2021-08-23, 14:41
Medlem
Vilka har figurerat i tråden som var runt 30 årsåldern när Helena försvann?
Vem av de tänkbara var runt 30 års åldern har inte varit tänkbara gärningsmän enligt polisen 🤔
Vem var det som åkte runt i en bil som har nämnts i tråden 🤔
Vem i tråden har inte kunnat bekräftats vara bekant med Helena enligt polisen 🤔

Har haft en väldigt lång paus från denna tråden.. känns dock som de kommer vara svårt för polisen att fälla någon 29 år senare... Och jag antar att vi aldrig kommer få veta vem som varit anhållen nu då?
Citera
2021-08-23, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Anhållen skäligen misstänkt. Tror inte vi har att göra med DNA.

Låter inte som det. Det ska bli intressant att se hur detta fallet ut. Under förutsättning att den anhållne klarar att vara tyst i förhörsrummet och att husrannsakan inte ger någonting så tror jag nog att detta mynnar ut i ingenting, tyvärr.
Citera
2021-08-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
En Mariestadsbo ska det vara, inte Lidköping.

Boendes i Mariestad vid tiden för försvinnandet. Vart den misstänkte är folkbokförd idag har inte framkommit ännu.
Citera
2021-08-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Tyvärr så vet jag inte det. Brorsan sa till syrran att Rönnlund ebjöd Helena skjuts hem, men hon tackade nej." Tur för henne,det hade varit ett öde värre än döden."Enl.broder min.Så en bil hade han utanför iaf. En bil som kan vara viktig. Han var ju inte ens där säger han. Han var hemma hela kvällen. Ändå behövde han alibi? De skrattade och himlade med ögonen när m.r skulle dra igång skallkedjan.- Misstänker att det var en vanlig uppfattning om m.r.
Besserwisser och hjälpsamme herrn. Den stilen vill han ha utåt.Min brorsa visste mycke väl vem Rönnlund är, eftersom han ofta var på stadt. Ingen snack om att M.R var utanför hotellet med bil. Varför ljuger han om ALLT.Om han var inne vet jag inte.
Puffar detta inlägg som åter blir intressant.
Citera
2021-08-23, 14:44
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Polisens egen text:

Källa: https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=V%C3%A4stra%20G%C3%B6talands%20l%C3%A4n

Personer i HicRobours lista:
PeFo ("Hannas son", avliden, kan ej vara delgiven)
BoHa Misstänkt för mordet på Chr. Larm. Bodde då ej i Mariestad
GöSa G*ran S*ndstedt (ö,a)
ThAh
GöSt bodde i Gbg

Så valet står mellan GöSa och ThAh om personen i fråga diskuterats nämnvärt i tråden.

Jag skulle gissa att det är ThAh som tagits in, kanske på grund av att han lämnat falska uppgifter om att han inte varit i Mariestad. I och med att han delges misstanke tar man DNA-test. Om jag skulle satsa en slant så skulle det vara på att ThAh DNA inte kan kopplas till mordet och att han då släpps fri.
Citera
2021-08-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO
Vilka har figurerat i tråden som var runt 30 årsåldern när Helena försvann?
Vem av de tänkbara var runt 30 års åldern har inte varit tänkbara gärningsmän enligt polisen 🤔
Vem var det som åkte runt i en bil som har nämnts i tråden 🤔
Vem i tråden har inte kunnat bekräftats vara bekant med Helena enligt polisen 🤔

Har haft en väldigt lång paus från denna tråden.. känns dock som de kommer vara svårt för polisen att fälla någon 29 år senare... Och jag antar att vi aldrig kommer få veta vem som varit anhållen nu då?

På P4 nu i eftermiddags nämnde dom en vit bil om det hjälper vår tråd framåt

Det var det enda jag hörde
Citera
2021-08-23, 14:46
Medlem
lindblomsgröns avatar
Ringde TS mobilnummer han talade skånska och svarade inte var bara telefonmeddelande.
Citera
2021-08-23, 14:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Anhållen skäligen misstänkt. Tror inte vi har att göra med DNA.
Inte än i varje fall! Är alla topsade sedan tidigare?
Sen har väl DNA-tekniken utvecklats i steg så mycket mindre mängd duger idag till skillnad ifrån när utredningen var som hetast.
Citera
2021-08-23, 14:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
På P4 nu i eftermiddags nämnde dom en vit bil om det hjälper vår tråd framåt

Det var det enda jag hörde

Min gissning är att det, åtminstone inte ännu, läckt till några medier vem den anhållne är.
Citera
2021-08-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
TS stämmer ju in åldersmässigt. Någon som befinner sig i Lidköping och kan ta en sväng förbi T*mtehagsvägen(o) 16 och kolla efter aktivitet?
Heh...tänkte oxå på T.S...verkar stämma åldersmässigt🧐
Fasen alltså - Detta är stort - WOW!!!
Citera
2021-08-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inte än i varje fall! Är alla topsade sedan tidigare?
Sen har väl DNA-tekniken utvecklats i steg så mycket mindre mängd duger idag till skillnad ifrån när utredningen var som hetast.

Släktforskningsträff?
Citera
2021-08-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Heh...tänkte oxå på T.S...verkar stämma åldersmässigt🧐
Fasen alltså - Detta är stort - WOW!!!

Ni med mer kunskap om detta får gärna dela med er av era kunskaper till oss oinvigda om det är okej.

Vilka indicier pekar mot TS, har han figurerat i utredningen eller tråden här på Flashback tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in