2021-08-22, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nej, det är vad du "tror" gäller i Sverige, men det egna ansvaret "agensen" kommer du aldrig kunna friskriva dig ifrån.
Lite som att köra hoj utan hjälm eller åka bil utan bilbälte med någon som kör på fyllan och väldigt mycket över hastighetsgränserrna.

Det här är en an de där sakerna som gör att jag ser er som omogna små barn, som inte kan växa upp och ta lite eget ansvar.

Det är trots allt er egen säkerhet det handlar om.

Måste det finnas en lag för att du ska förstå konceptet ta eget ansvar, minimera risker för din egen säkerhet?

Måste man sätta galler och burar runt vilda djur på Zoo?
En del kan inte hjälpa att de saknar spärrar, fattar du inte det?
Det är tack vare sådana som du som våldtäktsmän slipper utvisning, "de kan ju inte hjälpa det".
Citera
2021-08-22, 17:50
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugenpresse
Acceptera verklighet din barnlösa hagga.

Typiskt svenska kvinnor som knappt har någon erfarenhet utanför deras fittorienterade manligt finansierade skattebubbla. Snälla rara gumman, återkom när du har fått uppleva någon form av uppförsbacke. Du har blivit serverat pengar och möjligher hela ditt patetiska liv. SNÄLLA!
Ursäkta?
Vad vet du om mitt liv och om mina "uppförsbackar"?
Senast redigerad av Chrisma 2021-08-22 kl. 17:59.
Citera
2021-08-22, 17:56
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Sedan skulle jag vilja höra hur din syn på feminism skiljer sig från vänsterns feminism.
Jag kan ju börja med att jag inte håller med dem angående aborter eller LBQT-frågor.
Jag tror ju inte heller att traditionella könsroller är dåliga för alla kvinnor.
Citera
2021-08-22, 18:38
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Män var länge privilegierade på många sätt, så ni har inte behövt en rörelse på samma sätt som kvinnor.
Det är nog därför du inte känner att någon talar för dig.

Det kan ju vara möjligt, men nu råkar jag inte tillhöra vänstern.
De har inte monopol på att vara feminister.
Män är inte privilegierade av marsmänniskor. Män är privilegierade av sig själva. Vi startar IT-firmor och får hög lön och 10000 exempel till.

Jag har alltid undrat vem som beslutat om den här privilegierna. Och vem som förtryckt kvinnor. Och i så fall varför just kvinnor blev förtryckta och inte män. Kanske kan TV-serien ge svar på detta.
Citera
2021-08-22, 18:39
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är tack vare sådana som du som våldtäktsmän slipper utvisning, "de kan ju inte hjälpa det".
75% av alla våldtäkter begås av invandrare och flyktingar. Gissa vilket kön som kallat hit dem.
Citera
2021-08-22, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
75% av alla våldtäkter begås av invandrare och flyktingar. Gissa vilket kön som kallat hit dem.
Så hur ska vi lära dem och Flickfotograf att i Sverige har kvinnor rätt att gå hur och var de vill utan att de får skylla sig själva för att de våldtar dem?
Citera
2021-08-22, 20:25
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Så hur ska vi lära dem och Flickfotograf att i Sverige har kvinnor rätt att gå hur och var de vill utan att de får skylla sig själva för att de våldtar dem?
Det enklaste är kanske att inte vara så himla positiv till invandring? Att ha långa straff för brottslingarna? Många poliser som jagar dem? Dvs ett manligt tänkande.

I övrigt hänger man inte upp sin Rolex i garderoben när man går in på restaurang eftersom det kan finnas folk som tar den. Man får inte vara hur naiv som helst med saker av värde, inklusive kvinnor med sina egna kroppar.
Citera
2021-08-22, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det enklaste är kanske att inte vara så himla positiv till invandring? Att ha långa straff för brottslingarna? Många poliser som jagar dem? Dvs ett manligt tänkande.

I övrigt hänger man inte upp sin Rolex i garderoben när man går in på restaurang eftersom det kan finnas folk som tar den. Man får inte vara hur naiv som helst med saker av värde, inklusive kvinnor med sina egna kroppar.
Jaså, tror du Flickfotograf och hans bröder fattar då att i Sverige får inte kvinnor skylla sig själva för att de våldtar dem?
Citera
2021-08-23, 00:32
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Är du helt hjärndöd, din dumme fan?
Hade det varit för mig hade våldtäktsmän automatiskt först blivit av med bollarna och SEN kastats ut till vargarna. Eller släppts i en valfri öken i närheten av där de kom ifrån.

Men nu när ett hej på gatan är väldtäkt, liksom prinsens kyss på Törnrosa, slutar jag helt bry mig.

Det blev liksom en varg för mycket med MeToo. Och med samtyckeslagen.

Jag skiter väl i om du blir våldtagen?

Vad skulle jag ha för att riskera liv och hälsa för att förhindra det för dig?

För att någonsin återfå respekten behöver du förtjäna den.
Manshat, systematiskt, institutionellt och som den nya katekesen duger inte.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-08-23 kl. 00:34.
Citera
2021-08-23, 00:47
Avslutad
Citat:
Är du helt hjärndöd, din dumme fan?
Hade det varit för mig hade våldtäktsmän automatiskt först blivit av med bollarna och SEN kastats ut till vargarna. Eller släppts i en valfri öken i närheten av där de kom ifrån.

Men nu när ett hej på gatan är väldtäkt, liksom prinsens kyss på Törnrosa, slutar jag helt bry mig.

Det blev liksom en varg för mycket med MeToo. Och med samtyckeslagen.

Jag skiter väl i om du blir våldtagen?

Vad skulle jag ha för att riskera liv och hälsa för att förhindra det för dig?

För att någonsin återfå respekten behöver du förtjäna den.
Manshat, systematiskt, institutionellt och som den nya katekesen duger inte.
Har jag bett dej att bry dig det minsta lilla om ifall någon blir våldtagen? Har jag bett dig att riskera liv och hälsa? Jag har inte ens bett dig lyfta ett lillfinger.

Jag har frågat dig vad som ska till för att du och dina brorsor ska fatta att i Sverige har kvinnor rätt att gå klädda hur de vill var de vill utan att få skylla sig själva.

Men nu fick jag kanske nån typ av svar, det som krävs för att ni ska fatta är alltså att bli av med bollarna och sen kastas ut till vargarna, eller släppas i en valfri öken.
Citera
2021-08-23, 11:45
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Har jag bett dej att bry dig det minsta lilla om ifall någon blir våldtagen? Har jag bett dig att riskera liv och hälsa? Jag har inte ens bett dig lyfta ett lillfinger.

Jag har frågat dig vad som ska till för att du och dina brorsor ska fatta att i Sverige har kvinnor rätt att gå klädda hur de vill var de vill utan att få skylla sig själva.

Men nu fick jag kanske nån typ av svar, det som krävs för att ni ska fatta är alltså att bli av med bollarna och sen kastas ut till vargarna, eller släppas i en valfri öken.
Ja, du fick ett svar.
Jag skiter i om du blir våldtagen.

Feminismen och patologiska altruister har tagit in 100 000-tals våldtäktsmän, terrorister osv från världens värsta kulturer.

Vi varnade dem för tjugo år sen, men de kallade oss rasister.
Att de blir våldtagna nu är deras eget fel.

Inte mitt,
så vänligt men bestämt, fuck off.

Kallar du mig våldtäktsman kommer du få en snyting av mig också.
Heter du förresten Veronika Palm, egentligen?

Hon har precis släpt en bok på det hgär temat som heter "inte alla män".

Hennes intellekt är inte så snabbt, så att den kommer såhär långt efter att alla andra fattat det sexistiska och socialt dövstumma i att kategorisera halva befolkningen som våldtäktsmän fick mig att fråga.

Var har du varit de sista 300 åren, när vi andra gjorde oss av med kollektiv bestraffning?
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-08-23 kl. 11:49.
Citera
2021-08-23, 11:47
Avslutad
Citat:
Ja, du fick ett svar.
Jag skiter i om du blir våldtagen.

Feminismen och patologiska altruister har tagit in 100 000-tals våldtäktsmän, terrorister osv från världens värsta kulturer.

Vi varnade dem för tjugo år sen, men de kallade oss rasister.
Att de blir våldtagna nu är deras eget fel.

Inte mitt,
så vänligt men bestämt, fuck off.
Ja, du behöver lära dig den hårda vägen vad som gäller alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in