2021-08-23, 16:11
Medlem
Jag är en av dom.
Det kom fram i min fastighet där jag bor.
Någon smetade ett svart kors på dörren
Någon i huset snodde tvätten o sydde på ett svart kors på bröstet på alla mina tröjjor. En i huset spottade på mig.
Dom hotar o slänga ut mig i rännstenen.
Nja men tänk om.
Folk kan hata då dom har gjort fel bedömmning åt sig själva.
Citera
2021-08-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej. Du antyder att detta är en utveckling vi har att vänta oss i Sverige, insinuerar att vaccinet slutat verka de äldre. Det är varken oviktigt eller ointressant med dödsfall bland de äldre, men du kommer med jämförande procentsatser mellan grupper som inte är jämförbara.

Forskarna bakom studien slår dessutom fast att två doser vaccin gör det mindre sannolikt att man smittas av alla varianter av viruset, och i den händelse man smittas ändå är risken att hamna på sjukhus mindre än för de ovaccinerade.

Är du helt galen?

Jag delar en -helt korrekt- iakttagelse och data i senaste version från UK.

Vad i det är kontroversiellt?
Citera
2021-08-23, 16:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Och flockimmuniteten som utlovats vid både 40 och 60% lyser fortfarande med sin frånvaro även i Förenade Arabemiraten med 80% fullt vaccinerade.
https://www.svd.se/ny-berakning-stockholm-kan-na-immunitet-i-juni

Citat:
Redan våren 2020 pratades det om att vi snart skulle ha flockimmunitet...

Malta har 92% fullt vaccinerade och just nu dagligen 156 nya fall per dag och miljon invånare.
Värre än världen som helhet. Ingen flockimmunitet i sikte där inte.

[…]

Vem har pratat om denna flockimmunitet? Inte myndigheterna i Sverige i alla fall. Tegnell har endast berört ordet som varande en konsekvens av antingen många vaccinerade eller många immuna genom smitta. Ingen strategi.
Citera
2021-08-23, 16:24
Medlem
Citat:
Vem har pratat om denna flockimmunitet? Inte myndigheterna i Sverige i alla fall. Tegnell har endast berört ordet som varande en konsekvens av antingen många vaccinerade eller många immuna genom smitta. Ingen strategi.

Du svarar ju själv på första frågan.

Sen undrar jag exakt var du hittade strån till den andra halmgubben du byggde?
Citera
2021-08-23, 16:29
Medlem
Snubchurps avatar
Verkar finnas många professorer här inne. Enligt era beräkningar, när kommer vi få se de värsta biverkningarna komma när det gäller mRNA-vaccinet?
Citera
2021-08-23, 16:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Är du helt galen?

Jag delar en -helt korrekt- iakttagelse och data i senaste version från UK.

Vad i det är kontroversiellt?

Jag har inte beskrivit något som kontroversiellt.

Det du gör är att ta en del i en rapport ur sin kontext. Du jämför dödligheten mellan två grupper som inte är jämförbara. Det är andra gången jag skriver detta.

Du citerar: 'Vaccinated are dying at 434% the rate of unvaccinated people.' Som om det handlade om två grupper av personer med samma förutsättningar, när det i själva verket är en vaccinerad grupp som till stor del består av gamla sköra respektive särskilt sårbara personer, och en ovaccinerad grupp som till stor del består av yngre friskare personer.

Självklart är den förra gruppen överrepresenterad bland de avlidna.

Sen drar du slutsatsen 'Nästan som att vaccinet slutat fungera', när forskarna tvärtom fastslår att 'Vaccinated people are not at higher risk of dying from the Delta variant than those who are unvaccinated', samt ' two doses of the vaccine has shown “high levels” of protection against the Delta variant'.

I artikeln jag länkade menar dessutom en dr Anwar att 'The overall rate of infection is much less in vaccinated populations, which “indicates that vaccination is working'. Dr Bollinger på Johns Hopkins slår fast att 'compared to unvaccinated people, vaccinated people are less likely to get infected by all of the strains, including the variants'.

Alltså inte att vaccinet slutat verka som du insinuerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Utvecklingen i UK.

De är väldigt lika oss och ligger någon månad före oss i utveckling.

Senaste datan över året visar med tydlig marginal att det är fler än 4x fler vaccinerade som dör av Covid-19 jämfört med ovaccinerade.

Nästan som att vaccinet slutat fungera och nu tar sig an de äldre vaccinerade som innan vaccinet.

The latest Briefing shows Vaccinated are dying at 434% the rate of unvaccinated people.

VACCINATED:
679 deaths / 73,372 cases = 0.00925421
0.00925421*100,000 = 925 deaths per 100 thousand

UNVACCINATED:
390 deaths / 183,133 cases = 0.0021296
0.0021296*100,000 = 213 deaths per 100 thousand

Källa:
https://assets.publishing.service.go...riefing_21.pdf
Citera
2021-08-23, 16:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du svarar ju själv på första frågan.

Sen undrar jag exakt var du hittade strån till den andra halmgubben du byggde?

Va? Du påstår ju att någon utlovat flockimmunitet. Vem lovade dig detta? Vem pratade om flockimmunitet? Vem är det du syftar på?
Citera
2021-08-23, 16:56
Bannlyst
De är bara idioter som tagit "vaccinet". Jag tillhör de 5% smarta
Citera
2021-08-23, 16:58
Medlem
Citat:

Ja, jag länkade till de som påstod att vi skulle få flockimmunitet har du några frågor på det?

Sen där där om strategi har bara du nämnt, det är som sagt var bara en halmgubbe du byggt upp.

Citat:
Vem har pratat om denna flockimmunitet?
Nedan svarar du som sagt var själv på din egen fråga.
Citat:
Tegnell har endast berört ordet som varande en konsekvens av antingen många vaccinerade eller många immuna genom smitta.
Senast redigerad av L.D. 2021-08-23 kl. 17:01.
Citera
2021-08-23, 17:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, jag länkade till de som påstod att vi skulle få flockimmunitet har du några frågor på det?

Sen där där om strategi har bara du nämnt, det är som sagt var bara en halmgubbe du byggt upp.

Tom Britton uttalar sig ju som privatperson. Går ju för en tidning att hitta folk till allt. Finns folk på detta forum som lovat både det ena och det andra. Ska man hålla dem till svars också?
Citera
2021-08-23, 17:03
Medlem
Citat:
Jag har inte beskrivit något som kontroversiellt.

Det du gör är att ta en del i en rapport ur sin kontext. Du jämför dödligheten mellan två grupper som inte är jämförbara. Det är andra gången jag skriver detta.

Du citerar: 'Vaccinated are dying at 434% the rate of unvaccinated people.' Som om det handlade om två grupper av personer med samma förutsättningar, när det i själva verket är en vaccinerad grupp som till stor del består av gamla sköra respektive särskilt sårbara personer, och en ovaccinerad grupp som till stor del består av yngre friskare personer.

Självklart är den förra gruppen överrepresenterad bland de avlidna.

Sen drar du slutsatsen 'Nästan som att vaccinet slutat fungera', när forskarna tvärtom fastslår att 'Vaccinated people are not at higher risk of dying from the Delta variant than those who are unvaccinated', samt ' two doses of the vaccine has shown “high levels” of protection against the Delta variant'.

I artikeln jag länkade menar dessutom en dr Anwar att 'The overall rate of infection is much less in vaccinated populations, which “indicates that vaccination is working'. Dr Bollinger på Johns Hopkins slår fast att 'compared to unvaccinated people, vaccinated people are less likely to get infected by all of the strains, including the variants'.

Alltså inte att vaccinet slutat verka som du insinuerar.

Okej yrpanna.

Låt oss förenkla det för dig.

Läs långsamt.

a. Vi utgår ifrån att vaccinet fungerar, det förhindrar folk från att dö.

b. Vi utgår ifrån att de som fått vaccinet har levt enligt rekommendationerna både före och efter vaccinet

Ok. Överens?

Bra

->

1. De som dör nu dog inte under de första 18 månaderna av pandemin.

2. De fick vaccinet. De dog inte då utan levde.

3. De levde från att de fick vaccinet för 4-6 månader sedan fram till förra veckan.

4. De dog alltså inte innan de fick vaccinet

5. De dog inte heller när de fick vaccinet

6. De dog inte heller de närmsta 100 dagarna från att de fick vaccinet

7. De dör alltså nu. Inte tidigare.

8. De dör alltså nu, 4-6månader efter de har fått vaccinet.

9. Om de fortfarande levde hade det visat att vaccinet fortfarande hjälper efter 4-6mån

10. Eftersom de dog så verkar det som att skyddet då fått av vaccinet verkar avta.

Om vaccinet inte slutade skydda personerna, så hade de ju inte dött?
Citera
2021-08-23, 17:04
Medlem
Citat:
Tom Britton uttalar sig ju som privatperson. Går ju för en tidning att hitta folk till allt. Finns folk på detta forum som lovat både det ena och det andra. Ska man hålla dem till svars också?

Du likställer alltså Tom Britton med en kommentator på flashback? Jösses....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in