-07-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alydar
Vad har Rebecca råkat ut för?
Nån fraktur, hon hoppar på kryckor.
Citera
2024-07-07, 18:46
Medlem
Grattis PA till segern i det Polska derbyt! 🏆
Citera
2024-07-08, 13:13
Medlem
Startlistan till Svenskt Derby är här!
1 Schamyl - Sandro De Paiva
2 Great Wish -
3 Indian Rags - Ulrika Holmqvist
4 Zidane - Silvestre De Sousa
5 Giovanni Torkdahl - Jacob Johansen
6 Mendel's Rock - PA Gråberg
7 Lord Mountbatten - Pat Cosgrave
8 Morradi - Oliver Wilson
9 Masters Call - Andreas Tapia Dalbark
10 Jaguar BF - Annie Nilsson Lindahl
11 If He Says So - Elione Chaves
12 Sir Brego - Nicolaj Stott
13 Streetfightin' Man -
14 Exit To The Moon - Carlos Lopez
Citera
2024-07-08, 15:22
Bannlyst
Citat:
Startlistan till Svenskt Derby är här!
1 Schamyl - Sandro De Paiva
2 Great Wish -
3 Indian Rags - Ulrika Holmqvist
4 Zidane - Silvestre De Sousa
5 Giovanni Torkdahl - Jacob Johansen
6 Mendel's Rock - PA Gråberg
7 Lord Mountbatten - Pat Cosgrave
8 Morradi - Oliver Wilson
9 Masters Call - Andreas Tapia Dalbark
10 Jaguar BF - Annie Nilsson Lindahl
11 If He Says So - Elione Chaves
12 Sir Brego - Nicolaj Stott
13 Streetfightin' Man -
14 Exit To The Moon - Carlos Lopez

Bra klass överlag med många hästar på hcp 83-86 vilket gör det ganska öppet. Pat Cosgrave upp på Lord Mountbatten är intressant. Det är min spontana förstahäst, men nu ska jag analysera derbyt och de andra löpen hela beckan och titta i lopparkivet tills ögonen blöder.

Bra anmält till ramlöpen också.

Ayani i Valley Chapel Memorial ska bli intressant.

Spännande Zawawi Cup med flera hästar som vill springa i ledningen.
Citera
2024-07-08, 17:33
Medlem
Mycket kommer att hänga på dagsform och löpningsförlopp. Vem håller huvudet kallt och vem står ända in i mål? Jag kommer nog inte plocka ut en favorit innan jag sett nedstartsgaloppen.

Om hjärtat får bestämma hade det varit en rejäl bonus om något av följande blir facit.
1: En kvinnlig segerjockey för första gången.
2: Jacob Johansen vinner sitt första Svenska Derby.
Bubblare: Mr Ascot ska väl också få en derbyseger någon gång.
Citera
2024-07-08, 20:29
Bannlyst
Citat:
Mycket kommer att hänga på dagsform och löpningsförlopp. Vem håller huvudet kallt och vem står ända in i mål? Jag kommer nog inte plocka ut en favorit innan jag sett nedstartsgaloppen.

Om hjärtat får bestämma hade det varit en rejäl bonus om något av följande blir facit.
1: En kvinnlig segerjockey för första gången.
2: Jacob Johansen vinner sitt första Svenska Derby.
Bubblare: Mr Ascot ska väl också få en derbyseger någon gång.

Jojo, visst ska man vänta till nedstartsgaloppen innan man väljer sin vinnare i derbyt, men man vill ju också försöka vara med och dela på jackpottmiljonerna på GS75.

Har inte hört något gnäll från travfolket om att "travspelarnas pengar" förs vidare till en galopp-GS75, men det kommer nog längre fram i veckan på X och andra ställen.

Ska man inleda med spikar på Tic Tac och Mystery Night?
Citera
2024-07-09, 12:06
Bannlyst
50 sökande till det ett jobb som varit ett självmordsuppdrag det senaste decenniet är ganska bra.

Vi önskar Björn Nilsson stort lycka till. Vem vet, kanske blir han långvarig och räddar den svenska galoppsorten. Jag hoppas det i alla fall. Hoppas inte talet om "transparens, kommunikation och delaktighet" bara är tomma ord.
Citera
2024-07-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
50 sökande till det ett jobb som varit ett självmordsuppdrag det senaste decenniet är ganska bra.

Vi önskar Björn Nilsson stort lycka till. Vem vet, kanske blir han långvarig och räddar den svenska galoppsorten. Jag hoppas det i alla fall. Hoppas inte talet om "transparens, kommunikation och delaktighet" bara är tomma ord.
Jag undrade just om det inte skulle komma någon ny VD snart. Hoppas han har kapacitet och uthållighet att driva Svensk Galopp i rätt riktning. Välkommen och lycka till, Björn!
Citera
2024-07-09, 19:06
Bannlyst
Oviss sprinteruppgörelse i Zawawi Cup, men är det ändå inte lite upplagt för favoriserar för Aphelios?

Många som vill till tät så det blir nog uppskruvad tempo. Aphelios brukar ridas strax bakom täten och sätter in spurten på slutet. Första på dirttrack kan ställa till det, så någon spik är han väl int? Gått bra på allweather i England, men det här är något annat. Jag tror han grejar underlaget, men det finns bättre spikar.
Citera
2024-07-10, 20:06
Bannlyst
Kanske kan man inleda med tre spikar?

Hur jag än vrider och vänder på Consolation så blir Tic tac segraren. Löper jämnt på 78-79 och jag ser ingen som uppenbart kommer höja sig till den nivån. Möjligt att Lantana Camara löper bättre på Jägers dirttrack än Bro Parks, men räcker det? Chappel har inte visat något som gör den till en trolig segrare här. Skrällbudet är i stället Gadd som kan höja sig rejält. Jag tror dock ändå inte han rår på Tic tac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in