2021-08-23, 14:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Precis, varför blir man inte förvånad att barnen inte var vaccinerade.

Varför ska du vaccinera barn för att folk går runt med hängmage och inte sköter om sin hälsa? Kamma dig! Barn har inte med det här att göra och ska lämnas ifred.

Här har du den verkliga pandemin som där fokus på debatten borde ligga just nu. Hur många fler ska dö i onödan innan poletten trillar ner?

https://www.jpost.com/health-science/can-what-you-eat-save-you-from-covid-19-analysis-677426
Citera
2021-08-23, 14:55
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
"ALLA DANSKAR SKA ERBJUDAS TREDJE DOS

I Danmark pågår förberedelser för att alla ska kunna få en tredje dos vaccin, säger hälsominister Magnus Heunicke på en pressträff. Hur och när det ska genomföras undersöks för närvarande, rapporterar Ekstrabladet.

Ännu finns inga besked om en eventuell tredje dos i Sverige. I början av augusti gick dock Folkhälsomyndigheten ut med att det troligen blir aktuellt under nästa år."

Som vanligt är Sverige efter.

Är ni vaccinerade så säkra trots allt?
Inte enligt omvärlden.
Nej, vaccinet är inte helt säkert och i Sverige är dessutom regeringen och FoHM, precis som du skriver, som vanligt efter.

Jag ska till nordvästra Afrika till hösten och hade naturligtvis extra gärna sett att man var lite snabbare, men det får gå ändå. Sjukvården är säkert bra både Mauretanien och Senegal.
Citera
2021-08-23, 14:57
Medlem
Citat:
"ALLA DANSKAR SKA ERBJUDAS TREDJE DOS

I Danmark pågår förberedelser för att alla ska kunna få en tredje dos vaccin, säger hälsominister Magnus Heunicke på en pressträff. Hur och när det ska genomföras undersöks för närvarande, rapporterar Ekstrabladet.

Ännu finns inga besked om en eventuell tredje dos i Sverige. I början av augusti gick dock Folkhälsomyndigheten ut med att det troligen blir aktuellt under nästa år."

Som vanligt är Sverige efter.

Är ni vaccinerade så säkra trots allt?
Inte enligt omvärlden.

Efter och efter.

Danmark verkar nyss ha kommit till samma slutsats som Sverige - det blir aktuellt med en booster-dos för de som fick vaccinet i början av året.

Finns inga tidsplaner än för booster-dosen i Danmark.
Citera
2021-08-23, 14:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
¨

Du lobbar hårt för vaccinpass... är att spela dum den nya taktiken?
Var lobbar jag hårt för covidbevis?

Edit
och på vilket vis lobbar jag tycker du?
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-23 kl. 15:07.
Citera
2021-08-23, 14:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
De "mest" sköra är vaccinerade - ändå domineras IVA av ovaccinerade - det gäller om man kollar alla på IVA och om man jämfört åldersgrupper.

Det här är en sanning med modifikation. De som ligger på sjukhus och är ovaccinerade har fortfarande oftast någon form underliggande sjukdom. Du blir inte per automatik frisk bara för att du tar vaccinet. Bara mindre sjuk...

Av de reportage jag sett från bland annat USA så verkar det som att de barn som farit illa i delta ofta varit kraftigt överviktiga och de delstater som drabbats hårdast är också de delstater som har högst andel överviktiga. Det handlar alltså inte bara om man är vaccinerad eller ej, utan om vilken grundhälsa man har.
Citera
2021-08-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vänder och vrider?

Du kastade ur dig att twitter eller blogg inte är en godtagbar källa.
Jag länkade varken till twitter eller blogg, utan till FDA.

Varför svarar du ett random inlägg med detta? Skriv istället till någon som länkat till just twitter eller blogg om du nu tycker det är jobbigt.

Att du förutsatte att jag länkade till twitter eftersom det var första platsen just FDA gick ut med ”häst-diskussionen” gör ju inte saken bättre..
Du läste tydligen inte de jag skrev.. det var saxat från ett twitterinlägg som BBC eller vilka de nu var lagt ut.

Genom att detta inte är en bra källa då det kommer från twitter så är den ej trovärdig. Jag förmedlar vad vsom diskuterades tidigare

Och nu undvek du frågorna igen.. skärpning!

Ja du vänder och vrider på argument och ifrågasätter! Hur ska man annars kunna ha en diskussion?
Citera
2021-08-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det här är en sanning med modifikation. De som ligger på sjukhus och är ovaccinerade har fortfarande oftast någon form underliggande sjukdom. Du blir inte per automatik frisk bara för att du tar vaccinet. Bara mindre sjuk...

Av de reportage jag sett från bland annat USA så verkar det som att de barn som farit illa i delta ofta varit kraftigt överviktiga och de delstater som drabbats hårdast är också de delstater som har högst andel överviktiga. Det handlar alltså inte bara om man är vaccinerad eller ej, utan om vilken grundhälsa man har.

Men de kraftigt överviktiga som vaccinerat sig lyser ju med sin frånvaro på IVA nu?

Eller menar du att det finns massa kraftigt överviktiga som INTE vaccinerat sig?

Kraftigt överviktiga fick ju till och med gå före i vaccinationskön.

Nej - nu är du ute och cyklar.
Citera
2021-08-23, 15:04
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du glömde att PCR-tester inte fungerar, trots att det har fungerat alldeles utmärkt i många herrans år i vår sentinelövervakning.
Ja, jag tog inte med allt. Det skulle ta alldeles för lång tid. Men PCR är definitivt en het inbillad potatis för antivaxarna att också agga mot, i regel. Den borde varit med .
Citera
2021-08-23, 15:05
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
JA fast länder verkar räkna olika om jag förstått det hela rätt. Och just därför kan man inte jämföra rakt av.

Dessutom är det mycket svårt att få ut djupare statistik på vilka dessa ovaccinerade är och vad de har för bakomliggande sjukdomar mm. De buntas ihop utan den minsta nyansering.
Nej, på SIR kan man tom. välja vilka bakomliggande sjukdomar man vill ha med.

Nytt märkligt och felaktigt påstående från kurt-sune
som av någon anledning inte vill förklara sitt tidigare påstående om att klyftorna i världen ökar om Sverige stänger gränserna och låter bli att släppa in covidsjuka personer.
Citera
Medlem
Citat:
Varför ska du vaccinera barn för att folk går runt med hängmage och inte sköter om sin hälsa? Kamma dig! Barn har inte med det här att göra och ska lämnas ifred.

Här har du den verkliga pandemin som där fokus på debatten borde ligga just nu. Hur många fler ska dö i onödan innan poletten trillar ner?

https://www.jpost.com/health-science/can-what-you-eat-save-you-from-covid-19-analysis-677426

Precis, alla tjockisar som ränner runt nu förtiden & ger medicinska råd är ju rent ut sagt löjeväckande.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Efter och efter.

Danmark verkar nyss ha kommit till samma slutsats som Sverige - det blir aktuellt med en booster-dos för de som fick vaccinet i början av året.

Finns inga tidsplaner än för booster-dosen i Danmark.

Nja, Danmark meddelar att alla ska få det.

Sverige har enbart meddelat speciella riskgrupper.

Stor skillnad.
Citera
2021-08-23, 15:06
Avstängd
Citat:

Vänta lite här.

Så först grinar du över att ett ovaccinerat barn smittat andra barn och sedan ifrågasätter du vaccinerandet av barn?

Hur ska du ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in