2021-08-19, 11:37
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Har jävligt svårt för honom sedan hans fejk-farvältour. Innan hans farväl så var han ju typ illa omtyckt av alla men han fick väldigt mycket sympatier när han skulle sluta och verkar bara fortsätta pga just den anledningen.

Han har förövrigt det tråkigaste spelet någon någonsin spelat.

Murray gjorde aldrig någon avskedsturné, det var andra - inte minst arrangörerna av AO som körde ett bildsvep över hans karriär just efter att han blivit utslagen - som utgick ifrån att han skulle sluta på grund av alla skador. Själv sa han att inte ville sluta, men att det mycket väl kunde bli så om han inte fick bukt med skadorna.

Murray brukar beskrivas som en av de mest sympatiska och omtyckta spelarna av sina kollegor - utanför banan, där han tydligen till och med är rolig(!). En helt annan person än surkarten man för det mesta ser på planen, alltså.

Att tycka att någon spelar tråkigt står dig naturligtvis fritt. Det finns även folk som tyckte att Federer var tråkig för att han alltid vann, typ.
Citera
2021-08-19, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Murray gjorde aldrig någon avskedsturné, det var andra - inte minst arrangörerna av AO som körde ett bildsvep över hans karriär just efter att han blivit utslagen - som utgick ifrån att han skulle sluta på grund av alla skador. Själv sa han att inte ville sluta, men att det mycket väl kunde bli så om han inte fick bukt med skadorna.

Murray brukar beskrivas som en av de mest sympatiska och omtyckta spelarna av sina kollegor - utanför banan, där han tydligen till och med är rolig(!). En helt annan person än surkarten man för det mesta ser på planen, alltså.

Att tycka att någon spelar tråkigt står dig naturligtvis fritt. Det finns även folk som tyckte att Federer var tråkig för att han alltid vann, typ.

Men det var ju den "roliga" sidan som vi matades med efter hans "avslut".

Då började mitt flöde fyllas av klipp och bilder med honom där allt var trevligt och tokigt, innan dess så muttrade han ju bara, på och utanför banan.
Citera
2021-08-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Men det var ju den "roliga" sidan som vi matades med efter hans "avslut".

Då började mitt flöde fyllas av klipp och bilder med honom där allt var trevligt och tokigt, innan dess så muttrade han ju bara, på och utanför banan.

Du får tänka på att han är skotte, och har ett speciellt sinne för humor, och ett speciellt sätt att föra sig.

Jag tycker också att han har en riktigt trist spelstil överlag. Men har ett spelsinne och bollkänsla som jag blir imponerad av, och som får mig att se hans matcher ibland.
Citera
2021-08-19, 20:35
Medlem
Isner ser ut som han sålt smöret och tappat pengarna. Han verkar inte helt fräsch.
Citera
2021-08-19, 21:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Isner ser ut som han sålt smöret och tappat pengarna. Han verkar inte helt fräsch.

Benoit Paire kan få vem som helst att tappa livslusten Många sköna tankningspoäng...f'låt, rankningspoäng...trillar in på fransosens konto nu.
Citera
2021-08-19, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Du får tänka på att han är skotte, och har ett speciellt sinne för humor, och ett speciellt sätt att föra sig.

Jag tycker också att han har en riktigt trist spelstil överlag. Men har ett spelsinne och bollkänsla som jag blir imponerad av, och som får mig att se hans matcher ibland.

Det är ju inte så svårt att ha bra spelsinne och känsla när man är så defensiv dock. Finns det någpn annan spelare så spelat så defensivt?
Citera
2021-08-20, 13:04
Medlem
ingetbranicks avatar
Nadal gör som Federer och ställer in resten av säsongen.

Citat:
Säsongen över för skadad Nadal

Rafael Nadal ställer in resten av säsongen på grund av fortsatta problem med sin vänsterfot, meddelar tennisstjärnan på Twitter.

"Tyvärr måste jag avsluta 2021 års säsong. Jag har lidit mer än jag borde av min fotskada i över ett år och jag måste ta en paus", skriver världsfyran.

Förhoppningen var att han ska bli frisk till US Open, som inleds om tio dagar.

Skadan tvingade 35-åringen, som är 20-faldig grand slam-vinnare, att dra sig ur Mastersturneringarna i Toronto och Cincinnati i förra veckan.
(SVT Text)
Citera
2021-08-21, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nadal gör som Federer och ställer in resten av säsongen.

Ja, slutet närmar sig.

Men vi har i alla fall de fyra topp-seedade kvar i semifinal i Cincinnati, inte illa pinkat. Bara att börja vänja sig med att de där killarna äntligen börjar gå långt i de stora turneringarna. Medvedev ser ruggigt bra ut, Zvervev likaså. Djokovic får nog jobba ordentligt om han ska ro hem US Open.
Citera
2021-08-21, 14:32
Avslutad
Så alla medlemmarna av "the Big 3" framme i semi i Cincinnati. Kan bli intressant att kolla, ska se om jag har tid.

Fan vad Thiem klappat igenom efter USO förra året.
Citera
2021-08-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Så alla medlemmarna av "the Big 3" framme i semi i Cincinnati. Kan bli intressant att kolla, ska se om jag har tid.

Fan vad Thiem klappat igenom efter USO förra året.

Thiem åkte på en skada i franska har jag för mig och tvingades kasta in handduken resten av säsongen.
Citera
2021-08-21, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Thiem åkte på en skada i franska har jag för mig och tvingades kasta in handduken resten av säsongen.

Jo, jag vet, men han var skadad i AO också, och innan dess var han generellt värdelös efter USO, med undantag för finalen i ATP-slutspelet. Fick spö mot en dvärg i FO (Schwarzman), och torskade hela tiden mot medelmåttor när han skulle komma tillbaka i våras. Snackat massa om mentala problem, osv. Verkar ha blivit för mycket för honom att vinna en GS, trots att Nadal och Federer inte ens var med.

(Just den här skadan ska han för övrigt fått på Mallorca snarare än i FO, där han bara sög.)
Citera
2021-08-21, 16:07
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter

Fotskadad har han varit åtminstone sen tidigt i våras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in