2021-08-23, 21:03
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Inget?

Hm ok.

Då måste de nya bi-effkterna som upptäcks varje månad redan vara kända eller? Hmmm.

Tyst bara.

Vilka är dessa bieffekter? Är det något som dina konspirationskontakter i Ryssland viskat till dig?

Hörde förresten att Australien inte finns på undersidan.. De som påstår sig bo där är anställda av CIA som skådisar.
Citera
2021-08-23, 21:07
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du tycker alltså att naturlig immunitet och dess roll inte är en genuin fråga?

Det är en stor fråga och något annat har jag aldrig hävdat. Du citerar ju vad jag skrev längre ned, så vad får dig att anta att jag menat de du framför här?
Svara gärna på det.
Citat:

Det märks att du inte har någon vidare koll på biologi.

Nä men oj vad ont det gör att få detta skrivet till mig från dig. Ajajaj. Nu fick mitt självförtroende sig en redig törn. Bäst jag håller tyst för att inte göra bort mig inför den intellektuelle giganten MachDiamonds.

Citat:

Naturlig immunitet är givetvis att föredra framför vaccin. Vaccinen ger ju knappt något skydd att tala om eftersom det avtar snabbt och är känsligt för varianter. Om man är frisk och yngre än 60 år så är risken minimal med infektion. Vinsten är >99% effektivt skydd som tål alla varianter hittills, och då slipper man ta någon spruta alls.

Och på flashback lägger lallare som du upp inlägg i ämnen du saknar kunskap i.

Du jobbar hårt för att polarisera. Inte svårt att gissa vem du jobbar åt.
Jag har aldrig dolt vad jag jobbar med. Jag jobbar på ett universitetssjukhus. Vad jobbar du med? Vilka jobbar du för?
Som jag skrev är detta en fråga för foliehattar bl.a på bitchute. Q. E. D.
Senast redigerad av MrArtur 2021-08-23 kl. 21:13.
Citera
2021-08-23, 21:07
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthetrolls
Vart någonstans? I Israel så var det ju fler vaccinerade på sjukhus....

I många länder har vaccinet skapat massdöd, enligt offentlig statistik!
https://threadreaderapp.com/thread/1386179473524019204.html

Fy fan vilka idioter det finns!

Nej. Vaccinet har inte skapat massdöd.. men du tror väl på detta.
Den ryska björnen är stolt över dig
Citera
2021-08-23, 21:13
Medlem
fuckthetrollss avatar
Citat:
Vart någonstans? I Israel så var det ju fler vaccinerade på sjukhus....

I många länder har vaccinet skapat massdöd, enligt offentlig statistik!
https://threadreaderapp.com/thread/1386179473524019204.html

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Fy fan vilka idioter det finns!

Nej. Vaccinet har inte skapat massdöd.. men du tror väl på detta.
Den ryska björnen är stolt över dig

Vad har ryssland med vaccindöda att göra?
Har de länderna använt ryskt vaccin??

Statistiken visar att massdöd inträder samtidigt som vaccinering påbörjas.
Citera
2021-08-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Som jag skrev är detta en fråga för foliehattar bl.a på bitchute. Q. E. D.

Var försiktig med vem du kallar foliehatt.. de senaste två årens händelser har visat att skillnaden mellan vad som är sant och det vad en foliehatt säger ofta är ungefär 6 månader
Citera
2021-08-23, 21:17
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Vad har ryssland med vaccindöda att göra?
Har de länderna använt ryskt vaccin??

Statistiken visar att massdöd inträder samtidigt som vaccinering påbörjas.
Ja, Ryssland betalar för att få sådan desinformation som sprids här på Flashback, alldeles gratis får man väl anta.
https://www.reuters.com/technology/facebook-removes-russian-network-that-targeted-influencers-peddle-anti-vax-2021-08-10/

https://www.bbc.com/news/blogs-trending-57928647

https://www.rferl.org/a/russia-pfizer-covid-disinformation-serebryanskaya-murky-vaccine-influencers/31277170.html

Känns det bra att ha uppfattningar i viktiga frågor som Ryssland betalar för att få ut?
. Känns det bra att jobba gratis för dessa ryssar?
Citera
2021-08-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Inte jag men jag förmodar att de som jobbar på Vårdförbundets tidning, Vårdfokus vet vad de pratar om: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fler-chefer-och-administratorer-inom-varden

Ett citat: ”Medan antalet sjuksköterskor minskar i flera landsting och regioner, har samtidigt antalet höga chefer och administratörer ökat med nästan 36 procent”.
Slutklämmen är intressant: ”För att vi ska klara av vården framöver tror jag inte lösningen är att anställa fler utan det är att titta på andra arbetssätt och arbetsgrupper.”

Men du kanske jobbar med administration i vården och inte håller med?

Siffran 36% är fö intressant, läste någonstans (eller hörde på radion) att sjukhus i Storbritannien som gått på New public management ökade kostnaden för administration med ungefär samma andel.
Nej jag är ssk och vill ha fler kollegor på äldreboendena.

NPM tror jag inte på för vårdens del.
Citera
2021-08-23, 21:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Det är stor skillnad. Vi befinner oss i ett akut skede av en pandemi där personer som väljer att inte vaccinera sig riskerar driva sjukvården till kollaps.

Går inte att jämföra med rökning, som leder till en mer konstant belastning på vården, som vi lätt kan planera kring.

Vaccinet (Pfizers) har ju gått igenom kliniska studier och är fullt godkänt av FDA https://www.bbc.com/news/world-us-canada-58309254

Hundratals miljoner personer har ju vaccinerats redan.

Hade inte riskerna med covidinfektion med stora mått övervägt riskerna med vaccination, så hade FDA naturligtvis inte godkänt vaccinet.

Du har inte fattat vad det handlar om. Covid-19 i sig är inte problemet. Det är alla underliggande sjukdomar och dålig folkhälsa som är det stora bekymret. Och nu finns det ett vaccin som verkar fungera bra och riskgrupperna är mer eller mindre fullvaccinerade vid det här laget.

Men att alla skulle behöva vaccinet håller jag under inga omständigheter med om. Barn ska verkligen inte ha det.
Citera
2021-08-23, 21:29
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo det är precis vad jag gör om du inte läst vad jag skrivit i tråden. Det är snarare restriktionerna som har hälsorisker än själva viruset.

Jag har läst ganska många av dina inlägg. Du är en mycket engagerad virus-anhängare. Du är motståndare till åtgärder mot viruset. Ja, restriktionerna har hälsorisker. Dom hälsoriskerna är priset man betalar för att man ha varit så dum att man har välkomnat ett nytt och okänt virus.

Citat:
Ska vi inte tillämpa försiktighet med vacciner menar du? Är du dr mengele eller vad är det frågan om? De allra flesta klarar av att hantera detta virus helt utan några större problem.

Jo, jag anser att man ska tillämpa försiktighet med vacciner. Men jag vill tillämpa samma försiktighet med virus. Du är väldigt ivrig att framställa viruset som ofarligt, enbart baserat på andelen överlevare. Men du är inte villig att bedömma vaccinet på samma sätt. Då blir försiktigheten viktig för dig.

Vad är orsaken till denna extremt selektiva försiktighet? Är virusets välbefinnande din högsta prioritet? Eller tramsar du bara?

Citat:
Jaha hur ska det gå till tänkte du?

Nu är det för sent att undvika viruset. Det skulle ha gjorts i början av 2020. Men redan i ett mycket tidigt skede, så bestämde Folkhälsomyndigheten att viruset skulle välkomnas till Sverige. Dom ansåg att det var en vetenskaplig strategi.
Citera
2021-08-23, 21:32
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Var försiktig med vem du kallar foliehatt.. de senaste två årens händelser har visat att skillnaden mellan vad som är sant och det vad en foliehatt säger ofta är ungefär 6 månader
Vi vet. Labbhypotesen exempelvis.
Den är ni övertygade om numera. Det krävs inte så mycket för att övertyga er.

Ni länkar till bitchute och menar att publicerad forskning är resultatet av en gigantisk världsomspännande konspiration finansierad av Gates och andra. De som lyfter fram publicerade artiklar som referenser blir ständigt anklagade för att vara lättlurade och att vi ska följa pengarna och liknande.MSM-får (ingen vetenskap publiceras dock i msm).

Sedan, helt plötsligt kommer en artikel som visar att vaccinerade har samma ct - nivåer som ickevaccinerade vid genombrottsinfektioner.

Då jävlar vänder ni kappan "Denna är PEER REVIEWED!!11"

Samma sak med att corona skulle komma från ett labb i Wuhan. Basha trovärdig media, som Reuters, AP och även Science.

När de sedan tar upp vissa möjligheter att det möjligtvis kan finnas en möjlighet att viruset resulterat från ett sådant labb, då finns det inget som kan övertyga er annat längre.

Trots att artiklar som denna publiceras med jämna mellanrum, denna från förra veckan:
https://science.sciencemag.org/content/early/2021/08/16/science.abh0117

Då är vi tillbaka till den vetenskapliga konspirationen.

Det är som ett gigantiskt klaffsystem där varje liten sak förs högst upp i trovärdighetstunneln för att aldrig ta sig ned igen oavsett vad. Där klaffarna består av en gigantisk konfirmationsbias. Osäkerheter accepteras aldrig. Allt har ett svar. Saknar något tydliga svar är det ok att hitta på eller greppa efter halmstrån som sedan får bära hela tyngden.

Självklart är hypotesen om labbet något som tilltalar foliehattar som är svaga för det sensationella. Det är en självklar konspirationsteori att skapa och följa. Läckan ska gärna vara uppsåtlig också och syfta till att ta över världen medelst vaccin. På något sätt. En del säger microchip.
Senast redigerad av MrArtur 2021-08-23 kl. 21:44.
Citera
2021-08-23, 21:40
Medlem
Borås sjukhus redan upp i stabsläge nu. Vaccinet verkar fungera sådär.
Citera
2021-08-23, 21:56
Medlem
AndersTengells avatar
Kan någon förklara varför Israel har dubbelt så hög dödssiffra än för ett år sedan?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/israel/

2020-08-23: DAILY DEATHS 15
2021-08-22: DAILY DEATHS 55

Även om vi sprider ut deras senaste dagars dödsfall på några dagar så ser det ut som att det dör mycket fler nu trots vaccin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in