2021-08-25, 13:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandsprutan
Ang hur misstänkte ställer sig till anklagelserna: Enligt Nlt.se så säger hans advokat: ”Inga kommentarer. Du kommer att förstå senare varför jag säger så.”

Ja den något annorlunda kommentaren, tillsammans med en ”lite tidig” häktningsförhandling gör mig väldigt nyfiken .
Citera
2021-08-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Systern säger att HA inte skulle ha hoppat in i en bil med en främling. Kan de två ha känt/känt till varann?
En rimligare tanke är väl att Helena inte hoppade in i någon bil utan att CL istället hoppade ur sin.
Citera
2021-08-25, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
När skall folk lära sig att FUPen blir offentlig först när åtal väcks, inte ens säkert den blir offentlig

Du lär nog få pröjsa bra för denna FUP precis som FUPen för Palmemordet kostade 1 Miljon

FUP släpps samma dag som en ev rättegång startar . Lisa Holms FUP kom jag ihåg släpptes kl 12 ( hade begärt den på pdf fil .
Har varit själv med på två stycken som anhörig till brottsoffer och båda dessa släpptes på eftermiddagen ( rättegången startade vid 08 )
Gissar att denna FUP kommer att gå begäras ut på samma sätt och intresset kommer kunna vara stort . Lisa Holms FUP var gratis på fil men begär man ut den i pappersformat betalar man per ” papper . Så denna kommer inte kosta en krona om man vill ha denna .
Citera
2021-08-25, 13:29
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nmb
En film från 1991 Mariestad.
Här får man kanske en bättre bild av bilmodeller som rullade vid tiden.

https://youtu.be/-HGlwbGKTnY
De rullar förbi Stadshotellet på slutet, innan de svänger in på parkeringen vid dagens busstation och järnvägsstationen. De vita huset vid 3:23.
Citat:
Systern säger att HA inte skulle ha hoppat in i en bil med en främling. Kan de två ha känt/känt till varann?
Eller hon blev intvingad i bilen av en främling? Våld?
Citera
2021-08-25, 13:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Troligtvis släpats in i bilen med våld, därav skor ringar?
Citera
2021-08-25, 13:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
När skall folk lära sig att FUPen blir offentlig först när åtal väcks, inte ens säkert den blir offentlig

Du lär nog få pröjsa bra för denna FUP precis som FUPen för Palmemordet kostade 1 Miljon

Det enda som blir offentligt är Häktningsprotokollet

…och domen.
Citera
Bannlyst
Nån som har bild på brodern?
Citera
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
En rimligare tanke är väl att Helena inte hoppade in i någon bil utan att CL istället hoppade ur sin.

Japp, precis min tanke! Om det nu är CL som är den som bär ansvaret i fallet, tror jag att han kom åkande och fick se Helena (eventuellt tillsammans med "mannen med pilotglasögon") och gick ur sin bil. Det här med en bil som dök upp när Helena gick hem, tror jag att de flesta "erfarna" i tråden håller som mycket troligt.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-08-25 kl. 13:35.
Citera
2021-08-25, 13:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Han har det sannolikt bättre när han sitter inne, än hemma?
Det intressanta är väl motivet, att det kommer fram varför hon skulle behöva bli av med livet?
Om det nu var denne man, dvs.
Annars är det tacksamt att ta en sorglig figur o sätta dit, bara för att få tyst på diskussionen. Finns ju en tradition på det också, mest i mer uppmärksammade fall, men ändå.
Man kan ju fundera på om det behöver vara prioriterat att klara upp "kalla fall", det borde ju finnas en del mer angelägna aktuella ärenden.
Men för den misstänkte är det nog väl behövlig omväxling från den i övrigt grå vardagen.
Det är väl positivt.
Motivet är väl troligaste sexuellt? En våldtäkt.
Citera
2021-08-25, 13:33
Medlem
Flakmans avatar
Citat:
De var i andra lokaler i ett industriområde de första åren, som tillhörde Fågelviksgymnasiet. Skolan är invigd 1979 el 1980
Ja kanske startade man upp med praktiska linjer. Om man läste teoretiska linjer och född 62 läste man i Skövde. Det är min minnesbild.
Citera
2021-08-25, 13:34
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
FUP släpps samma dag som en ev rättegång startar . Lisa Holms FUP kom jag ihåg släpptes kl 12 ( hade begärt den på pdf fil .
Har varit själv med på två stycken som anhörig till brottsoffer och båda dessa släpptes på eftermiddagen ( rättegången startade vid 08 )
Gissar att denna FUP kommer att gå begäras ut på samma sätt och intresset kommer kunna vara stort . Lisa Holms FUP var gratis på fil men begär man ut den i pappersformat betalar man per ” papper . Så denna kommer inte kosta en krona om man vill ha denna .

Inte heller det är korrekt.
FUP släpps i samma stund som åtal väcks. Rättegången kan starta kort därefter - men att det sker samma dag har jag aldrig hört talas om. När ett åtal lämnas in ska en förhandling planeras, vittnen kallas, advokater bokas in osv.
Det är alltså inlämnandet av åtalet till tingsrätten som gör förundersökningen offentlig.
Att hela förundersökningar sekretessbeläggs är oerhört sällsynt. Kan inte minnas att det hänt.

B.F
Citera
2021-08-25, 13:34
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja den något annorlunda kommentaren, tillsammans med en ”lite tidig” häktningsförhandling gör mig väldigt nyfiken .
Förmodligen sjukdom? Den anhållne har, som jag förstått det, en historik med psykisk ohälsa. Det kan förstås också handla om fysisk sjukdom, som kan drabba vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in