2021-08-23, 17:05
Medlem
Har kollat där ThAh är folkbokförd, och med reservation att det var svårt att se så mycket från "stora" vägen så såg det lugnt ut där.
Citera
2021-08-23, 17:05
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Hoppas fallet löser sig och att inte mördaren preskiberats
Preskriptionstiden för mord avskaffas då mordet på Olof Palme höll på att bli preskriberat. Om GM är över 21 år.
Citera
2021-08-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Du är då en riktig jävla besserwisser.

OnT: ThAh tycks det alltså figurerat 2st av tidigare i tråden. Ena född 59 och andra född 62. Vilken är det egentligen som avses.

Förvirrad. Jag trodde den ThAh som avses är född 61. Är det inte Ahl*ström?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Det är min benämning också för 60 års åldern, också kanske 57-63 sedan kommer 55 års ålden neråt och 65 års åldern uppåt..

1: Kan någon skriva ut vad T S och ThAh heter, med * som maskering. Har läst 20 + sidor från början av tråden utan napp.

2: Kan kioskmongona i tråden snälla sluta med det jävligt tråkiga tjatet om X-årsåldern, som förbanne mig alltid ska dras i dessa trådar. För helvete!
Citera
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Har kollat där ThAh är folkbokförd, och med reservation att det var svårt att se så mycket från "stora" vägen så såg det lugnt ut där.

Vem är denne ThAh? Kanske har möjlighet att ta mig en tur till Mariestad o kika runt lite...
Citera
2021-08-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok. Men det är inte så begreppet alltid använts av polisen. De har ogärna den graden av exakthet att de anger exempelvis 55-årsåldern.

Får kanske lugna oss lite nu. Det här är helt färskt och det kommer komma ut vem det är snart. Var så lugna

Mvh
Citera
2021-08-23, 17:07
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Du är då en riktig jävla besserwisser.

OnT: ThAh tycks det alltså figurerat 2st av tidigare i tråden. Ena född 59 och andra född 62. Vilken är det egentligen som avses.

1962
https://www.facebook.com/thomas.*hl.10 (a)
Citera
2021-08-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
ThAh är 59 år (fyller 60 i februari) och passar alltså helt perfekt in här.

Man i 60-års åldern idag.
För 29 år sedan då Helena försvann var han i 30-års åldern. Passar bra in om det nu är rätt?
Citera
2021-08-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Förvirrad. Jag trodde den ThAh som avses är född 61. Är det inte Ahl*ström?

Jag har fan inte en aning. I inlägget jag citerar nedan skrivs det om en född 59 och en född 62.

Någon får gärna reda ut detta för oss som är lite trögtänkta.

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Frågan är om vissa inlägg och PM beror på en förvirring av vilken ThAh som avses.

Jag menar att det finns två kandidater i Skaraborgs län: ThAh59 och ThAh62, födda respektive år i Mariestad. Varken deras pappor eller farfäder är bröder, så är de släkt så är det mer avlägset än syssling. Båda är idag skrivna i Mariestads kommun.

ThAh62 är i slutet av 1990 bosatt på Madlyckevägen. Han är född i Mariestad och bor där än.
ThAh59 är i slutet av 1990 bosatt i Böja, Skövde hos vad som förefaller vara hans svärföräldrar eller liknande. Hon är mor till hans barn.

ThAh62 har 1992 tre barn varav en flicka som är identisk med CaTä.
ThAh59 har vid mordet ett barn, men blev någon månad därefter pappa till en dotter och senare till ytterligare en son.

Ni som hävdar att ThAh inte har en dotter bör därför tala om vilken ThAh ni avser.

Det som bäddar för förvirring är att ThAh59 äger ett bolag verksamt i byggbranchen "Byggande av bostadshus och andra byggnader". Den som läser om en ThAh som lägger golv kan därför kanske tänka på ThAh59. Men ThAh59 kan ju inte bli skjutsad hem av PU och sedan cykla in till stan, som PU säger.

ThAh59 har ingen facebook, men har varit med i Mariestadstidningen, där han visat upp sin Buick. Baserat på det drar jag slutsatsen att ThAh62 är:
https://www.facebook.com/thomas.*hl.10 (a)

Här ser ni vilka som är bosatta på Madlyckevägen, dvs ThAh62 och CaTä. Den konspiratoriskt lagde kan säkert bygga något på att ThAh62 är granne med talman Urb*n *hlin.

https://ibb.co/HpQrsVY
Citera
2021-08-23, 17:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok. Men det är inte så begreppet alltid använts av polisen. De har ogärna den graden av exakthet att de anger exempelvis 55-årsåldern.
Jo, de är så de vanligen används. 58-62 eller utsträckt 57-63, sen talar både på polis om media om 55 årsåldern/65 årsåldern.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Att en jurist har förflutet som mördare av sin flickvän håller jag för fullkomligt uteslutet.

Resonemanget kring GöSa är att han tillsammans med BoHa skulle ha dragit in Helena i en bil där BoHa skulle ha kvävt honom. Dvs det som sägs i tråden motsägs av uppgiften att den anhållne skulle utfört dådet ensam.

Däremot kan man konstatera att berättelsen kring GöSa och BoHa har nära samband med en annan person: J*rgen L*rm. JöLa är ju kusinbarn till ChrLa som BoHa påstås ha mördat. GöSa är också med i samma golfklubb som JöLa. Jag gissar att allt som står i tråden om GöSa är trams och bara syftar till trådförvilling.
Det har du rätt i.

Kollade tillbaka vad Phena Lilipsson, som du citerade för en stund sedan, skrev och han/hon skrev uttryckligen att någon G*ran S*ndstedt var det inte fråga om med initialerna GS. Var denne S*ndstedt kom ifrån i tråden kan man undra då.
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Jag har fan inte en aning. I inlägget jag citerar nedan skrivs det om en född 59 och en född 62.

Någon får gärna reda ut detta för oss som är lite trögtänkta.

Aha, så det är jag som är skyldig till den andre... Men det handlade om att fastställa vem en viss person var dotter till. Det har sedemera fastställts via Skattemyndigheten. ThAh59 var ett alternativ i det sammanhanget, men inget som jag trodde på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in