2021-08-23, 18:12
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottan96
"Mariestadsbo"(=nuvarande kommuninnevånare): Det är märkligt hur många jäkla puckos det finns som inte läser på innan de går i spinn. I polisens pm inkl. det senaste nu uppdaterade så står det nämligen:---

Nu är polisen inte enda källan som berättar om den anhållne. Olika källor ger en bild av att mannen ännu idag bor i Mariestad, så t.ex. Sveriges Radio.

Innan du kallar folk "jäkla puckos" kanske du borde kika på dig själv i spegeln och ställa dig frågan: "kan jag ha missat någon info?"
Citera
2021-08-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Vet ej hur påläst du är men Pe*r Ullber*g är kanske den person som varit mest misstänkt här inne på FB. Det påstås att PU gjort hembesökt hos en Pet*er Kräme*l tidigt på morgonen 1992-06-14 och ha varit blodig och rufsig. PU har själv skrivit här och inte förnekat det påstådda men sagt sig ha ramlat i buskarna på grund av fylla. PU har för övrigt redogjort att han var med ThAh denna kväll på statshotellet. Enligt annan skribent här på FB så har ThAl förnekat att han var på statshotellet denna kväll. ThAh stämmer bra in på åldern. Finns inte många i denna tråd som passar in på 30års ålder vid tiden typ bara ThAh och som bor i Mariestad och som inte har någon direkt koppling till Helena?. De allra flesta misstänka genom åren här på FB är betydligt yngre. Men det finns inget annat vad jag vet som säger att det är han så det kan MYCKET väl vara någon annan som är ANHÅLLEN SKÄLIGEN MISSTÄNKT.
Vem har sagt att den nu anhållne ens har nämnts i den här tråden?
Citera
2021-08-23, 18:16
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Listan har signaturer med fyra tecken. Leta alltså efter någon med förnamn P* och efternamn U* och du hittar PeUl.

Tack, hittade dessa Initialer, Född 1972 enligt namnlistan, Initialerna hittade jag direkt, men årtalet stämde inte, därför jag blev tveksam

Född 1972, 49 år i år, då är man knappast i 60 års åldern

så honom kan vi nog räkna bort
Senast redigerad av Svennis7254 2021-08-23 kl. 18:28.
Citera
2021-08-23, 18:17
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OM det är *ummas S*enberg (**= t,t) som är anhållen så är det möjligtvis interessant att:

Här har han på sin FB den 22 October 2017 lagt upp en gammal bild på just en "ljus bil"
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1509868082401965&set=pcb.1509868435735263

Någon som vet vilket bilmärke/årgång det är på hans bild ?

Och det är möjligtvis interessant iom:

https://www.expressen.se/gt/krim/en-person-har-delgivits-misstanke-om-mordet-pa-helena/
P4 Skaraborg uppger att den nu misstänkte mannens namn har funnits med i utredningen, men att han inte setts som en tänkbar gärningsman.

Natten då Helena Andersson försvann har vittnen sett en ljuslackad bil i närheten av hennes familjehem, där de sista spåren efter Helena hittades. Samma natt ska den misstänkte mannen ha åkt runt i en bil med som stämmer väl överens med vittnesobservationerna. Det uppger P4 Skaraborg.

TS bor i Lisch, inte Mariestad.
Citera
2021-08-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Vem har sagt att den nu anhållne ens har nämnts i den här tråden?

INGEN, kan mycket väl vara någon som aldrig nämnts här. Kanske tom troligast
Citera
2021-08-23, 18:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfil
Ser ut som en Opel Kadett, 65-73.

Jep! Opel Kadett 1965 passar bra, tack så mycket.
Citera
2021-08-23, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jep! Opel Kadett 1965 passar bra, tack så mycket.
Dock passar ju den bilen väldigt dåligt in på den bil som beskrevs av ungdomarna som såg den.
Citera
2021-08-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
INGEN, kan mycket väl vara någon som aldrig nämnts här. Kanske tom troligast
Verkar ju dock som en hel del inte verkar begripa "figurerat i utredningen" inte är detsamma som nämnd på flashback.
Citera
2021-08-23, 18:25
Medlem
Citat:
Verkar ju dock som en hel del inte verkar begripa "figurerat i utredningen" inte är detsamma som nämnd på flashback.

Jag trodde denna tråd var utredningen. Eller pågår det en parallell utredning menar du? Bättre mod sammanfogar trådar isåfall.

… kan du länka till den andra tråden?
Citera
2021-08-23, 18:27
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Nu är polisen inte enda källan som berättar om den anhållne. Olika källor ger en bild av att mannen ännu idag bor i Mariestad, så t.ex. Sveriges Radio.

Innan du kallar folk "jäkla puckos" kanske du borde kika på dig själv i spegeln och ställa dig frågan: "kan jag ha missat någon info?"

Noterar att Mariestadstidningen först skrev:
Under måndagen togs en 60-årig Mariestadsbo in till polisen för förhör om Helena Anderssons försvinnande. (kopierade texten 16.30)

Men nu skriver:
Under måndagen togs en 60-årig man in till polisen för förhör om Helena Anderssons försvinnande.
Senast redigerad av knack1 2021-08-23 kl. 18:29. Anledning: Kursiv
Citera
2021-08-23, 18:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Lite intressant är att det verkar som denna TA som är född -59, flyttade till sin villa i aug 1991.
Är det honom, så finns det skäl att börja gräva i hans trädgård.

TA gjorde sist senaste FBinlägg på igår kl 09.18
Vi får väl se om om han dyker upp igen.
Citera
2021-08-23, 18:29
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Helt korrekt! När jag föreslog ThAh så var det utifrån vad jag kände till då. Jag menar att han är den ende av namnen i HincRoburs lista som stämmer in på vad artiklarna beskriver. Nu ser jag dock att mannen skall ha åkt runt i en vit bil på natten. Det stämmer inte in på ThAh, åtminstone inte efter vad som är känt i tråden.

Min mening var att om de misstänker ThAh så gör de ett stort misstag, men nu känns det som att de är intresserad av en person som inte nämns i tråden, i vart fall inte i HincRoburs lista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in