2021-08-23, 17:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Gissningsvis ungefär samma kategori som i Sverige. Antivaxare och konspirationsteoretiker som vägrat ta vaccinet. De är de som blir sjuka och dör nu.

Knappast . Du blir inte frisk av att ta vaccinet om du tror det.

Här har du dina ”konspirationsteoretiker” ..

https://www.cnbc.com/2021/03/08/covid-cdc-study-finds-roughly-78percent-of-people-hospitalized-were-overweight-or-obese.html
Citera
2021-08-23, 17:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Drygt 70% ligger väl i linje med vad värdens övriga expertis säger avs smittsamheten?
Varför skulle den vara 200%?

För övrigt tror jag att den tredje dosen kommer ge ungefär samma resultat som den tredje dosen mot TBE. Man kickar upp skyddet ordentligt och får en mer varaktig immunitet.
Sen kan det bli samma nu. Att man inom fem år behöver en fjärde dos (eller var tredje för gamla med lite nedsatt immunförsvar)

Jag grundar min, iof gissning, på följande:

Delta ger 1000 gånger fler viruspartiklar i luftvägarna, jämfört med det ursprungliga SARS-COV2 viruset.

Sommaren 2020 minskade smittan raskt, utan att vi hade vaccinet. Nu ser vi en ökad smitta, trots sommarväderlek och vaccin. Detta måste ha att göra med det stora antalet Delta viruspartiklar i luftvägarna i början av infektionen. Trots att många viruspartiklar hamnar på marken eller faller sönder pga solljus, så sprids alltså SARS-COV2 effektivare än förra sommaren. Du kan ju föreställa vad som kommer att hända vid ideala klimatförhållanden för Delta-varianten av SARS-COV2.... ..
Citera
2021-08-23, 17:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

https://www.cnbc.com/2021/03/08/covid-cdc-study-finds-roughly-78percent-of-people-hospitalized-were-overweight-or-obese.html

Synd att återöppnandet av Sverige nu ser ut att dröja bara för att antivaxare och häxdoktorer vägrar vaccinera sig. Kanske läge att vägra ovaccinerade covid-vård?
Citera
2021-08-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Hur räknar amerikanarna ut sitt BMI med foots och pounds?
Citera
2021-08-23, 17:59
Medlem
Mellan 1:a och 7:e augusti i Israel:

2915 fall i gruppen 20-29 år
746 ovaccinerade
2169 fullvaccinerade

Andel fullvaccinerade i befolkningsgruppen: 72,4%

Andel fullvaccinerade bland smittade: 74,4%

Siffrorna talar för sig själva. Ända upp till 70 års ålder ser det likadant ut.
Senast redigerad av MachDiamonds 2021-08-23 kl. 18:03.
Citera
2021-08-23, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Inte alls. Det finns ytterligare anledning att diskutera detaljer i det ursprungliga inlägget som förtjänar kritik men jag valde att fokusera på det viktigaste i de respektive inläggen, nämligen att TS helt missade vad som var målet med studien och vilka slutsatser man kom fram till. I det här fallet hade resultatet ingenting att göra med påståendet att vaccinerade var superspridare eller att de spred smittan som en löpeld. Det var rent spekulativt för att inte säga en ren fabricering. Resultatet från rapporten visar att vaccinerade smittade ANDRA vaccinerade. Inget annat.

Vaccinerade som smittar vaccinerade. Helt sanslöst. Ta din tredje spruta nu.
Citera
2021-08-23, 18:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Hur kan du säga att viruset är ofarligt för barn, samtidigt som du varnar för dom långsiktiga effekterna av vaccinet? Viruset har inte studerats över så väldigt mycket längre tid än vaccinerna.

Jag tycker att det är obehagligt att utsätta barn för både experimentella virus och framhastade vacciner.

Vi ser knappt några sjuka barn alls och det är mycket positivt. Då finns det ingen anledning att ge barn nödgodkända och framstressade vacciner. Aldrig i livet att jag skulle ge något sådant till mina barn. Never ever .
Citera
2021-08-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Sjukvård är ett svart hål, även om 100% av skatteintäkterna skulle anslås till det skulle det inte anses vara tillräckligt. Så man bestämmer sig för vad som är rimligt och så får det vara bra med det. Och jag inbillar mig att det finns gott om utrymme för att använda de befintliga pengarna bättre.
Har du jobbat länge i vården?
Citera
2021-08-23, 18:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vaccinerade som smittar vaccinerade. Helt sanslöst. Ta din tredje spruta nu.
Det är vad rapporten handlar om. Jag tar det igen så att även DU har tillgång till denna kritiska del av informationen (som TS missade):

Citat:
Interpretation: Breakthrough Delta variant infections are associated with high viral loads, prolonged PCR positivity, and low levels of vaccine-induced neutralizing antibodies, explaining the transmission between the vaccinated people. Physical distancing measures remain critical to reduce SARS-CoV-2 Delta variant transmission.

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3897733
Citera
2021-08-23, 18:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag grundar min, iof gissning, på följande:

Delta ger 1000 gånger fler viruspartiklar i luftvägarna, jämfört med det ursprungliga SARS-COV2 viruset.

Sommaren 2020 minskade smittan raskt, utan att vi hade vaccinet. Nu ser vi en ökad smitta, trots sommarväderlek och vaccin. Detta måste ha att göra med det stora antalet Delta viruspartiklar i luftvägarna i början av infektionen. Trots att många viruspartiklar hamnar på marken eller faller sönder pga solljus, så sprids alltså SARS-COV2 effektivare än förra sommaren. Du kan ju föreställa vad som kommer att hända vid ideala klimatförhållanden för Delta-varianten av SARS-COV2.... ..

Jag förstår hur du tänker (säger inte att det är fel)
Dock tror jag att den sista mutationen gjort att säsongseffekten numera är marginell.
Den är så smittsam att det inte spelar någon roll med väderleken längre. (Gissning från min sida)
Citera
2021-08-23, 18:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Synd att återöppnandet av Sverige nu ser ut att dröja bara för att antivaxare och häxdoktorer vägrar vaccinera sig. Kanske läge att vägra ovaccinerade covid-vård?

Absolut inte. Vi har hög vaccinationsgrad. Snarare verkar det vara svårt att öppna för fullvaccinerade länder där de nu börjar med munskydd och restriktioner igen. Verkar ju toppen det där vaccinet

https://www.france24.com/en/asia-pacific/20210819-israel-tightens-restrictions-as-covid-19-cases-surge
Citera
2021-08-23, 18:44
Medlem
Storbritannien ska testa smittade för antikroppar. Så fort någon testat positivt för covid så ska de få hem ett antikroppstest att testa med innan kroppen bildar antikroppar(M&N) mot viruset, och sedan ett test till efter några veckor. Eftersom testet visar S-,M- och N-antikroppar så kommer man kunna se om kroppen monterar samma naturliga immunitet efter vaccinering som om man var ovaccinerad. Mycket bra initiativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in